  • 11. Data: 2013-11-20 18:39:40
    Temat: Re: liczniki wody i ciepla
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Chcę ich zahaczyć o certyfikat kompatybilności elektromagnetycznej...
    > Słusznie?
    > Bo ja chcę używać urządzeń UKF i nie chciałbym, aby wskutek tego były
    > jakieś problemy, w żadną stronę. 868, to 2x434, leżące w paśmie 70cm.
    > A spodziewam się, że radiomoduł w takim urządzonku, tytułem cięcia
    > kosztów, będzie zrobiony najprościej jak można, coś jak wzmacniacz
    > antenowy szerokopasmowy o wzmocnieniu >60dB, bez ekranowania, do nabycia
    > za 20 PLN w Tesco, czy Auchan... A za tą prostotą wszelkich kłopotów
    > będących jej skutkiem.

    Akurat dobry filtr pomiędzy scalakiem a anteną to koszt < 1zł.
    K.

  • 12. Data: 2013-11-20 19:59:56
    Od: "kk" <...@...pl>

    > Jeśli nie ma CE na obudowie to myślę że z buta możesz pociągnąć.

    China Export ?

  • 13. Data: 2013-11-20 20:01:08
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Akurat dobry filtr pomiędzy scalakiem a anteną to koszt < 1zł.

    Średnio wierzę w jego kompatybilność...

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 14. Data: 2013-11-20 20:16:24
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > China Export ?

    No, chociażby...
    Znaczek nie mówi mi tyle, ile zobaczony konkretny urzędowy certyfikat.
    Przerysowując - lekarstwo dopuszcza się nie na podstawie znaczka "XYZ"
    nadrukowanego napudełku z lekiem, lecz na podstawie urzędowego certyfikatu.
    Znaczek tylko to przecież oznacza, że lek ma taki certyfikat.

    Chodzi mi choćby o to, że jak będę miał chęć pójść do klopa pardon le mot
    wysrać się i jednocześnie pogadać przez ręczniaka na 70cm, to wietrząc to,
    że tam ma być to 868 MHz (druga harmoniczna), od dupy strony mogło by coś
    wejść i zakłócić działanie pomiaru. Wodomiar mam tuż przy klopie i nie chcę
    być więźniem sytuacji, że do srania/szczania/kąpieli, musiałbym tego
    ręczniaka chować, by przypadkiem nie zakłócił wodomiaru. A także nie
    chciałbym, aby siał mi gdziekolwiek w którymkolwiek z moich pasm i
    przeszkadzał w słuchaniu rozmówcy... a kategorię mam najwyższą i przez to
    mogę nadawać na każdym paśmie dopuszczony w .pl, tylko moc muszę sobie
    podbić (z obecnych 150 na 500W), niebawem i tak czeka mnie po urzędowych 10
    latach odnowienie licencji.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 15. Data: 2013-11-20 20:38:57
    Od: "kk" <...@...pl>

    Z tego co gdzieś czytałem, to licznik (nadajnik licznika) ma mieć taką moc,
    aby można było odczytać pomiar z odległości kilkudziesięciu metrów.
    Czyli i tak człowieczek z ręcznym skanerem musi chodzić.
    Plus taki, że nie będzie do mieszkania wchodzić i zakłocać spokoju
    siedzących na klopie.
    No i może to robić częściej.

    Pomiar przepływu ma być dokładniejszy - bezstykowy - optyczny. Jak (?)
    Pomiar podobno ma być czuły na kapiące krany.

    Koleje pytanie - to jak to ma być zasilane ?
    Bateria - dojdzie konieczność wymiany takowej co jakiś czas.
    Turbinka ?

    BTS na dachu, 3G w kieszeni, WI-FI pod biurkiem, Bluetooth w pralce, MBus w
    kiblu, ... co jeszcze ?

    kk

  • 16. Data: 2013-11-20 22:02:55
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Czyli i tak człowieczek z ręcznym skanerem musi chodzić.

    Ja przywalę mocy w antenę, bo się zorza pojawiła i chcę sobie np. z Afryką
    pogadać... I z racji częstotliwości, miałbym może przerwać? Bo przy takiej
    bliskości, to nawet dozwolony [poziom harmonicznych będzie spory.

    > Plus taki, że nie będzie do mieszkania wchodzić i zakłocać spokoju
    > siedzących na klopie.
    > No i może to robić częściej.

    Ja nawet nie boję się nadejścia inszpektora. Bardziej bym był niepewnym...
    ..., czy odczyt u "czytacza" będzie taki sam, jak u mnie?

    > Pomiar przepływu ma być dokładniejszy - bezstykowy - optyczny. Jak (?)
    > Pomiar podobno ma być czuły na kapiące krany.

    Jeśli będzie mieć na tyle mało stawiające opór łożysko, to OK.

    > Koleje pytanie - to jak to ma być zasilane ?
    > Bateria - dojdzie konieczność wymiany takowej co jakiś czas.
    > Turbinka ?

    Turbinka, to do uruchamiania liczydła. Bateria, to pewnie jakieś CR2032,
    albo coś z tej paki. Może akumulatorek, ładowany mini-prądniczką?

    > BTS na dachu, 3G w kieszeni, WI-FI pod biurkiem, Bluetooth w pralce, MBus
    > w kiblu, ... co jeszcze ?

    Wystarczy... miałem taki fajny aparat Unidena telefoniczny bezprzewodowy...
    i musiałemgo odpiąć, bo łapał takie zakłócenia, że cholera brała. 3 różne
    typy miały ten sam problem, więc zapewne jakiś BTS właśnie... Dziękuję,
    wystarczająco dużo QRM-ów, po co mi dodatkowe? Aż w końcu QRM-ami zapcha się
    pasmo i w wielkiej panice rozpocznie się akcja czyszczenia częstotliwości z
    siejących produktów... Dla zobrazowania - w 1927 do usadzenia niejakiego
    Hitlera Adolfa, wystarczył jeden patrol policji, w roku 1933 nie było to już
    takie łatwe. Nie, nie porównuję niczego do nazizmu tym razem.
    Za x lat może być dużo trudniej zadziałać w kierunku usunięcia zakłóceń z
    pasm radiowych, niż obecnie.
    BT w pralce? nie potrzebuję, mam 30letnią Gorenje PS201, bez elektroniki.
    Przypuszczam, że jeszcze z 10-20 lat pochodzi. Lodówka Polar 20-letnia, jest
    w stanie bardzo dobrym, prędzej się mechanicznie rozpadnie... też żadnej
    elektroniki.
    Jaki będzie koszt wygody za 20 lat? Przebije się cos jeszcze przez eter?

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 17. Data: 2013-11-21 02:56:57
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 20-11-2013 20:01, ACMM-033 wrote:

    > Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Średnio wierzę w jego kompatybilność...

    To nie kwestia religii, a solidnej inżynierskiej pracy.
    Gdy posiądziesz wiedzę "jak to zrobić", zrobienie filtra jest proste.
    K.

  • 18. Data: 2013-11-21 03:05:30
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > To nie kwestia religii, a solidnej inżynierskiej pracy.

    Religię zostawmy w spokoju.

    > Gdy posiądziesz wiedzę "jak to zrobić", zrobienie filtra jest proste.

    Po prostu jestem sceptykiem, że coś tak małego (chodzi o układ) może być
    lepsze od ekranowanej puszki.
    Zauważ, nie powiedziałem, że "nie da się", to co innego, niż "średnio
    wierzę", nie napisałem też "nie wierzę".
    Przekonać mnie może konkret, czyli stwierdzenie "wodomiar XXX spełnia
    warunki K.E.", czy inne prawem przewidziane.
    Spróbuję zahaczyć spółdzielnię, zobaczę, co powiedzą.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 19. Data: 2013-11-21 03:31:02
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 21-11-2013 03:05, ACMM-033 wrote:

> [...]
    > warunki K.E.", czy inne prawem przewidziane.
    > Spróbuję zahaczyć spółdzielnię, zobaczę, co powiedzą.

    Akurat konstruuję takie układy do łączności na krótkich dystansach w
    paśmie 868. Co chcesz wiedzieć?
    K.

  • 20. Data: 2013-11-21 09:30:14
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > chcę być więźniem sytuacji, że do srania/szczania/kąpieli, musiałbym tego
    > ręczniaka chować, by przypadkiem nie zakłócił wodomiaru.

    Ale ten pomiar nie jest zdalny z dużej odległości. To są odczyty najczęściej
    kilku/kilkunastu/kilkudziesięciu metrów. Tak aby inkasent nie musiał gnębić
    właściciela posesji.
    Przychodzi inkasent, zbliża się do posesji lub do twojego klopa i naciskając
    "guzik"
    w swoim komputerku/czytniku załatwia sprawę w dwie sekundy.
    Jak mu źle odczyt przejdzie, suma kontrolna się nie zgodzi i coś tam na
    czerwono
    zapali to po prostu naciśnie ponownie "guzik" i tak aż do skutku aż odczyt
    będzie
    poprawny.
    U mnie w garażu zainstalowany jest licznik z radiomodułem w którym bateria
    według
    informacji wystarcza na 15 lat pracy.
    Dokładnie ten
    http://www.forum-wodociagi.pl/index.php?req=technolo
    gie_id=121
    którego przekrój przedstawiono na rys.6

> [...]
    > sobie podbić (z obecnych 150 na 500W), niebawem i tak czeka mnie po
    > urzędowych 10 latach odnowienie licencji.

    Sam mam 500W ale to o niczym kompletnie nie świadczy.
    Z domu nie prowadzi się łączności w pasmach centymetrowych. Tu jedzie się w
    teren albo ostatecznie
    nadaje z ogródka z anteny na statywie którą kierujesz w konkretnym kierunku.
    Natomiast nie podejrzewałbym aby urządzenie pracujace na 868MHz zakłócało
    pracę
    na 430-440MHz, a już o 144-146MHz wogóle raczej mowy nie ma.
    Prędzej znajdą się prążki z TV lub komputera sąsiada lub własne.