  • 21. Data: 2009-06-02 15:18:45
    Temat: Re: lustrzanka na kask
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kot Prezydenta pisze:

    > Kupowanie lustra dla trybow automatycznych i w dodatku w sytuacji gdy zalezy
    > ci na małym i lekkim sprzęcie to bezsens.
    > Lustrzanka nie robi lepszych zdjęć, lustrzanka pozwala tarobić lepsze fotki
    > dobremu fotografowi.

    Podpowiedź: wielkość matrycy.

  • 22. Data: 2009-06-02 17:28:57
    Od: "tomekk" <k...@t...pl>

    Użytkownik "mmrosz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

    > (do ręki, na kask, do uprzęży)
    > oczywiście im aparat lżejszy i mniejszy tym lepiej,
    > z drugiej strony zależy mi na dobrej jakości zdjęć - to jasne :)

    Po co od razu lustrzanka?
    Tam ani dobry AF, ani zoom Ci raczej nie potrzebny,
    Może taki wypasiony kompakcik jak Sigma DP2 - matryce masz jak w lustrzance,
    dobry stałoogniskowy obiektyw.
    Aparat jest mały lekki i poręczny...?
    tomekk

  • 23. Data: 2009-06-02 20:17:40
    Od: a...@t...pl

    Witam!
    Ja latam z napędem i fotografuję Pentaxem k100d. Kup Pentaxa KM +
    obiektyw kitowy i bedziesz zadowolony ( mała lekka lustrzaneczka) lub
    K200

  • 24. Data: 2009-06-03 14:04:07
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    wiadomości news:lfsff6-j3p.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Podpowiedź: wielkość matrycy.

    dopytam więc, jakie korzyści z posiadania większej matrycy bedzie miał w
    praktyce user który zamontuje takie lustro na kasku i będzie pstrykał
    weżykim na automacie i zapewne z najszerszym kontem i założonym konwerterem
    ?

  • 25. Data: 2009-06-03 21:04:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kot Prezydenta pisze:

    > dopytam więc, jakie korzyści z posiadania większej matrycy bedzie miał w
    > praktyce user który zamontuje takie lustro na kasku i będzie pstrykał

    Robisz zdjęcia przy dość chaotycznych i gwałtownych ruchach, więc miłe
    by było, jakby migawka nie była zbyt długo otwarta. A co ma mniejsze
    szumy przy większej czułości? Mała matryca, czy duża, hmm?

    > weżykim na automacie i zapewne z najszerszym kontem i założonym konwerterem

    Co mają do tego konta? I czy chodzi o konta bankowe, czy pocztowe?

  • 26. Data: 2009-06-04 14:19:05
    Od: "Zbig T." <z...@z...net>

    wywalto pisze:
    > Lustrzanki na kasku bym nie montował. Co będzie przy jakimś gwałtowniejszym
    lądowaniu? Walniesz o
    > ziemię i klocek na kasku kark Ci złamie? Lustrzankę (o ile bym stosował) to bym jak
    fotokarabin
    > zamontował. Trwałe do kadłuba (czy co tam jest).

    Spadochroniarze montują nagminnie a nie słyszałem jeszcze o przypadku
    złamanego (z tego powodu) karku. Harcorowcy mają na jednym kasku
    zainstalowaną kamerę i lustrzankę jednocześnie. Przeciążenia przy
    skokach (np. freefly) oraz lądowaniach na szybkich wyczynowych
    spadochronach są jak sądzę znacznie większe niż w przypadku paralotni.
    Oczywiście nie twierdzę, że nie zwiększa to ryzyka a jedynie, że jest
    wykonalne i praktykowane. Są gotowe całe systemy - specjalne uchwyty,
    dedykowane kaski, celowniki, wężyki spustowe wyzwalane ustami - co tylko
    dusza zapragnie. Na miejscu pytającego poszukałbym porady właśnie na
    jakimś forum dla skydiverów.

    Zbig T.

    (Trzy dolary w temacie sprawią, że email dojdzie)