  • 11. Data: 2011-01-16 16:53:03
    Temat: Re: lpg i silniki start stop
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 16 Jan 2011 16:37:18 +0100, Czarek Daniluk wrote:
> [...]
    w-passat-1-4-tsi-ecofuel-mistrz-ekologii.aspx

    >Zauważ jedno ale, Polak mając na myśli gazowanie - nie ma na myśli
    >instalacji CNG jak w tym EcoFuel, a instalację LPG !!
    >Widać jest jakaś różnica, pewnie kolosalna, skoro nie ładują fabrycznie
    >instalacji LPG.

    Tym niemniej jednak jakos udalo im sie rozwiazac problemy zwiazane z
    wtryskiem bezposrednim, pewnie na inny gaz tez by potrafili zrobic.

    Tylko ... moze nie maja motywacji ? Celem tego pojazdu jest
    pochwalenie sie emisja CO2, bo zuzycie 4.9kg paliwa/100km .. to jakies
    6.3l benzyny.
    Zyskuja tylko na mniejszej zawartosci wegla w metanie.

    J.

  • 12. Data: 2011-01-16 17:05:53
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

> [...]
    > 6.3l benzyny.
    > Zyskuja tylko na mniejszej zawartosci wegla w metanie.

    Ale i koszty sa znacznie nizsze, obecnie u nas gaz kosztuje 2.25 za
    metr.

    Zużycie paliwa na 100 km (CNG|benzyna):
    - cykl miejski - 9,3 m3 | 9,6 l
    - cykl pozamiejski - 5,4 m3 | 5,7 l
    - cykl mieszany - 6,9 m3 | 7,2 l

    Tak ze nawet biorac pod uwage koszty u nas to 100km na CNG (w miescie) 21 zl
    vs 48 zl

    PZDr
    Adam

  • 13. Data: 2011-01-16 18:14:35
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Uzytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    >
    > http://autofoto.pl/blogs/prezes/archive/2009/04/27/v
    w-passat-1-4-tsi-ecofuel-mistrz-ekologii.aspx

    Szkoda ze nie LPG. Ale to napewno tez sie z czasem da jak zrobia podawanie
    LPG w fazie cieklej wtryskiwaczami od benzyny. I to ostatnie pewnie jest
    teraz najwiekszym problemem.

  • 14. Data: 2011-01-16 19:15:16
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    > Szkoda ze nie LPG. Ale to napewno tez sie z czasem da jak zrobia
    > podawanie LPG w fazie cieklej wtryskiwaczami od benzyny. I to ostatnie
    > pewnie jest teraz najwiekszym problemem.

    Oj, a Skoda Octavia II z tym małym TFSI (105KM?) - od 1 czy 2 miesiecy
    oferowana z LPG.
    Czyli da się.

    A że drogo i na razie tylko producent? Ha...

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 15. Data: 2011-01-16 19:25:15
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    Wiekszosc silnikow FSI/GDI da sie zagazowac LPG. W zasadzie problem jest z
    tymi z uwarstwieniem mieszanki. W pozostalych wtryskiwacze gazu montuje sie
    po prostu standardowo w poblizu zaworow dolotowych.
    Jedyny minus to taki, ze wtryskiwacze benzynowe pracujace w takich warunkach
    ulegly by zapieczeniu/zatarciu z powodu wysokiej temperatury. Z tego powodu
    nalezy co jakis czas wtrysnac benzyne. Wiec taki silnik na LPG i tak bedzie
    spalal 1-3 listry benzyny na 100 km.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 16. Data: 2011-01-16 20:00:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 16 Jan 2011 19:25:15 +0100, DJ wrote:
> [...]
    >nalezy co jakis czas wtrysnac benzyne. Wiec taki silnik na LPG i tak bedzie

    Czyli jak to dziala - co iles tam obrotow wryskujemy benzyne a nie gaz
    ?

    J.

  • 17. Data: 2011-01-16 20:06:45
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2011-01-16 16:22, Agent pisze:

    GDI też bywały z fabrycznym gazem. Tylko to było LPI, czyli gaz w stanie
    ciekłym o ile się orientuję, bo o gazie wiem niewiele.

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 18. Data: 2011-01-16 20:21:26
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

> [...]
    > temperatury. Z tego powodu nalezy co jakis czas wtrysnac benzyne.
    > Wiec taki silnik na LPG i tak bedzie spalal 1-3 listry benzyny na 100

    Tez o tym czytalem. W sumie czyni to troche malo oplacalna modyfikacja... a juz
    na pewno stawia pytanie czy jest sens takiego gazowania? Zapewne instalacja
    DROZSZA, o ile?

    Przydalby sie uczciwy artykul z informacjami o tych zuzyciach. Kazde auto na
    LPG 4 generacji bedzie spalac iles tam benzyny na rozruch i rozgrzenie silnika,
    pozniej co start (nawet cieplego) tez kilka sekund dziala na benzynie (mozna to
    wylaczyc). Ale rozgrzenie tylko na benzynie i jest to oczywiste.

    Widzialem instalacje z opcja w programie ECU gazu "pojazd typu kurier" czyli
    jak jedziemy 100m i silnik wylaczamy, znow wlaczamy i 200m itd. I wtedy silnik
    startowal od razu na gazie - bo nadal byl wystarczajaco cieply na taki myk.

    Teraz podajesz to "nadmiarowe" 1-3l/100 przy zalozeniu ze auto jedzie 100km bez
    zatrzymania i bylo juz rozgrzene zanim nie robilismy testu tak?

    Tj 1-3l/100 jest nieuniknionym nadmiarem w stosunku do instalacji 4 generacji w
    silnikach o starszej konstrukcji bez tych dotryskow chlodzacych. Nie wliczamy
    benzyny na rozgrzenie czy pierwsze sekundy pracy silnika od wlaczenia.

    Jakies linki?

  • 19. Data: 2011-01-16 21:31:15
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-01-16 16:40, Adam Szewczak pisze:

    > Czarek nie musisz mi tego mowic bo to wiem, co mam napisac ze specjalnie
    > to zapodalem :P
    >
    > No gaz, to gaz co nie. Ale zobacz ze jezeli sie dalo CNG wsadzic do TSI
    > to znaczy ze sie da, skoro robi to fabryka.
    >
    > A na marginesie, polo i golf Ecofuel sa juz na LPG dla odmiany.
    >
    > Moj kolega teraz zaimportowal T5 2.0CNG, zobaczymy jak to bedzie jezdzic
    > i jakie beda oszczednosci w porownaniu do TDI.
    >
    > PZDr
    > Adam

    Mnie to tam wsio rawno, nie zamierzam się przesiadać z łomota na gazownię :)

    Jeśli to T5 będzie po dopakowaniu towarem jeździć tak jak Iveco na CNG,
    to nie chciałbym przynajmniej ja czegoś takiego :)
    Iveco brakuje momentu obrotowego szczególnie na starcie.

    I nie ujmując przy naszej rozbudowanej sieci stacji, cng raczej się nie
    opłaca - ruszysz w którąś stronę gdzie stacji brak po drodze i tak
    będziesz popylał na benzynie :)

    Pozdrawiam !

  • 20. Data: 2011-01-16 21:32:43
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-01-16 17:05, Adam Szewczak pisze:

> [...]
    > - cykl pozamiejski - 5,4 m3 | 5,7 l
    > - cykl mieszany - 6,9 m3 | 7,2 l
    >
    > Tak ze nawet biorac pod uwage koszty u nas to 100km na CNG (w miescie)

    A nie 2,49 ??
    Jeździłem w sobotę Kolejową - i zdawało mi się że widziałem właśnie 2,49.

    Pozdrawiam !