eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodylobby oponiarskie dzialaRe: lobby oponiarskie dziala
  • Data: 2012-07-30 01:10:48
    Temat: Re: lobby oponiarskie dziala
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sun, 29 Jul 2012 22:49:14 +0000 (UTC), Tomek Kańka wrote:

    > Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a)
    >> On Sun, 29 Jul 2012 10:18:11 +0200, J.F. wrote:
    >>
    >>> Dnia Sat, 28 Jul 2012 23:03:48 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    >>>>> Że nie będzie, czy że teraz się wlecze właśnie z powodu radosnej jazdy na
    >>>>> letnich oponach, które w takich warunkach wybitnie nie działają?
    >>>>
    >>>> Kierowcy wloką się nie z powodu opon, a z powodu śniegu - i pewnie nie
    >>>> przestaną tego robić nawet jak ich obowiązkowo nawet w kolce.
    >>>
    >>> Trzeba przyznac ze dobre zimowki na sniegu, przynajmniej na niektorych
    >>> gatunkach, trzymaja wrecz rewelacyjnie. nie ma czlowiek ciagot do
    >>> nadmiernego zwalniania.
    >>> Zas letnie slizgajace sie przy ruszaniu spod zielonego swiatla powoduja
    >>> korki.
    >>>
    >>>> Zwłaszcza że cała masa wlecze się na zimówkach.
    >>>
    >>> A co maja robic, jak przed nimi sie wloka.
    >>>
    >>>> Dokładnie tak samo jak wielu zaczyna się wlec jak zaczyna padać deszcz,
    >>>> pomimo że nakaz używania opon deszczowych już obowiązuje i raczej wszyscy
    >>>> kierowcy je mają.
    >>>
    >>> Zalezy co nazywasz "wlec". Opony moze i deszczowe, ale przyczepnosc
    >>> znacznie gorsza. Ja tam zwalniam profilaktycznie.
    >>> I bardzo zle mi sie jezdzi po niemczech wtedy - rzesisty opad, a tu wszyscy
    >>> sie uparli jechac po autostradzie 140 ... ale wypadkow nie widac, moze oni
    >>> maja racje ?
    >>
    >> Realne różnice możliwości jazdy mokro/sucho, zwyczajnym samochodem w
    >> sytuacji kiedy kierowca wie co robi, można znaleźć np. tutaj:
    >> http://en.wikipedia.org/wiki/Top_Gear_test_track#F1_
    drivers
    >> Rekord na suchym 1:44.0, na "wet&oily" 1:44.7, opady śniegu to 1:44.9, a
    >> "very wet" 1:46.1.
    >>
    >
    > Trochę upraszczasz.
    > To są róznice, ale w gównianym 100-konnym samochodzie. Z każdym kolejnym
    > koniem różnica rośnie

    Pewnie przy 300KM dojdzie do 5s ;-)

    > , a w F1 dochodzi do kilkudziesięciu procent

    Chyba porównując czasy uzyskiwane na slicku, bo jakoś aż takich różnic
    chyba nigdy nie widziałem w normalnych warunkach (czyli powiedzmy nie że
    spoilery się zanurzają w wodę - co innego mokra nawierzchnia, a co innego
    jakaś nawałnica).

    Zresztą różnice w F1 będą większe niż w ruchu drogowym, dlatego że jak
    zaczyna padać to w F1 zmienia się opony.
    A samochody po ulicach cały czas jeżdżą na oponach deszczowych.
    Bo oczywiście gdyby w samochodzi drogowym założyć dobrego slicka, to na
    suchym pojechałby sporo szybciej (tzn. pewnie też ze 2s by się urwało).

    > Do tego dochodzi mało repreentatywna próbka kierowców.

    Ale dzięki temu można zobaczyć prawdę, bo spokojnie można założyć że
    czynnik ludzki jest tu wyeliminowany, bo wszyscy oni potrafią jeździć
    perfekcyjnie.

    Bo oczywiście jeżeli za kierownicą posadzimy przeciętnych mistrzów suchej
    prostej, to się okaże że w deszczu pojechali o połowę wolniej, ale tu
    niczego nie trzeba badać - to widać na drogach.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: