  • 11. Data: 2009-06-02 06:43:33
    Temat: Re: lustrzanka na kask
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    news:Titus_Atomicus-0593B3.02202902062009@news.onet.
    pl...
    > In article
    > <9...@c...go
    oglegroups.com>,

    > Olympusy 4xx-5xxx
    > Ale jak zamierzasz celowac z lustrzanka na glowie?

    Tutaj wykorzystałebym jakiś monitorek zewnetrzny co takiego jak znalazł
    paweł w http://www.fotopolis.pl/index.php?n=9003
    Pewnie dałoby sie przyczepic to gdzieś z zasięgu wzroku, może do klapy w
    marynarce :) Nie wiem czy taki monitorek mozna podpiąc do kompaktu ale jeśli
    nie to MZ byłby to duży plus na lustrzankę. Przy kadrowaniu na slepo IMHO
    wyjdzie lipa.

  • 12. Data: 2009-06-02 06:57:55
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    mmrosz pisze:

    > hmmm..
    > nie są aż takie ekstremalne :)
    > a jakaś lżejsza - mniejsza, wytrzymała lustrzanka?

    Nigdy nie latałem, ale jak patrze na Was lotniarzy z dołu,
    to jak bedziesz za duzo grzebal rekami to sie zabijesz.
    Kask + malutki Canon z instalowanym rosyjskim softem.
    Jest tam program do fotografii w zadanym odstepie czasowym,
    a takze wyzwalanie przez zwarcie kabelków na kablu USB.
    Pozostanie recznie go wlaczyc (tego nie da sie zdalnie,
    a tez nie da sie utrzymac aparatu ciagle wlaczonego - chyba
    ze pogrzebiemy w elektryce)

    pozdro
    --
    A S

  • 13. Data: 2009-06-02 07:55:23
    Od: Nazgul <a...@o...pl>

    mmrosz pisze:
    > W temacie lustrzanek cyfrowych jestem zielony,
    > każda rada - każda konfiguracja, będzie dla mnie cenną wskazówką.

    Nie wiem czy tu koniecznie musi być lustrzanka. Ale kiedy uruchomiłem
    wyobraźnię to doszedłem do konkluzji że w warunkach w jakich chcesz
    robić zdjęcia potrzebne by były:

    1. Live View
    2. Odchylany ekran LCD
    3. Wężyk spustowy.

    Ale cudów na Twoim miejscu bym się nie spodziewał po lustrzance z ww.
    ficzerami. Testowałem focenie z LV na Nikosiu D90 i efekty były
    kiepskie. Ostrzy bardzo wolno i niedokładnie, jakość zdjęć jest marna. W
    mojej opinii użyteczność LV do czasu wprowadzenia ostrzenia detekcją
    fazy w tym trybie ogranicza się do wstępnego wykadrowania przy foceniu
    ze statywu. I to by było na tyle.
    --
    "Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło rodzą się prawa robactwa.
    I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać"

    A. de Saint-Exupery

  • 14. Data: 2009-06-02 08:41:37
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Nazgul" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > trybie ogranicza się do wstępnego wykadrowania przy foceniu ze statywu. I
    No chyba żeby uzywał LV z Sony A300 lub strzelał na ślepo bez LV i bez
    uzycia wizjera.

  • 15. Data: 2009-06-02 09:03:53
    Od: ter_haar(wywalto)@poczta.onet.pl

    >A da się kompakty wyzwalać zewnętrznym przyciskiem? Raczej kablowym, bo
    >pilotem IR to nie zawsze się trafi i zgubić łatwo...

    Nie wiem czy jakość Cię zadowoli, ale ja bym użył FlyCamOne. Malutkie, laciutkie. Ma
    opcję robienie
    zdjęć seryjnych (co jakiś czas) i wejście na pilota (pilot to zwykły włącznik
    zwierny).

    Sprawdza się w modelach zdalnie sterowanych.

    Lustrzanki na kasku bym nie montował. Co będzie przy jakimś gwałtowniejszym
    lądowaniu? Walniesz o
    ziemię i klocek na kasku kark Ci złamie? Lustrzankę (o ile bym stosował) to bym jak
    fotokarabin
    zamontował. Trwałe do kadłuba (czy co tam jest).

    pozdrawiam
    Jacek.

  • 16. Data: 2009-06-02 09:07:09
    Od: Remigiusz Zukowski <r...@g...com>

    Nazgul wrote:

> [...]
    > mojej opinii użyteczność LV do czasu wprowadzenia ostrzenia detekcją
    > fazy w tym trybie ogranicza się do wstępnego wykadrowania przy foceniu

    W zastosowaniu o którym pisze autor, czyli do robienia zdjęć z powietrza
    można sobie podarować AF, nastawiając wstępnie ostrość na nieskończoność.

    pozdrawiam

    Remigiusz Żukowski

  • 17. Data: 2009-06-02 10:28:40
    Od: "Przemysław Kończak" <p...@v...com.pl>

    nie znam się zupełnie na paralotniach, ale biorąc pod uwagę to:

    http://www.swiatobrazu.pl/mobile/nikon_extremalnie_i
    i_z_lustrzanka_w_przestworzach.html

    http://www.szerokikadr.pl/inspiracje/pawel_mlodkowsk

    wiem, że da się zabrać ze sobą w górę d3 i 24-70, wykonać świetne zdjęcia i
    przeżyć :)

    pozdrawiam
    p.

  • 18. Data: 2009-06-02 11:13:56
    Od: j...@u...at

    > W temacie lustrzanek cyfrowych jestem zielony,
    > każda rada - każda konfiguracja, będzie dla mnie cenną wskazówką.
    >
    > Z góry dzięki

    a dlaczego akurat lustrzanka ?
    czy masz juz jakies doswiadczenia z lustrzanka niecyfrowa ?

  • 19. Data: 2009-06-02 11:22:32
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "mmrosz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
    >Witajcie,
    >latam na paralotni z napędem
    >od pewnego czasu szukam lustrzanki w rozsądnej cenie do zabierania ze
    >sobą w podniebne wyprawy
    >(do ręki, na kask, do uprzęży)
    >oczywiście im aparat lżejszy i mniejszy tym lepiej,
    >z drugiej strony zależy mi na dobrej jakości zdjęć - to jasne :)

    >Z pewnością macie bardzo duże doświadczenie i moglibyście mi poradzić
    >rozsądne rozwiązanie
    >do body i obiektywu chciałbym dokupić nakładkę szerokokątną

    Czyli nie zależy ci dobrej jakości zdjęć - wniosek, kup kompakt

    >zastanawiam się nad wykonywania zdjęć z zewnętrznego przycisku
    >oraz wykonywaniem zdjęć co określony czas

    "Zewnetrzny przycisk" czyli aparat na kasku i zdjęcia z węzykiem, znowu bez
    sensu bo zakładam że bedziesz chciał robic zdjęcia w jakimś trybie mocno
    autoamtycznym bo nie wyobrażam sobie ustawiania aparatu przymocowanego do
    kasku. lustrzanka sama z siebie nie da ci lepszych zdjęć nawet więcej mocno
    cie zdziwi jesli w wielu sytuacjach (automat) bedzie duuuzo gorsza od
    kompaktu.

    Kupowanie lustra dla trybow automatycznych i w dodatku w sytuacji gdy zalezy
    ci na małym i lekkim sprzęcie to bezsens.
    Lustrzanka nie robi lepszych zdjęć, lustrzanka pozwala tarobić lepsze fotki
    dobremu fotografowi.

    >W temacie lustrzanek cyfrowych jestem zielony,
    >każda rada - każda konfiguracja, będzie dla mnie cenną wskazówką.

    Kup kompakt

  • 20. Data: 2009-06-02 11:23:39
    Od: "tomlot" <t...@w...pl>

    > No chyba żeby uzywał LV z Sony A300 lub strzelał na ślepo bez LV i bez
    > uzycia wizjera.

    Zgadza się, ja używam w lotach Sony A350. Sprawdza się znakomicie :)
    Tom
    www.tomlot.pl