-
Data: 2012-07-29 23:58:11
Temat: Re: lobby oponiarskie dziala
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Sun, 29 Jul 2012 10:18:11 +0200, J.F. wrote:
> Dnia Sat, 28 Jul 2012 23:03:48 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>>> Że nie będzie, czy że teraz się wlecze właśnie z powodu radosnej jazdy na
>>> letnich oponach, które w takich warunkach wybitnie nie działają?
>>
>> Kierowcy wloką się nie z powodu opon, a z powodu śniegu - i pewnie nie
>> przestaną tego robić nawet jak ich obowiązkowo nawet w kolce.
>
> Trzeba przyznac ze dobre zimowki na sniegu, przynajmniej na niektorych
> gatunkach, trzymaja wrecz rewelacyjnie. nie ma czlowiek ciagot do
> nadmiernego zwalniania.
> Zas letnie slizgajace sie przy ruszaniu spod zielonego swiatla powoduja
> korki.
>
>> Zwłaszcza że cała masa wlecze się na zimówkach.
>
> A co maja robic, jak przed nimi sie wloka.
>
>> Dokładnie tak samo jak wielu zaczyna się wlec jak zaczyna padać deszcz,
>> pomimo że nakaz używania opon deszczowych już obowiązuje i raczej wszyscy
>> kierowcy je mają.
>
> Zalezy co nazywasz "wlec". Opony moze i deszczowe, ale przyczepnosc
> znacznie gorsza. Ja tam zwalniam profilaktycznie.
> I bardzo zle mi sie jezdzi po niemczech wtedy - rzesisty opad, a tu wszyscy
> sie uparli jechac po autostradzie 140 ... ale wypadkow nie widac, moze oni
> maja racje ?
Realne różnice możliwości jazdy mokro/sucho, zwyczajnym samochodem w
sytuacji kiedy kierowca wie co robi, można znaleźć np. tutaj:
http://en.wikipedia.org/wiki/Top_Gear_test_track#F1_
drivers
Rekord na suchym 1:44.0, na "wet&oily" 1:44.7, opady śniegu to 1:44.9, a
"very wet" 1:46.1.
Prędkość średnia na suchym to 97.6km/h, a na "very wet" 95.7km/h.
I jest to jak najbardziej zgodne z moimi odczuciami.
Natomiast rzeczywistość wygląda tak, że tam gdzie mistrzowie suchej prostej
pomykają 140-160, tam wystarcz mżaweczka i zaczynają jechać 80.
Tłumaczy to też dlaczego najniebezpieczniejsza pogoda to sucho, jasno i
nieograniczona widoczność - bo mistrzowie suchej prostej pędzą.
A jak pada deszcz lub śnieg, to nagle zaczynają zamulać (a może w końcu
jechać z prędkością dostosowaną do warunków, a nie wyższą?).
Następne wpisy z tego wątku
- 30.07.12 00:49 Tomek Kańka
- 30.07.12 01:10 Tomasz Pyra
- 30.07.12 05:44 MarcinJM
- 30.07.12 05:57 MarcinJM
- 30.07.12 13:05 J.F
- 30.07.12 13:27 nazgul
- 30.07.12 13:37 Chris
- 30.07.12 15:17 J.F
- 31.07.12 00:27 Tomasz Pyra
- 31.07.12 20:44 John Kołalsky
- 31.07.12 20:47 Artur Maśląg
- 31.07.12 20:54 Artur Maśląg
- 01.08.12 10:49 Sebastian Kaliszewski
- 01.08.12 10:56 Sebastian Kaliszewski
- 01.08.12 11:06 Sebastian Kaliszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=