  • Data: 2009-09-14 11:45:51
    Temat: Re: macro
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 14 Sep 2009, Marek Wyszomirski wrote:

    > Dlatego, że skala odwzorowania ma swoja konkretna definicję z której
    > jednoznacznie wynika, ze nie zależy ona od rozmiaru filmu/matrycy aparatu
    > podczepionego do obiektywu.

    Dodajmy:
    ...i z tego powodu średnio nadaje się np. na wyznacznik "macro".
    A powód jest taki, że klasyfikując *zdjęcie*, w sumie mało nas
    interesuje co jest pomiędzy obiektem a zdjęciem (w rozumieniu
    zdjęcia na wydruku, ew. na ekranie monitora albo na ścianie,
    po wylocie z rzutnika).

    Przyjęcie "1:1" za wyróżnik, prowadzi do paradoksu: przy kompaktach
    "makro" zaczynałoby się dopiero przy kadrach 5 do 7 mm :D

    > EKWIWALENTU skali odwzorowania lub EKWIWALENTU ogniskowej dla formatu
    > małoobrazkowego

    O toto.
    Ale to prowadzi za wyznaczenie dla "prawdziwego makro" granicy
    w okolicy 36mm szerokości kadru, bez względu na skalę *na matrycy* :D

    pzdr, Gotfryd