  • Data: 2009-09-14 10:34:59
    Temat: Re: macro
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "adam" <j...@o...maile.com> napisał:

    > [...]
    > Paweł, ale ja to wiem - zastanawia mnie tylko od czego Markowi "ręce
    > opadają".

    Dlatego, że skala odwzorowania ma swoja konkretna definicję z której
    jednoznacznie wynika, ze nie zależy ona od rozmiaru filmu/matrycy aparatu
    podczepionego do obiektywu.

    > Klasyka - jakie ma znaczenie, że skala odwzorowania (czy w innym przypadku
    > ogniskowa) są niezmienne skoro to co się uzyskuje na cropowej matrycy daje
    > inne efekty - tu zwiększenie skali, a w przypadku ogniskowych ich wynikowe
    > wydłużenie.

    Czy rozumiem, że teorię, iż długość linijki zmienia się wraz z kątrem pod
    jakim na nią patrzysz też propagujesz? Ogniskowa też ma swoja konkretną
    definicję i nie zmienia się z rozmiarem mmatrycy. Można mówić o zmianach
    EKWIWALENTU skali odwzorowania lub EKWIWALENTU ogniskowej dla formatu
    małoobrazkowego z wyraźnym podkreśleniem słowa _ekwiwalent_. Częste
    zaniedbywanie tego słowa prowadzi niestety do licznych nieporozumień.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)