  • 31. Data: 2014-05-06 15:26:02
    Temat: Re: mamy autostrady
    Od: z <...@...pl>

    > A niby kto i do czego miałby wcześniej szukać? Do nieistniejącej
    > autostrady? Inwestorzy w Polsce nie garną się za bardzo do budowy
    > nowych stacji - w Polsce jest zdecydowanie za dużo stacji benzynowych.

    Na 20 km odcinku ekspresówki było kiedyś z 5 stacji. Wszystkie zostały
    pozamykane na czas budowy.
    Po modernizacji jest przewidziane 2 miejsca i ale od dwóch lat nic się
    nie dzieje w tym temacie.
    Głupota czy nieudacznictwo?

  • 32. Data: 2014-05-06 15:31:34
    Od: Malpy i Delfiny <h...@a...pl>

    On 06.05.2014 09:36, Grejon wrote:

    > Ale mówimy chyba o autostradzie, na której stacje mają powstać, prawda?

    Mowimy o polskiej jako(ci) wykonania.

    > Wg ciebie lepiej by było żeby gotowa autostrada była zamknięta bo nie ma
    > przy niej knajpy?

    Wg mnie lepiej by bylo, gdyby otwierano autostrade wraz z dodatkami,
    niekoniecznie wszystkimi. Ale tak ze 2-3 stacje paliw na 200 km na
    starcie to moze by sie jednak przydaly.

    --

    Uwaga! Delfiny i małpy dołączą do internetu! Średnie IQ
    internautów ma dzięki temu szansę znacząco... wzrosnąć!

    http://antyweb.pl/delfiny-i-malpy-dolacza-do-interne
    tu/

    Czyż nie? ;)

  • 33. Data: 2014-05-06 15:33:04
    Od: Malpy i Delfiny <h...@a...pl>

    On 06.05.2014 15:07, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > A niby kto i do czego miałby wcześniej szukać? Do nieistniejącej
    > autostrady? Inwestorzy w Polsce nie garną się za bardzo do budowy
    > nowych stacji - w Polsce jest zdecydowanie za dużo stacji benzynowych.

    zaraz zaraz, ale autostrada jak byla nieistniejaca to po co szukac
    chetnego do budowy autostrady, skoro nie ma autostrady? :>

  • 34. Data: 2014-05-06 15:35:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
> [...]

    >A niby kto i do czego miałby wcześniej szukać? Do nieistniejącej
    >autostrady? Inwestorzy w Polsce nie garną się za bardzo do budowy

    A czemu nie ? Wystarczy ze autostrada jest w budowie.
    To tylko u nas najpierw sie stawia osiedle, a potem buduje
    kanalizacje, droge, obwodnice - jakby nie bylo wiadomo ze bedzie zaraz
    potrzebna
    A na dobra sprawe mozna przetarg na MOP oglosic juz po zaplanowaniu -
    czynsz platny od otwarcia autostrady.

    Przypominam ze jesli chodzi o autostrady, to przez pewien czas
    obowiazywal model ze za MOP bedzie odpowiedzialny prywatny
    koncesjonariusz. Ktory bedzie z MOP czerpal zyski wedle wlasnego
    uznania. Wiec GD nic nie robi.

    Dopiero pozniej sie okazalo ze autostrada bedzie jednak zarzadzala GD,
    choc S-ki akurat od poczatku mialy byc "panstwowe".

    Inwestorzy sie nie garna, bo GD duzo chce za taki MOP. Ale obrot tam
    bedzie, bo klient niechetnie zjezdza z autostrady, a konkurencja za 30
    km.
    Chyba ze sie upowszechnia programy do nawigowania do najblizszej i
    najtanszej stacji :-)

    J.

  • 35. Data: 2014-05-06 15:35:50
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2014-05-06 15:31, Malpy i Delfiny pisze:

    > Wg mnie lepiej by bylo, gdyby otwierano autostrade wraz z dodatkami,
    > niekoniecznie wszystkimi. Ale tak ze 2-3 stacje paliw na 200 km na
    > starcie to moze by sie jednak przydaly.

    Wg mnie też, ale nie żyjemy w idealnym świecie.

    --
    Grzegorz Jońca
    Green Trafic 140 dCi

  • 36. Data: 2014-05-06 15:38:03
    Od: Malpy i Delfiny <h...@a...pl>

    On 06.05.2014 15:35, J.F wrote:

    > To tylko u nas najpierw sie stawia osiedle, a potem buduje kanalizacje,

    Co mi przypomina, ze niedawno ekipa z mlotami pnaumatycznymi
    spacyfikowala nowo polozony (niecaly rok temu) asfalt.

    Droga czekala na nowa nawierzchnie 5 lat, potem przez niecaly rok bylo
    dobrze, a teraz juz nie jest :>

  • 37. Data: 2014-05-06 16:31:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Malpy i Delfiny" napisał w wiadomości
    On 06.05.2014 09:22, Grejon wrote:
> [...]
    e-200-km-bez-stacji-paliw-na-trasie-s8a4,id,t.html

    >No to znalazles doskonale rozwiazanie. Od teraz bedzie sie robic
    >autostrady bez stacji, bo zawsze mozna gdzies zjechac z wlasciwego
    >kierunku i zatankowac.

    Jak sie nie ma co sie lubi, to sie zjezdza :-)

    Problem z akurat tym odcinkiem przed Wroclawiem taki, ze to nowa s-ka
    w szczerym polu, nawet zjechanie nie gwarantuje stacji w poblizu.

    W Wieruszowie jakies 2.5km, w Kepnie zjazdu chyba nie ma, pod Sycowem
    500m, Olesnica 500m, a kto ja przegapi, to ma gorzej, bo tak w
    bezposredniej bliskosci to dopiero zjazd pod Katami. Choc na wezle
    lotnisko w sumie niedaleko.

    Oczywiscie trzeba miec dobra nawigacje, bo watpie aby naszym drogowcom
    przeszlo przez biurko jakies oznakowanie ze tu blisko stacja jest..

    J.

  • 38. Data: 2014-05-06 16:35:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości
    W dniu 06.05.2014 09:22, Grejon pisze:
    e-200-km-bez-stacji-paliw-na-trasie-s8a4,id,t.html

    >Nie da się kurwa, bo jak płacę za autostradę to mam prawo nią jechać,
    >a nie kurwa, po okolicznych wioskach szukać stacji!

    Pytanie bylo o 200km autostrady bez zjazdu, stacji ani MOP :-)

    Ale niepotrzebnie sie unosisz, przetargi w toku, zaplaciles za
    autostrade, to bedziesz wkrotce mial prawo zaplacic wysoka cene za
    paliwo na tych nielicznych stacjach na autostradzie :-)

    Tu akurat mowa o S8, wiec nie zaplaciles za autostrade, z czego sie
    chyba nie martwisz. Bo jeszli martwisz ... tez juz niedlugo, dziura
    budzetowa, a tu taka fajna droga sie marnuje :-)

    J.

  • 39. Data: 2014-05-06 16:40:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 06 May 2014 16:31:03 +0200 osobnik zwany J.F napisał:

    > Oczywiscie trzeba miec dobra nawigacje, bo watpie aby naszym drogowcom
    > przeszlo przez biurko jakies oznakowanie ze tu blisko stacja jest..

    S8 Pruszków lub Grodzisk - na trasie są duże tablice informujące, że są
    obok trasy stacje. Więc można jak się chce

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 40. Data: 2014-05-06 16:45:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    >Na pewno jakiś głupek stanął.

    No wiesz - jedziesz sobie, myslisz zaraz bedzie stacja, a stacji nie
    ma i nie ma.
    w baku coraz pusciej, a stacji nie widac.
    I co - jechac dalej, bo pewnie zaraz bedzie, czy zjezdzac w ciemno, bo
    moze gdzies obok bedzie ?

    >Na A4 było to samo. A w zasadzie nadal jest, bo od Legnicy do granicy
    >chyba nadal żadnej stacji.

    Juz sa, choc nadal malo.

    > Ale to już z powodu kretynizmu inwestora,
    >który teraz będzie dobudowywał pas awaryjny, jakby od razu tego nie
    >można było zrobić :(

    No, ja tam wole dwie autostrady bez pasa awaryjnego, niz jedna pelna
    geba, a druga ... drugiej nie ma i trzeba sie meczyc na krajowce.

    Tak czy inaczej - z jednej strony to niby nie wyklucza postawienia
    stacji, z drugiej - plany sa niesprecyzowane i inwestycje czekaja.

    J.