  • 51. Data: 2013-11-22 13:19:23
    Temat: Re: liczniki wody i ciepla
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:l6nggv$6fi$1@node2.news.atman.pl...

    > Na przykładzie 3 prawd x. Tischnera - kłamstwo, wielkie kłamstwo,
    > statystyka...

    Tak NTG. Jeżeli to o śp. ks. Tischnera chodzi,
    Śp. ks. Tischner mawiał że górale rozróżniają 3 rodzaje prawdy
    Świynto prowda
    Tyz prowda
    Gówno prowda.

  • 52. Data: 2013-11-22 16:22:26
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    [...]
    > Tzw. tryb DAMA.
    >
    > O tym próbuję cały czas powiedzieć.
    > Na przykładzie 3 prawd x. Tischnera - kłamstwo, wielkie kłamstwo,
    > statystyka...
    > Na mało zaludnioną okolicę, jak znalazł. Ale w silnie zaludnionym
    > centrum, to nawet na różnicę w sile sygnału może nie być miejsca. Jak w
    [...]

    Zamiast teoretyzować, albo wręcz "hipotetyzować", wystarczy przeczytać
    moje posty w tym wątku. Nie ma żadnego problemu, wiele razy na stole
    miałem setkę pracujących urządzeń, i obsługa była bez większego
    problemu. A im bardziej są porozrzucane w przestrzeni, tym łatwiej.
    K.

  • 53. Data: 2013-11-22 16:25:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan John Smith napisał:

    > "Losowość" sama się zrobi, wystarczy skorzystać z zegara RC w uC.

    Ale to będzie losowa częstotliwość, a nie losowe odstępy między sesjami.

    > I taniej o jeden element w układzie.

    O jaki element? Liczby pseudolosowe generuje się programowo. Wystarczy
    kilka linijek kodu.

    --
    Jarek

  • 54. Data: 2013-11-22 16:30:13
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 22-11-2013 16:25, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Ale to będzie losowa częstotliwość, a nie losowe odstępy między sesjami.

    Przełoży się to na losowe odstępy między paczkami, zgodnie z rozkładem
    normalnym.

    > O jaki element? Liczby pseudolosowe generuje się programowo. Wystarczy
    > kilka linijek kodu.

    Kwarc, jak koniecznie nie muszę, to nie stosuję tego elementu. W tej
    aplikacji, brak kwarcu jako zegara dla uC, jest wręcz pożądany.
    K.

  • 55. Data: 2013-11-22 16:44:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan John Smith napisał:

    > Przełoży się to na losowe odstępy między paczkami, zgodnie z rozkładem
    > normalnym.

    Dwie stacje mogą "wylosować" tę samą częstotliwość a potem pechowo się
    zsynchronizować i wzajemnie przekrzykiwać w tym samym momencie.

    > Kwarc, jak koniecznie nie muszę, to nie stosuję tego elementu. W tej
    > aplikacji, brak kwarcu jako zegara dla uC, jest wręcz pożądany.

    A bez kwarcu to nie można tych kilku linijek dopisać? Nie twierdzę, że
    koniecznie trzeba, ani że w praktyce ich brak powoduje częste kłopoty.
    Ale kierunek to słuszny, podbudowany teoretycnie.

    --
    Jarek

  • 56. Data: 2013-11-22 17:13:00
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 22-11-2013 16:44, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Dwie stacje mogą "wylosować" tę samą częstotliwość a potem pechowo się
    > zsynchronizować i wzajemnie przekrzykiwać w tym samym momencie.

    Dokładnie mówiąc, ten sam moment nadawania, bo częstotliwość (kanał)
    jest z definicji ta sama.

    > A bez kwarcu to nie można tych kilku linijek dopisać? Nie twierdzę, że
    > koniecznie trzeba, ani że w praktyce ich brak powoduje częste kłopoty.
    > Ale kierunek to słuszny, podbudowany teoretycnie.

    Ale po co pisać, jak projekt tego nie wymaga? Nie wymaga też fontanny
    i też jej tam nie ma. A tak potrzebna funkcja rozjechania momentów
    nadawania jest realizowana jako uboczna niedoskonałość zegarów RC.
    K.

  • 57. Data: 2013-11-22 17:25:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan John Smith napisał:

    > Dokładnie mówiąc, ten sam moment nadawania, bo częstotliwość (kanał)
    > jest z definicji ta sama.

    Tak, chodziło mi o częstotliwość (albo inaczej częstość) nadawania
    raportów. Może być w dwóch stacjach taka sama, mogą się przez przypadek
    zsynchrobuzować.

    > Ale po co pisać, jak projekt tego nie wymaga? Nie wymaga też fontanny
    > i też jej tam nie ma. A tak potrzebna funkcja rozjechania momentów
    > nadawania jest realizowana jako uboczna niedoskonałość zegarów RC.

    Fontanna wymaga na przykład doprowadzenia wody, jakiejś pompki itp.
    A tu sprawę załatwia kilka linijek dopisanych od niechcenia.

    --
    Jarek

  • 58. Data: 2013-11-22 19:37:31
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 22-11-2013 17:25, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Tak, chodziło mi o częstotliwość (albo inaczej częstość) nadawania
    > raportów. Może być w dwóch stacjach taka sama, mogą się przez przypadek
    > zsynchrobuzować.

    Ręce opadają.

    > Fontanna wymaga na przykład doprowadzenia wody, jakiejś pompki itp.
    > A tu sprawę załatwia kilka linijek dopisanych od niechcenia.

    Tu też.
    K.

  • 59. Data: 2013-11-22 20:08:46
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 22.11.2013 19:37, John Smith wrote:

    > Ręce opadają.

    Nie.
    Dobrze Jarek prawi - nie może być tak jak piszesz, bo się nałożą dwa
    nadajniki i kolejne paczki też się nałożą... i jak będziesz miał pecha,
    to czekanie nawet dobę nic nie pomoże. Tu chodzi o to, żeby kolejne
    paczki _na_pewno_ się nie nałożyły, i tutaj znam z praktyki nadajniki
    radiopowiadomienia - tam paczki nadawane są nie tyle "losowo", co w
    nierównych odstępach, według specjalnego algorytmu (opracowanego
    matematycznie - jest na ten temat jakaś praca doktorska). Dla
    uproszczenia użytkownikowi mówi się że losowo.

    --
    Mirek.

  • 60. Data: 2013-11-22 20:17:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości
> [...]
    >(opracowanego matematycznie - jest na ten temat jakaś praca
    >doktorska). Dla uproszczenia użytkownikowi mówi się że losowo.

    Jest to przeciez od wiekow stosowane w Ethernecie.
    Tylko drobiazg - trzeba wykryc kolizje, a jak nadajnik pracuje, to
    trudno nasluchiwac w tym samym pasmie.

    J.