  • 231. Data: 2020-04-30 18:15:15
    Temat: Re: maseczki 2
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 30 Apr 2020 08:01:55 -0700 (PDT), w
    <c...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Czy sprzęt z Antonowa nadaje się na śmietnik jeszcze niewiadomo. Po co srasz żarem
    i dajesz niesprawdzone informacje?

    Jeżeli chodzi o wykorzystanie w służbie zdrowia, to jest na śmietnik.
    Może wciśnie się suwerenowi, ale wypadałoby zrobić badania czy jest zgodny z
    czymkolwiek.

  • 232. Data: 2020-04-30 18:17:20
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 30 Apr 2020 08:19:09 -0700 (PDT), w
    <5...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > -400 ton sprzętu wyjaśnili?

    A co tu wyjaśniać? Niech rząd wyjaśnia skąd wzięli 400ton.

    > I nikt go nie chciał jesienią 2019 roku kupić.

    Patrz, a teraz zszedł jak ciepłe bułeczki.
    Pewnie był bezwartościowy.

    3mln za przegląd vs jakieś 20mln za buble z Chin.
    Czekaj, muszę się zastanowić co lepsze.

  • 233. Data: 2020-04-30 18:24:52
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-04-22 17:25, Zenek Kapelinder wrote:
    > Nie jak a jeśli w USA by się zrobiło 32% to frank dalej będzie kosztowal 4,30zl. Za
    to za złotówkę będzie można kupić 5 dolarów, ale nikt nie będzie chciał kupować. Na
    rynku fryzjerskim jest spora konkurencja i ona spowoduje że nie będzie, a
    przynajmniej nie powinno być, wzrostu cen na strzyżenie itp. Sądzisz że jak uruchomią
    wczasy w Polsce to właściciele pensjonatów i schronisk podniosą ceny o 100% żeby
    wyrównać straty? W gospodarce rynkowej zaczną ze sobą konkurować. Jednym z parametrów
    konkurowania jest stosunek jakości do ceny.

    Obniżą jakość.

  • 234. Data: 2020-04-30 18:50:41
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Jeżeli chodzi o wykorzystanie w służbie zdrowia, to jest na śmietnik.
    Może wciśnie się suwerenowi, ale wypadałoby zrobić badania czy jest zgodny z
    czymkolwiek.

    Niekoniecznie. Maski dla ludu czyli np samoróbki nie potrzebują żadnego certyfikatu.

    Inna sprawa to ten dzban który nie sprawdził wiarygodności certyfikatów (ta firmę
    Chińczycy podobno często podrabiają) i to w sytuacji kiedy tydzień czy dwa wcześniej
    wyjxxx Hiszpanów na lewych testach. Gratulacje. Będzie awans i podwyżka.

  • 235. Data: 2020-04-30 19:27:53
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 30.04.2020 o 18:50, Przemek Jedrzejczak pisze:

> [...]
    > czymkolwiek.
    >
    > Niekoniecznie. Maski dla ludu czyli np samoróbki nie potrzebują żadnego

    Nie dla ludu, nie dla ludu tylko! Wczoraj bodajże - albo przedwczoraj - nasz
    ukochany Pan Prezydent ukazał w sadzie swe rozpromienione jak zawsze oblicze,
    przysłonięte gustowną maseczką, wykonaną osobiście przez Pierwszą Damę, jak
    sam zeznał z dumą dziennikarzom. Podał przy tym szczegóły techniczne: maseczka
    wykonana została z papierowego ręcznika, dwóch gumek recepturek i paru zszywek.
    O certyfikacie nie wspomniał, więc myślę, że żadny certyfikat nie jest potrzebny.
    W sadzie.

  • 236. Data: 2020-04-30 19:53:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wlasnie wykorzystują w służbie zdrowia. Nikt nie ma żadnych zastrzeżeń. Przeszły
    badania w kraju. Ciekawe co na to gazwyb?

  • 237. Data: 2020-04-30 20:12:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-30 o 15:23, Kris pisze:

    > Ja tez. Dzisiaj własnie meila z PGG dostałem ze opłaty dystrybucyjne o ok 3,5%
    podnoszą.

    > Latem kocioł na ekogroch u mamy zainstalowaliśmy
    > Testowaliśmy chyba z 5 rodzaju grochu który dało sie kupić w Polsce
    > Od tych najtańszych do tych w cenie ponad 1000zł
    > Różnice kolosalne i nie mające związku z cena
    > Jeden okropnie dymił ale spalał się w miarę prawidłowo, kolejny nie dymił ale
    straszne spieki na palniku się robiły doprowadzało to to zagaszenia kotła, kolejny
    nie dymił nie robił spieków ale jakby się topił na palniku i mało energetyczny się
    wydawał
    > W końcu jakiś w miarę dobry udało się kupić, jeden z tańszych cenowo ale ani nie
    dymi, anie nie ma spieków itp. spala się na miałki popiół.
    > Oczywiście nie wiadomo czy to grochy z naszych kopalń czy z importu bo sprzedawcy
    kręcą jak zapytasz więc pewnie pomimo tego że skład ze Ślaska to węgiel z importu
    workują..
    > No i tez nie ma gwarancji ze ten co najlepiej się spalał w przysżłym sezonie będzie
    miał takie same parametry
    > wie to po węglu orzech którym paliliśmy wcześniej.
    > Ten póki co najlepszy:
    > https://sklep.dobry-ekogroszek.pl/produkt/ekogroszek
    -ogien/
    > Ten nie polecam straszne spieki robi. Różne ustawienia nadmuchu podawania mocy
    wentylatora itp przetestowane.
    > https://wyrobyweglowe.pl/sklep/ekogroszek-premium/
    > Dwa sezony kupowany z tego samego składu na śląsku był całkiem ok
    > Trzeci rok niby ten sam orzech, w tych samych opakowaniach z tego samego składu a
    szajs nieprzeciętny.Polowe tego co wsypałeś to z popielnika wyjmowałeś.

    Czyli jak widzę nic się nie zmieniło od ponad 20 lat, miałem podobnie
    jak ty.
    W moim przypadku, w latach '90 jak mieszkałem w domu podzielonym na dwa
    mieszkania to też paliłem w piecu mułem/flotem, w pierwszym roku był
    idealny, spalał się na pył, raz na tydzień wynosiłem popiół, w kolejnym
    roku niby ta sama kopalnia ten sam skład a szlaki i żużlu wynosiłem
    codziennie prawie tyle co flotu. Wkurzyłem się i odciąłem od tego
    centralnego i założyłem piec gazowy z instalacją tylko na swoje
    mieszkanie, tak się skończyła moja przygoda z węglem :(

    --
    Janusz

  • 238. Data: 2020-05-01 09:44:26
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Z tymi certyfikatami to dziwna historia. Zasadniczo ważny jest tylko materiał z
    którego jest wykonana, certyfikat medyczny nie jest konieczny.

    https://www.bz-berlin.de/berlin/fuenf-millionen-atem
    schutzmasken-fuer-deutschland

    Natürlich sehen die von der Karl Rabofsky GmbH produzierten Masken anders aus und
    sind nicht zertifiziert, laut Sperling bestehen sie aber ebenfalls aus demselben
    FFP2-Material und nicht nur aus Stoff, der gegen die Corona-Viren kaum schützt.

    Robią maski z materiału ffp ale bez certyfikatu i mimo to rząd u nich zamówił.

    Jest możliwość że:
    Maski ogólnie nie są zbyt skuteczne
    Maski różnych klas nie różnią się zbytnio skutecznością

  • 239. Data: 2020-05-01 11:16:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 30 Apr 2020 14:59:51 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Zapomniałes emotikona czy ty tak na serio?

    Na serio. Po to ARM jest. Oczywiscie roznie to mozna zorganizowac - np
    przepisem, ze elektrownia ma miec wlasna halde na 2 miesiace ..

    A tak swoja droga, to slysze teraz ze epidemia w kopalni.
    Faktyczna czy ... znalezli sposob na finansowanie gornikow.

    J.

  • 240. Data: 2020-05-01 11:21:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 30 Apr 2020 15:08:30 +0200, Janusz napisał(a):
> [...]
    -wegla-to-dzisiaj-pole-bitwy-ostrzeliwane-artyleria-
    dalekiego-zasiegu/d6ne4xp,30bc1058

    > "Oczywiście nie oznacza to, że smog to skutek importu węgla. Jednak
    > wiele z importowanych węgli ma bardzo wysoką podatność na dymienie. Sam
    > zdziwiłem się, gdy badając pewien węgiel z Rosji stwierdziłem, że części
    > lotne wynosiły 46 procent a chemiczny C - 42 procent. Palił się
    > oczywiście wspaniale, ale dymił jak lokomotywa. "

    Co to za czesci lotne ?
    Powinny byc palne ... o ile piec odpowiedni.
    Hutniczy, cementowy, elektrowni ...

    J.