  • Data: 2009-09-14 09:35:59
    Temat: Re: macro
    Od: "adam" <j...@o...maile.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik ""Paweł W."" napisał

    > Narysuj sobie na karteczce prosty obiekt, jak np. pionowa strzałka. Gdzieś
    > z boku tej strzałki narysuj kropeczkę, następnie pociągnij linie proste od
    > końców strzałeczki tak, żeby przechodziły przez tę kropkę. W tej samej
    > odległości po drugiej stronie uzyskasz odwróconą do góry nogami
    > strzałeczkę, ale o tej samej wielkości. To jest skala odwzorowania 1:1.
    > Teraz jak podstawisz matrycą FF, to zarejestrujesz do 36mm(kadr pionowy)
    > tej strzałeczki (załóżmy, że narysowałeś 5cm strzałeczkę). Jeśli
    > podstawisz w te miejsce matrycę DX, to zarejestrujesz 24mm tej
> [...]

    Paweł, ale ja to wiem - zastanawia mnie tylko od czego Markowi "ręce
    opadają".

    Klasyka - jakie ma znaczenie, że skala odwzorowania (czy w innym przypadku
    ogniskowa) są niezmienne skoro to co się uzyskuje na cropowej matrycy daje
    inne efekty - tu zwiększenie skali, a w przypadku ogniskowych ich wynikowe
    wydłużenie.

    adam