  • Data: 2024-01-11 18:10:47
    Temat: Re: ma dowalić mróz
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 11 Jan 2024 17:02:26 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Problem w tym, Ĺźe nie tylko ja a kaĹźdy posiadacz tego silnika :)

    No chyba nie, bo jak sam pisałeś - to zły olej jest :-)

    > BTW znam też sporo innych silników, które wymagają podgrzania oleju:
    > http://gen-parts.pl/pl/grzalki-w-mise-olejowa/562-ow
    -oe-grzalki-w-mise-olejowa-.html

    > Grzałka silnika do samochodów VW Golf Passat Audi 80 lata 80-te i 90-te
    > z silnikami diesel 1,6 i 1,9 w wersja z Turbina i bez turbiny.

    To, że są grzałki do silników, które umożliwiają zapalenie np przy
    -40C, nie znaczy, ze te silniki wymagają podrzewania przy -15C.

    Korea zna mrozy, nawet dosc silne, a gniazdek na parkingach nie :-)
    Te silniki zapalają przy -15C.

    Nawiasem mówiąc ... olej w benzyniakach też gęstnieje, a przecież
    one zapalają chetniej. A prawda - nie mają pompy wtryskowej czy CR ..

    > Ogrzany silnik jest mniej narażony na zużycie, łatwiej odpala i
    > potrzebuje do 30% mniej paliwa. Redukowane jest takĹźe wytwarzanie
    > szkodliwych dla środowiska substancji. Elektryczne podniesienie
    > temperatury silnika jest najbardziej przyjaznym środowisku sposobem na
    > ogrzanie jednostki napędowej.
    > https://www.sklep.unipower.pl/p119,grzalka-silnika-v
    w-1-6-i-1-9d-i-td.html

    > ...i jak dla mnie, jest to normą. Na _tej_ grupie nie jest to normą :)

    A poza północną skandynawią nikt tego nie stosuje.

    Hm, a w Kanadzie i Montanie?
    Bo Rosjanie to mają swoje pomysły :-)

    J.