eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodylobby oponiarskie dzialaRe: lobby oponiarskie dziala
  • Data: 2012-07-29 23:58:11
    Temat: Re: lobby oponiarskie dziala
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sun, 29 Jul 2012 10:18:11 +0200, J.F. wrote:

    > Dnia Sat, 28 Jul 2012 23:03:48 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    >>> Że nie będzie, czy że teraz się wlecze właśnie z powodu radosnej jazdy na
    >>> letnich oponach, które w takich warunkach wybitnie nie działają?
    >>
    >> Kierowcy wloką się nie z powodu opon, a z powodu śniegu - i pewnie nie
    >> przestaną tego robić nawet jak ich obowiązkowo nawet w kolce.
    >
    > Trzeba przyznac ze dobre zimowki na sniegu, przynajmniej na niektorych
    > gatunkach, trzymaja wrecz rewelacyjnie. nie ma czlowiek ciagot do
    > nadmiernego zwalniania.
    > Zas letnie slizgajace sie przy ruszaniu spod zielonego swiatla powoduja
    > korki.
    >
    >> Zwłaszcza że cała masa wlecze się na zimówkach.
    >
    > A co maja robic, jak przed nimi sie wloka.
    >
    >> Dokładnie tak samo jak wielu zaczyna się wlec jak zaczyna padać deszcz,
    >> pomimo że nakaz używania opon deszczowych już obowiązuje i raczej wszyscy
    >> kierowcy je mają.
    >
    > Zalezy co nazywasz "wlec". Opony moze i deszczowe, ale przyczepnosc
    > znacznie gorsza. Ja tam zwalniam profilaktycznie.
    > I bardzo zle mi sie jezdzi po niemczech wtedy - rzesisty opad, a tu wszyscy
    > sie uparli jechac po autostradzie 140 ... ale wypadkow nie widac, moze oni
    > maja racje ?

    Realne różnice możliwości jazdy mokro/sucho, zwyczajnym samochodem w
    sytuacji kiedy kierowca wie co robi, można znaleźć np. tutaj:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Top_Gear_test_track#F1_
    drivers
    Rekord na suchym 1:44.0, na "wet&oily" 1:44.7, opady śniegu to 1:44.9, a
    "very wet" 1:46.1.

    Prędkość średnia na suchym to 97.6km/h, a na "very wet" 95.7km/h.
    I jest to jak najbardziej zgodne z moimi odczuciami.

    Natomiast rzeczywistość wygląda tak, że tam gdzie mistrzowie suchej prostej
    pomykają 140-160, tam wystarcz mżaweczka i zaczynają jechać 80.
    Tłumaczy to też dlaczego najniebezpieczniejsza pogoda to sucho, jasno i
    nieograniczona widoczność - bo mistrzowie suchej prostej pędzą.
    A jak pada deszcz lub śnieg, to nagle zaczynają zamulać (a może w końcu
    jechać z prędkością dostosowaną do warunków, a nie wyższą?).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: