-
71. Data: 2024-01-11 16:35:41
Temat: Re: ma dowalić mróz
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 11.01.2024 o 16:11, J.F pisze:
> A jak łatwo zapali, to też sie nie spali, bo za krótko pracował :-)
>
Ładnie bredzisz :) W tej "smole" to spalisz rozrusznik a nie osiągniesz
obrotów :)
Znów Ci logika nie działa :)
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
-
72. Data: 2024-01-11 16:40:21
Temat: Re: ma dowalić mróz
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 11 Jan 2024 16:35:41 +0100, LordBluzgÂŽí źíˇľí źíˇą wrote:
> W dniu 11.01.2024 o 16:11, J.F pisze:
>> A jak Ĺatwo zapali, to teĹź sie nie spali, bo za krĂłtko pracowaĹ :-)
>>
> Ĺadnie bredzisz :) W tej "smole" to spalisz rozrusznik a nie osiÄ gniesz
> obrotĂłw :)
> ZnĂłw Ci logika nie dziaĹa :)
No jest ryzyko.
Ale miliony diesli zimÄ zapalaĹy, na gorszych olejach.
Wiec coĹ masz nie tak ...
J.
-
73. Data: 2024-01-11 17:02:26
Temat: Re: ma dowalić mróz
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 11.01.2024 o 16:40, J.F pisze:
>>> A jak łatwo zapali, to też sie nie spali, bo za krótko pracował :-)
>>>
>> Ładnie bredzisz :) W tej "smole" to spalisz rozrusznik a nie osiągniesz
>> obrotów :)
>> Znów Ci logika nie działa :)
>
> No jest ryzyko.
>
> Ale miliony diesli zimą zapalały, na gorszych olejach.
>
> Wiec coś masz nie tak ...
>
Problem w tym, że nie tylko ja a każdy posiadacz tego silnika :)
BTW znam też sporo innych silników, które wymagają podgrzania oleju:
http://gen-parts.pl/pl/grzalki-w-mise-olejowa/562-ow
-oe-grzalki-w-mise-olejowa-.html
Grzałka silnika do samochodów VW Golf Passat Audi 80 lata 80-te i 90-te
z silnikami diesel 1,6 i 1,9 w wersja z Turbina i bez turbiny.
grzałka montowana w blok silnika w miejsce broku
Ogrzany silnik jest mniej narażony na zużycie, łatwiej odpala i
potrzebuje do 30% mniej paliwa. Redukowane jest także wytwarzanie
szkodliwych dla środowiska substancji. Elektryczne podniesienie
temperatury silnika jest najbardziej przyjaznym środowisku sposobem na
ogrzanie jednostki napędowej.
https://www.sklep.unipower.pl/p119,grzalka-silnika-v
w-1-6-i-1-9d-i-td.html
...i jak dla mnie, jest to normą. Na _tej_ grupie nie jest to normą :)
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
-
74. Data: 2024-01-11 18:10:47
Temat: Re: ma dowalić mróz
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 11 Jan 2024 17:02:26 +0100, LordBluzgÂŽí źíˇľí źíˇą wrote:
> W dniu 11.01.2024 o 16:40, J.F pisze:
>>>> A jak Ĺatwo zapali, to teĹź sie nie spali, bo za krĂłtko pracowaĹ :-)
>>>>
>>> Ĺadnie bredzisz :) W tej "smole" to spalisz rozrusznik a nie osiÄ gniesz
>>> obrotĂłw :)
>>> ZnĂłw Ci logika nie dziaĹa :)
>>
>> No jest ryzyko.
>>
>> Ale miliony diesli zimÄ zapalaĹy, na gorszych olejach.
>>
>> Wiec coĹ masz nie tak ...
>>
> Problem w tym, Ĺźe nie tylko ja a kaĹźdy posiadacz tego silnika :)
No chyba nie, bo jak sam pisaĹeĹ - to zĹy olej jest :-)
> BTW znam teĹź sporo innych silnikĂłw, ktĂłre wymagajÄ podgrzania oleju:
> http://gen-parts.pl/pl/grzalki-w-mise-olejowa/562-ow
-oe-grzalki-w-mise-olejowa-.html
>
> GrzaĹka silnika do samochodĂłw VW Golf Passat Audi 80 lata 80-te i 90-te
> z silnikami diesel 1,6 i 1,9 w wersja z Turbina i bez turbiny.
To, Ĺźe sÄ grzaĹki do silnikĂłw, ktĂłre umoĹźliwiajÄ zapalenie np przy
-40C, nie znaczy, ze te silniki wymagajÄ podrzewania przy -15C.
Korea zna mrozy, nawet dosc silne, a gniazdek na parkingach nie :-)
Te silniki zapalajÄ przy -15C.
Nawiasem mĂłwiÄ c ... olej w benzyniakach teĹź gÄstnieje, a przecieĹź
one zapalajÄ chetniej. A prawda - nie majÄ pompy wtryskowej czy CR ..
> Ogrzany silnik jest mniej naraĹźony na zuĹźycie, Ĺatwiej odpala i
> potrzebuje do 30% mniej paliwa. Redukowane jest takĹźe wytwarzanie
> szkodliwych dla Ĺrodowiska substancji. Elektryczne podniesienie
> temperatury silnika jest najbardziej przyjaznym Ĺrodowisku sposobem na
> ogrzanie jednostki napÄdowej.
> https://www.sklep.unipower.pl/p119,grzalka-silnika-v
w-1-6-i-1-9d-i-td.html
>
> ...i jak dla mnie, jest to normÄ . Na _tej_ grupie nie jest to normÄ :)
A poza pĂłĹnocnÄ skandynawiÄ nikt tego nie stosuje.
Hm, a w Kanadzie i Montanie?
Bo Rosjanie to majÄ swoje pomysĹy :-)
J.
-
75. Data: 2024-01-11 19:21:20
Temat: Re: ma dowalić mróz
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 11.01.2024 o 18:10, J.F pisze:
[...]
>> Problem w tym, że nie tylko ja a każdy posiadacz tego silnika :)
>
> No chyba nie, bo jak sam pisałeś - to zły olej jest :-)
U mnie zły ale generalnie nie rozumiesz problemu z dieslem. Może jednak
rozwinę.
- Masz słaby akumulator
- Masz zużyty rozrusznik
- Masz uszkodzoną świecę żarową/grzałkę
- Masz niewłaściwy olej
- Masz niskie ciśnienie na pompie
...i latem odpala bez problemu, na "strzał". Czyli zero problemów.
Zimą każda z tych w/w rzeczy jest ważna ale wystarczy tylko zmiana
temperatury i wszystko bangla. Jak myślisz, chodzi temperaturę zapłonu,
większe napięcie akumulatora czy gęstość oleju? Co z w/w przyczyn ma
największy wpływ na uruchomienie silnika? Może jednak ta prędkość obrotu
wału a zarazem ciśnienie, skoro to silnik wysokoprężny?
Już doszliśmy (na moim przykładzie) że mogę mieć całą resztę OK ale
wystarczy "smoła" w misce i dupa, tym bardziej, że mam tam 6,5l oleju i
wał w kąpieli a nie jak "tradycyjnie" 4l.
> Nawiasem mówiąc ... olej w benzyniakach też gęstnieje, a przecież
> one zapalają chetniej. A prawda - nie mają pompy wtryskowej czy CR ..
W benzynie to nawet pół obrotu niewielką prędkością jest potrzebne, bo
tam jest zapłon iskrowy i znacznie mniejsze ciśnienie a zarazem SIŁA
obrotu rozrusznika.
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
-
76. Data: 2024-01-12 03:01:55
Temat: Re: ma dowalić mróz
Od: PiteR <e...@f...pl>
in <news:uno52f$oj1$2$cef@news.chmurka.net>
user cef pisze tak:
> Po całym dniu stania w domu bez ładowania napięcie spadło do 11,50.
> Nie mam teraz czasu nosić tego i testować, jak wróce z wyjazdu,
> i będzie wyraźnie cieplej, to podepnę i spróbuję.
bez ładowania raczej nie
--
Piter
#ZawszeGratem
-
77. Data: 2024-01-12 03:23:12
Temat: Re: ma dowalić mróz
Od: PiteR <e...@f...pl>
in <news:unljk6$2drae$1@dont-email.me>
user Mateusz Bogusz pisze tak:
> Od piątku od południa więc ~3 dni w te mrozy. Ale to samochodzik
> używany na zakupy. Nawet używany codziennie, jedzie 2km, stoi,
> wraca 2km stoi do następnego dnia. Akku nie ma się kiedy w nim
> naładować.
No wiesz alternator mały (duży 90A-140A) ma max 70A. Czy tyle
samochód pobiera non stop? Trochę wątpliwe. Kiedy zapalę auto i
jest te 14.4v na klemach to aż przyhamowuje silnik. Ładowanie wynosi
około 20A czyli pozostaje 50A do dyspozycji.
> Wczoraj naładowałem (po 5h był już pełny, a przynajmniej wcześniej
> nie patrzyłem ?\_( ?° ?? ?°)_/?). Pojechała żona 2km na zakupy i z
> powrotem. Dzisiaj rano miernik pokazuje 11,98V.
ładowanie w mrozy powinno być 14.4v a w lecie 13.8v
wszystkie odbiorniki wyłączone.
rano przydałoby się mieć te 12.2v
--
Piter
#ZawszeGratem
-
78. Data: 2024-01-12 08:18:33
Temat: Re: ma dowalić mróz
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .01.2024 o 03:23 PiteR <e...@f...pl> pisze:
> ładowanie w mrozy powinno być 14.4v a w lecie 13.8v
> wszystkie odbiorniki wyłączone.
Jeżdżę praktycznie od nowości auta z wbudowanym miernikiem napięcia na
klemach.
U mnie (Kia Sorento) napięcie ładowania ma kilka stanów.
W mrozy, zaraz po starcie jest 14.8V
Jak się naładuje to jest 13.7V a czasami nie ma ładowania - mam 12,6V na
instalacji bez względu na ilość załączonych odbiorników.
Jak nie ma ładowania to wtedy co 2 min pojawiają się na chwilę "piki" -
napięcie powoli narasta do 13.7V by za chwilę znowu ustawić się na 12.6V
Z ciekawostek (nie wiem czy to błąd w sofcie, czy celowe działanie) - jak
zapalę ksenony i auto nie jest zaraz po rozruchu i jest dodatnia temp. to
napięcie w instalacji ustawia się na 13.7V, bez względu na to czy
wcześniej było 12.6 czy 14.8 czy 14.3 (max w lecie).
To samo dzieje się gdy włączę wycieraczki.
W tym wypadku, stabilne 13.7V utrzymywane jest nawet wtedy gdy włączę
wszystkie elektryczne odbiorniki - a mam ich dużo. Wszystkie fotele
podgrzewane, kierownica podgrzewana, lusterka i szyby, nagrzewnica na full
i auto trzyma stabilne 13.7V
Akumulator AGM 95Ah.
TG
-
79. Data: 2024-01-12 09:40:01
Temat: Re: ma dowalić mróz
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
On 12.01.2024 08:18, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> W tym wypadku, stabilne 13.7V utrzymywane jest nawet wtedy gdy włączę
> wszystkie elektryczne odbiorniki - a mam ich dużo. Wszystkie fotele
> podgrzewane, kierownica podgrzewana, lusterka i szyby, nagrzewnica na
> full i auto trzyma stabilne 13.7V
Sprawny alternator (fabryczny - bo dobrany przez producenta), nie będzie
miał problemu z utrzymaniem takiego ładowania przy wszystkim (co
fabryczne w aucie) załączonym.
Podłącz przez przetwornicę jeszcze suszarkę i wtedy napisz, czy taki
kozak ;-)
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
80. Data: 2024-01-12 12:52:28
Temat: Re: ma dowalić mróz
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 12 Jan 2024 09:40:01 +0100, Mateusz Bogusz wrote:
> On 12.01.2024 08:18, Tomasz Gorbaczuk wrote:
>> W tym wypadku, stabilne 13.7V utrzymywane jest nawet wtedy gdy włączę
>> wszystkie elektryczne odbiorniki - a mam ich dużo. Wszystkie fotele
>> podgrzewane, kierownica podgrzewana, lusterka i szyby, nagrzewnica na
>> full i auto trzyma stabilne 13.7V
>
> Sprawny alternator (fabryczny - bo dobrany przez producenta), nie będzie
> miał problemu z utrzymaniem takiego ładowania przy wszystkim (co
> fabryczne w aucie) załączonym.
Z tym "wszystkim" to bym uważał.
Dodatków dużo, nie wszystkie będą/powinny/mogą pracować na okrągło,
alternator ma wydajność zależną od obrotów - i w efekcie jak stoisz na
luzie na wolnych obrotach, to niekoniecznie na wszystko starcza.
Kolejna sprawa to napięcie - dawno temu zalecało sie 14.0-14.5V,
potem przyszła moda na zmniejszanie - moj utrzymuje 13.7V, i to chyba
nie jest awaria. Potem były jakies bardziej zawansowane systemy
ładowania, potem weszło start-stop - i napięcie chyba podniesli,
a akumulatory "zwykłe" przestały to wytrzymywać, nie bardzo wiadomo
dlaczego ..
> Podłącz przez przetwornicę jeszcze suszarkę i wtedy napisz, czy taki
> kozak ;-)
J.