  • 11. Data: 2009-12-20 20:20:47
    Temat: Re: makro jaki konwerter
    Od: "VomitroN" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości
    news:hgltf3$3ed$1@news.onet.pl...

    > I to chyba dobra rada. Często radzę kupowanie do lustrzanek
    > makrokonwerterów
    > Raynoxa serii DCR, ale 18-105 to trochę za krótki obiektyw do pracy z
    > tymi
    > makrokonwerterami. Maksymalna uzyskiwana skala odwzorowania (ok. 0.85 z
    > DCR-250) może być zbyt małą do drobnej biżuterii a zakres jej regulacji
    > będzie niewielki (przy skracaniu ogniskowej obiektywu dość szybko wejdzie
    > winietowanie).

    Do bizuterii warto przycelowac w Tamrona 90/2.8 lub Nikkora 60/2,8.
    Jasne i nie wymagaja zadnych konwerterow czy pierscieni. No i skala
    odwzorowania 1:1
    Ale tutaj kupujemy krowe zeby sie mleka napic, a chyba nie o to chodzi.
    Przy jednorazowej zabawie, pierdzionki faktycznie zalatwia sprawe. Chociaz
    mialem swego czasy wlasnie Raynoxa DCR-250 i fajnie sie sprawowal przy
    makro, nawet na obiektywie kitowym.

    --
    VomitroN

    " All those moments will be lost in time, like... tears in rain "

  • 12. Data: 2009-12-20 22:54:45
    Od: smila <w...@g...pl>

    XX YY wrote:

> [...]
    > czasopismie.
    >
    > zeby nie bylo reflexow dobrze jest bizuterie rownomiernie oswietlic
    > swiatlem rozproszonym.
    >
    > nakrywa sie te bizuterie odwrocona miska.
    > musi byc ona z polprzezroczystego plastiku , cos jak szklo opadlowe.
    > ta miska powinna miec ksztalt polkuli. sa takie .
    >
    > w tej misce z boku wycinasz dziure na obiektyw , a z drugiej strony
    > oswietlasz jedna lampa blyskowa skierowana na miske z pewnej
    > odleglosci ( 50 cm ok)
    >
    > daje to ponoc bardzo przyzwoite , rownomierne , bezodblaskowe

    Wiem ze najprostsze metody sa najskuteczniejsze, ale nie bede biegal u
    kilinta ze sprzetam za kilka tys i dziurawa miska

  • 13. Data: 2009-12-20 23:08:16
    Od: smila <w...@g...pl>

    Marek Wyszomirski wrote:

> [...]
    > DCR-250) może być zbyt małą do drobnej biżuterii a zakres jej regulacji
    > będzie niewielki (przy skracaniu ogniskowej obiektywu dość szybko wejdzie

    dzieki za rade znalazlem http://tinyurl.com/yd2pvcu pierscienie ktore
    przenosza cale sterowanie na obiektyw i pewnie sie no to zdecyduje

  • 14. Data: 2009-12-21 00:18:49
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "smila" napisał

    > Wiem ze najprostsze metody sa najskuteczniejsze, ale nie bede biegal u
    > kilinta ze sprzetam za kilka tys i dziurawa miska

    Do tego obiektywu i halogenów styknie.
    Zawsze też możesz powiedzieć, że to specjalna miska.
    Bardzo droga, profesjonalna.
    ; )

    > rozwine pytanie...jaki tani obiektyw kupic moze byc manual

    Micro Nikkora 55 mm - obejdzie się bez pierścieni co wyjdzie finansowo
    bardzo dobrze, a jakościowo i w wygodzie pracy o niebo lepiej niż to 18-105.

    adam

  • 15. Data: 2009-12-21 07:55:52
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 20 Dez., 23:54, smila <w...@g...pl> wrote:

    > Wiem ze najprostsze metody sa najskuteczniejsze, ale nie bede biegal u
    > kilinta ze sprzetam za kilka tys i dziurawa miska- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    obawiam sie ze z dwoma reflektorami 500 w i lamba blyskkowa do tego -
    specjalnie nie powalczycz , albo inaczej mowiac powalczysz z
    wiatrakami , albo jeszcze inaczej mowiac 80% pary pojdzie w gwizdek.
    wystrcza spoko 2 reflektory po ..50 wat.

    tutaj jest zdjecie tego wynalazku
    wynikiem jest bezodbiciowe zdjecie przedmiotow o blyszczacej
    powierzechni.
    nadaje sie do bizuterii.

    miske czyli dyfuzor mozesz zamowic ze szkla opalowego w pracowni
    szkla artystycznego za kilka tysiecy- to powinno zrobic wrazenie.

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/DivTesty#541
    7593835045493522

  • 16. Data: 2009-12-21 08:04:54
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Sun, 20 Dec 2009 16:24:34 +0100, b...@n...pl <b...@n...pl> wrote(a):
    > Pier?cienie po?rednie, a nie konwenter. Poza tym fotografowanie
    > bi?uterii to ci??k? sprawa. Ustawianie ?wiate?. A ?wiat?a musisz mie?
    > du?o, bo ten obiektyw nie jest za jasny, a pier?cienie swoje dodadz?.

    Eee tam. Biżuteria nie zając. Można czasy wydłużyć.

    B.

  • 17. Data: 2009-12-22 16:12:11
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    b...@n...pl pisze:

> [...]
    > biżuterii to ciężką sprawa. Ustawianie świateł. A światła musisz mieć
    > dużo, bo ten obiektyw nie jest za jasny, a pierścienie swoje dodadzą.

    Fotografowanie biżuterii to b. trudne zadanie...
    I wcale nie chodzi tu o ilość światła, ale o jego temp. barwową i
    umiejętność ustawienia - to jest właśnie największym problemem...
    Mieszanie żółtawego światła halogenowego i światła z lampy błyskowej -
    to strzał we własne kolana...
    Podchodziłem do tematu biżuterii kilka razy i nigdy nie byłem do końca
    zadowolony z efektu pomimo studia nieźle zaopatrzonego w światła...

    Generalnie biżuteria musi kłuć w oczy blaskiem - a żeby tak właśnie
    ustawić światła - dla tak małych elementów - i zrobić to dobrze - to
    trzeba kilkudziesięciu sesji z biżuterią właśnie - żeby nabrać
    doświadczenia ...

    --
    Bernard Wybierała
    B&W Studio

  • 18. Data: 2010-01-06 02:55:54
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sun 20 of Dec 2009 18:16, XX YY wrote:

    > qrde
    > chesz ta bizuteria przetapiac czy fotografowac ?

    Dobre :-)
    Dalej nie czytam

    --
    nb