  • Date: Thu, 04 Jun 2009 16:19:05 +0200
    From: "Zbig T." <z...@z...net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: lustrzanka na kask

    wywalto pisze:
    > Lustrzanki na kasku bym nie montował. Co będzie przy jakimś gwałtowniejszym
    lądowaniu? Walniesz o
    > ziemię i klocek na kasku kark Ci złamie? Lustrzankę (o ile bym stosował) to bym jak
    fotokarabin
    > zamontował. Trwałe do kadłuba (czy co tam jest).

    Spadochroniarze montują nagminnie a nie słyszałem jeszcze o przypadku
    złamanego (z tego powodu) karku. Harcorowcy mają na jednym kasku
    zainstalowaną kamerę i lustrzankę jednocześnie. Przeciążenia przy
    skokach (np. freefly) oraz lądowaniach na szybkich wyczynowych
    spadochronach są jak sądzę znacznie większe niż w przypadku paralotni.
    Oczywiście nie twierdzę, że nie zwiększa to ryzyka a jedynie, że jest
    wykonalne i praktykowane. Są gotowe całe systemy - specjalne uchwyty,
    dedykowane kaski, celowniki, wężyki spustowe wyzwalane ustami - co tylko
    dusza zapragnie. Na miejscu pytającego poszukałbym porady właśnie na
    jakimś forum dla skydiverów.

    Zbig T.

    (Trzy dolary w temacie sprawią, że email dojdzie)