  • 221. Data: 2020-04-30 13:55:14
    Temat: Re: maseczki 2
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-04-28 23:03, ddddddddddddd wrote:

    > no właśnie - ma to być dowolna maseczka? jak przylecę do Polski to będę
    > mógł założyć np. taką:
    >
    > http://tnijurl.com/87a61c7f43e9/

    Wąsika brakuje.

  • 222. Data: 2020-04-30 14:49:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 29 kwietnia 2020 14:16:41 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:

    > Czyli lepiej nie mieć masek niż mieć bez przeglądu.
    > Super logika.

    Przeczytaj co profesor Krzysztof Simon ma do powiedzenie

    "Noszenie sprzętu, który nie jest certyfikowany, to wypuszczanie ludzi bez
    zabezpieczenia na pole minowe! Takich rzeczy po prostu nie wolno robić. Tylko
    sprawdzony i certyfikowany sprzęt gwarantuje bezpieczeństwo personelowi. To skandal,
    że ktoś sugeruje używanie przy opiece nad chorymi niecertyfikowanego sprzętu -
    podkreśla prof. Krzysztof Simon, ordynator oddziału zakaźnego Wojewódzkiego Szpitala
    Specjalistycznego im. Gromkowskiego we Wrocławiu."

  • 223. Data: 2020-04-30 15:08:30
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-30 o 08:42, Kris pisze:

    > Tak przy okazji
    > Wczoraj na taki artykuł trafiłem. Takie czarno białe z tym węglem to wszystko nie
    jest
    > https://www.onet.pl/biznes/biznesalert/polski-sektor
    -wegla-to-dzisiaj-pole-bitwy-ostrzeliwane-artyleria-
    dalekiego-zasiegu/d6ne4xp,30bc1058

    Ciekawy artykuł, co prawda grzeję gazem więc teoretycznie mnie nie
    obchodzi ale smog jak najbardziej, dlatego ciekawa jest informacja skąd
    sie bierze smog przy paleniu ekogroszkiem:

    "Węgiel importowany to tzw. niesort, tj. węgiel o uziarnieniu 0-50 mm, a
    czasami 0-100 mm. Po wprowadzeniu na składowisko już na terenie Polski,
    następuje przesiewanie na klasy sortymentowe. "

    "Sortymenty średnie i grube to 500 zł/t i więcej (loco brama kopalni,
    bez VAT i akcyzy). W tej kategorii są m.in. ekogroszki. Z tym, że
    większość z nich nie jest eko. Co więcej ich parametry o wysokich
    częściach lotnych sprzyjają eskalacji smogu. Nie jest przypadkiem, że
    wzrost importu węgla nałożył się na wzrost problemów smogu. "

    "Oczywiście nie oznacza to, że smog to skutek importu węgla. Jednak
    wiele z importowanych węgli ma bardzo wysoką podatność na dymienie. Sam
    zdziwiłem się, gdy badając pewien węgiel z Rosji stwierdziłem, że części
    lotne wynosiły 46 procent a chemiczny C - 42 procent. Palił się
    oczywiście wspaniale, ale dymił jak lokomotywa. "

    --
    Janusz

  • 224. Data: 2020-04-30 15:13:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Musiał nie musiał...
    >Ja nie mowie o prawie a o zdrowym rozsadku.
    >Po co musiał być obecny?

    Bo taki przepis i zwyczaj.

    >Co to znaczy "niewielka wiekszosc"?

    5 poslow.

    >Mamy sejm? Jest wiekszosc sejmowa?
    >To dlaczego głosowania, prawo ma zalezec od tego czy akurat na jedno
    >głosowanie nie dojedzie jeden czy drugi poseł bo sie rozchorował?

    Bo taka nasza tradycja parlamentarna ?
    Chocby po to, zeby wysluchali argumentow opozycji, a nie "po co, my i
    tak uchwalimy nasza wersje".

    No i gdzies tam na koncu, to posel jednak niezalezny jest, i zawsze
    moze zaglosowac inaczej niz partia kaze.

    >No ale przeciez wiadomo ile ma głosów...

    Tylko na razie nieobecni nie maja glosu :-)

    Co oczywiscie moze dzialac w obie strony - mozna wyeliminowac posla
    opozycji, nawet latwiej ...

    J.

  • 225. Data: 2020-04-30 15:15:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    >No chyba ze ty to na serio mowisz, ze ARM jest po to zeby wyngiel ze
    >slaska do wlkp przewozic z jednej panstwowej firmy do drugiej...?

    Teraz, gdy haldy pelne, to moze i po nic, ale wyobraz sobie katastrofe
    w kopalni, strajk, czy chocby epidemie wirusa ... a prad chcesz miec.

    J.

  • 226. Data: 2020-04-30 16:27:05
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 30 Apr 2020 05:49:27 -0700 (PDT), w
    <0...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    podkreśla prof. Krzysztof Simon, ordynator oddziału zakaźnego Wojewódzkiego Szpitala
    Specjalistycznego im. Gromkowskiego we Wrocławiu."

    A umiesz czytać ze zrozumieniem?
    On pisze o sprzęcie Pinokia z Chin -- cały Antonov jest na śmietnik, nie nadaje
    się do służby zdrowia.

    Ten, który mieliśmy, był certyfikowany i wysokospecjalistyczny.

  • 227. Data: 2020-04-30 16:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Teraz, gdy haldy pelne, to moze i po nic, ale wyobraz sobie katastrofe
    > w kopalni, strajk, czy chocby epidemie wirusa ... a prad chcesz miec.

    Zapomniałes emotikona czy ty tak na serio?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 228. Data: 2020-04-30 16:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > Krzysztof Simon, ordynator oddziału zakaźnego Wojewódzkiego Szpitala
    > Specjalistycznego im. Gromkowskiego we Wrocławiu."

    Pewnie ma racje bo przyjmuje ze alternatywa jest sprzet o znanych
    parametrach.
    A jak alternatywa jest goły ryj?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 229. Data: 2020-04-30 17:01:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czy sprzęt z Antonowa nadaje się na śmietnik jeszcze niewiadomo. Po co srasz żarem i
    dajesz niesprawdzone informacje?

  • 230. Data: 2020-04-30 17:19:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    >A umiesz czytać ze zrozumieniem?
    >On pisze o sprzęcie Pinokia z Chin

    I idealnie to pasuje do pomysłu dawania szpitalom masek bez filtra i bez ważnego
    przeglądu. Przegląd polega m.in na wymianie gumowych elementów uszczelniających. To
    co ten lekarz pisze idealnie tu pasuje
    -- cały Antonov jest na śmietnik, >nie nadaje
    >się do służby zdrowia.

    Albo skończy się jak większość rewelacji GW/TVN i spółki.
    -Odszczekali kwestie ceny za wynajęcie Antonowawa?
    -400 ton sprzętu wyjaśnili?
    -Napisali prawdę jak z maskami z ARM było?
    -Mam przeczucie graniczące z pewnością że i z tymi maskami z Antonina się wyjaśni.

    >Ten, który mieliśmy, był
    > certyfikowany i >wysokospecjalistyczny.
    I nikt go nie chciał jesienią 2019 roku kupić.
    Ty chyba liczysz na to że jak bzdurę enty raz powtórzysz to to się prawdą stanie