-
Data: 2012-07-30 01:10:48
Temat: Re: lobby oponiarskie dziala
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Sun, 29 Jul 2012 22:49:14 +0000 (UTC), Tomek Kańka wrote:
> Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a)
>> On Sun, 29 Jul 2012 10:18:11 +0200, J.F. wrote:
>>
>>> Dnia Sat, 28 Jul 2012 23:03:48 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>>>>> Że nie będzie, czy że teraz się wlecze właśnie z powodu radosnej jazdy na
>>>>> letnich oponach, które w takich warunkach wybitnie nie działają?
>>>>
>>>> Kierowcy wloką się nie z powodu opon, a z powodu śniegu - i pewnie nie
>>>> przestaną tego robić nawet jak ich obowiązkowo nawet w kolce.
>>>
>>> Trzeba przyznac ze dobre zimowki na sniegu, przynajmniej na niektorych
>>> gatunkach, trzymaja wrecz rewelacyjnie. nie ma czlowiek ciagot do
>>> nadmiernego zwalniania.
>>> Zas letnie slizgajace sie przy ruszaniu spod zielonego swiatla powoduja
>>> korki.
>>>
>>>> Zwłaszcza że cała masa wlecze się na zimówkach.
>>>
>>> A co maja robic, jak przed nimi sie wloka.
>>>
>>>> Dokładnie tak samo jak wielu zaczyna się wlec jak zaczyna padać deszcz,
>>>> pomimo że nakaz używania opon deszczowych już obowiązuje i raczej wszyscy
>>>> kierowcy je mają.
>>>
>>> Zalezy co nazywasz "wlec". Opony moze i deszczowe, ale przyczepnosc
>>> znacznie gorsza. Ja tam zwalniam profilaktycznie.
>>> I bardzo zle mi sie jezdzi po niemczech wtedy - rzesisty opad, a tu wszyscy
>>> sie uparli jechac po autostradzie 140 ... ale wypadkow nie widac, moze oni
>>> maja racje ?
>>
>> Realne różnice możliwości jazdy mokro/sucho, zwyczajnym samochodem w
>> sytuacji kiedy kierowca wie co robi, można znaleźć np. tutaj:
>> http://en.wikipedia.org/wiki/Top_Gear_test_track#F1_
drivers
>> Rekord na suchym 1:44.0, na "wet&oily" 1:44.7, opady śniegu to 1:44.9, a
>> "very wet" 1:46.1.
>>
>
> Trochę upraszczasz.
> To są róznice, ale w gównianym 100-konnym samochodzie. Z każdym kolejnym
> koniem różnica rośnie
Pewnie przy 300KM dojdzie do 5s ;-)
> , a w F1 dochodzi do kilkudziesięciu procent
Chyba porównując czasy uzyskiwane na slicku, bo jakoś aż takich różnic
chyba nigdy nie widziałem w normalnych warunkach (czyli powiedzmy nie że
spoilery się zanurzają w wodę - co innego mokra nawierzchnia, a co innego
jakaś nawałnica).
Zresztą różnice w F1 będą większe niż w ruchu drogowym, dlatego że jak
zaczyna padać to w F1 zmienia się opony.
A samochody po ulicach cały czas jeżdżą na oponach deszczowych.
Bo oczywiście gdyby w samochodzi drogowym założyć dobrego slicka, to na
suchym pojechałby sporo szybciej (tzn. pewnie też ze 2s by się urwało).
> Do tego dochodzi mało repreentatywna próbka kierowców.
Ale dzięki temu można zobaczyć prawdę, bo spokojnie można założyć że
czynnik ludzki jest tu wyeliminowany, bo wszyscy oni potrafią jeździć
perfekcyjnie.
Bo oczywiście jeżeli za kierownicą posadzimy przeciętnych mistrzów suchej
prostej, to się okaże że w deszczu pojechali o połowę wolniej, ale tu
niczego nie trzeba badać - to widać na drogach.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.07.12 05:44 MarcinJM
- 30.07.12 05:57 MarcinJM
- 30.07.12 13:05 J.F
- 30.07.12 13:27 nazgul
- 30.07.12 13:37 Chris
- 30.07.12 15:17 J.F
- 31.07.12 00:27 Tomasz Pyra
- 31.07.12 20:44 John Kołalsky
- 31.07.12 20:47 Artur Maśląg
- 31.07.12 20:54 Artur Maśląg
- 01.08.12 10:49 Sebastian Kaliszewski
- 01.08.12 10:56 Sebastian Kaliszewski
- 01.08.12 11:06 Sebastian Kaliszewski
- 01.08.12 11:35 Iguan_007
- 02.08.12 06:16 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
- Kopidół
- Pierwsze Twizy :D
- Kolejny pożar
- Walka o prad :D
- jakie klocki do elektryka?
- Czym jeździ Myjk
Najnowsze wątki
- 2024-11-02 piszę list do św Mikołaja
- 2024-11-01 karta SIM nie działa w konkretnym smartfonie.
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-01 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-01 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-01 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-11-01 Warszawa => Dynamics 365 CRM Developer <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Chrzanów => Specjalista ds. PR Produktowego <=
- 2024-11-01 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-01 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=