    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: liczniki wody i ciepla
    Date: Wed, 20 Nov 2013 22:02:55 +0100

    Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:l6j34n$bri$1@news.vectranet.pl...
    > Czyli i tak człowieczek z ręcznym skanerem musi chodzić.

    Ja przywalę mocy w antenę, bo się zorza pojawiła i chcę sobie np. z Afryką
    pogadać... I z racji częstotliwości, miałbym może przerwać? Bo przy takiej
    bliskości, to nawet dozwolony [poziom harmonicznych będzie spory.

    > Plus taki, że nie będzie do mieszkania wchodzić i zakłocać spokoju
    > siedzących na klopie.
    > No i może to robić częściej.

    Ja nawet nie boję się nadejścia inszpektora. Bardziej bym był niepewnym...
    ..., czy odczyt u "czytacza" będzie taki sam, jak u mnie?

    > Pomiar przepływu ma być dokładniejszy - bezstykowy - optyczny. Jak (?)
    > Pomiar podobno ma być czuły na kapiące krany.

    Jeśli będzie mieć na tyle mało stawiające opór łożysko, to OK.

    > Koleje pytanie - to jak to ma być zasilane ?
    > Bateria - dojdzie konieczność wymiany takowej co jakiś czas.
    > Turbinka ?

    Turbinka, to do uruchamiania liczydła. Bateria, to pewnie jakieś CR2032,
    albo coś z tej paki. Może akumulatorek, ładowany mini-prądniczką?

    > BTS na dachu, 3G w kieszeni, WI-FI pod biurkiem, Bluetooth w pralce, MBus
    > w kiblu, ... co jeszcze ?

    Wystarczy... miałem taki fajny aparat Unidena telefoniczny bezprzewodowy...
    i musiałemgo odpiąć, bo łapał takie zakłócenia, że cholera brała. 3 różne
    typy miały ten sam problem, więc zapewne jakiś BTS właśnie... Dziękuję,
    wystarczająco dużo QRM-ów, po co mi dodatkowe? Aż w końcu QRM-ami zapcha się
    pasmo i w wielkiej panice rozpocznie się akcja czyszczenia częstotliwości z
    siejących produktów... Dla zobrazowania - w 1927 do usadzenia niejakiego
    Hitlera Adolfa, wystarczył jeden patrol policji, w roku 1933 nie było to już
    takie łatwe. Nie, nie porównuję niczego do nazizmu tym razem.
    Za x lat może być dużo trudniej zadziałać w kierunku usunięcia zakłóceń z
    pasm radiowych, niż obecnie.
    BT w pralce? nie potrzebuję, mam 30letnią Gorenje PS201, bez elektroniki.
    Przypuszczam, że jeszcze z 10-20 lat pochodzi. Lodówka Polar 20-letnia, jest
    w stanie bardzo dobrym, prędzej się mechanicznie rozpadnie... też żadnej
    elektroniki.
    Jaki będzie koszt wygody za 20 lat? Przebije się cos jeszcze przez eter?

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.