    From: cef <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ma dowalić mróz
    Date: Thu, 11 Jan 2024 12:51:42 +0100
    <unjpk8$3dccg$1@news.icm.edu.pl> <unll26$djs$1$cef@news.chmurka.net>
    <unlnbb$3gphq$1@news.icm.edu.pl> <unm0lc$c8i$1$cef@news.chmurka.net>
    <unm287$3hddl$1@news.icm.edu.pl> <unmlv0$ur9$1$cef@news.chmurka.net>
    <unmpja$3imlu$1@news.icm.edu.pl> <unmpte$9ia$1$cef@news.chmurka.net>
    <unmt5p$3it80$1@news.icm.edu.pl> <uno5ih$oj1$3$cef@news.chmurka.net>
    <unoeda$3lllr$1@news.icm.edu.pl>

    W dniu 2024-01-11 o 11:02, LordBluzg(R)?? pisze:

> [...]
    > gdzieś wyjadę to już jest problem. Mógłbym sobie nawet coś takiego sam
    > zrobić ale jest to tak sporadyczne w obecnych warunkach pogodowych, że
    > mi się nie chce.
    >
    > [...]
    >
    > Jak wspomniałem, mam też "awaryjne auto/benzyna" ale nie to jest clou
    > problemu.
    > W obecne mrozy 5 moich znajomych też miało problemy z dieslami, bo
    > dzwonili do mnie z pytaniami 'co robić' :) i zostali w domu. Takich
    > obrazków na ulicy przy której mieszkam, widziałem w tygodniu kilka.

    Samochód (niezależnie czy diesel czy Pb) jak nie odpala przy minus 5,
    to jest po prostu niesprawny.
    > Kiedyś, dawno temu miałem małego diesla, Polo i przy -15C też nie
    > odpalał. Powodem był zużyty silnik.

    O trupach nie rozmawiajmy.

    Wystarczyło pod miskę olejową
    > podstawić "maszynkę elektryczną" i po 20 minutach odpalał nawet przy
    > -20C. Cała sprawa w dieslu, rozbija się o ciśnienie na pompie wtryskowej
    > (zakładając, że mamy odpowiednie paliwo bez wody) bo nawet sprawna
    > instalacja elektryczna cudów nie dokona, jeśli nie osiągniemy
    > odpowiednich obrotów wału, do wytworzenia ciśnienia na pompie wtryskowej.

    Nie interesują mnie technikalia na poziomie wytwarzania ciśnienia w
    pompie czy zmieniania map startowych w elektronice samochodu.
    Obecnie jeżdżę piętnastoletnim dieslem i zapala zawsze.
    Nie pamiętam najniższej tempaeratury, ale przy tych kilkanastu stopniach
    mrozu zapalał bez problemów. Jak zaczną się jakieś problemy z odpalaniem,
    to naprawię o ile się da, a jak nie, to sobie kupię coś nowego.

    To pewnie nie załatwi pewności w sensie użytkowania - a że niektóre
    elementy się psują nawet bez zestarzenia (ale od tego są gwarancje) i
    nigdy nie wiesz czy coś się nie przytrafi. Statystycznie mam jedno
    nieodpalenie na 300tys/km :-)
    (raz zwarcie, raz pompa, raz rozładowanie)