  • 21. Data: 2009-02-10 20:48:48
    Temat: Re: licznik energii pytania
    Od: "Damian" <d...@w...pl>

    ok. 90-100W (plus monitor),

    znaczy się ze te 90 W bierze komp razem z monitorem? to by wzkazywało ze mi
    tez dobrze to działa :) u mnie bierze tyle samo :)

    ps. takie pytanie jeszcze : czemu jak podłączą np. telewizor razem z wieżą i
    dekoderem do jednego przedłuzacza i to do licznika to wskazanie jest
    mniejsze niz bym zsumował poszczegolne pobory pradu? a jak tak samo mierze
    dla zarowek i telewizora razem to jest ok.?

  • 22. Data: 2009-02-10 21:51:50
    Od: Padre <P...@n...net>

    Damian pisze:
> [...]
    > mniejsze niz bym zsumował poszczegolne pobory pradu? a jak tak samo mierze
    > dla zarowek i telewizora razem to jest ok.?

    Ciekaw jestem właśnie jak rzetelnie takie urządzenia mierzą, moja nowa
    plazma wg wszelkich instrukcji bierze w standby 0,7W, w sieci znalazłem
    opinię właściciela który twierdzi że zmierzył moce pobierane i podczas
    pracy pobiera tyle ile powinien ale w standby 40W. Jakoś nie chce mi sie
    wierzyć żeby Panasonic tak manipulował danymi w 4W to może bym jeszcze
    uwierzył. Mam podejrzenie, że kilkuset watowy zasilacz w trybie standby
    może pobierać energie z sieci w jakiś trudny do zmierzenia sposób,
    pewnie prąd będzie miał przebieg w kształcie szpilek w szczytach
    sinusoidy napięcia zniekształconych i przesuniętych przez filtry
    wejściowe stąd taki miernik może nieco głupieć.

  • 23. Data: 2009-02-11 00:12:12
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...eu> napisał w wiadomości

    > to samo tyczy sie wspułczynnika mocy, też jest ważne jak go mierzy, bo np.
    > jeśli odbiornik pobiera moc w sposób nieciagły (zasilacz impulsowy) to
    > trudno mówić o wspułczynniku mocy,

    jeśli już, to o współczynniku i jak najbardziej można mówić tyle, że nie
    jest on równy cosinus fi.

    e.

  • 24. Data: 2009-02-11 05:49:47
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Damian wrote:
    > znaczy się ze te 90 W bierze komp razem z monitorem?

    Nie, bez monitora (ale 19" LCD to pewnie ponizej 20 watow). Ale wiele
    zalezy od samego procesora, reszty podzespolow oraz... systemu.

    > ps. takie pytanie jeszcze : czemu jak podłączą np. telewizor razem z
    > wieżą i dekoderem do jednego przedłuzacza i to do licznika to wskazanie
    > jest mniejsze niz bym zsumował poszczegolne pobory pradu?

    A to juz ciekawe. Moze wynika to z faktu, ze poszczegolne urzadzenia maja
    rozny cos fi, wiec ta wartosc jest przeklamana.

    k,

  • 25. Data: 2009-02-11 08:54:10
    Od: "Tomasz Grodnicki" <g...@k...net.pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > przebieg w kształcie szpilek w szczytach sinusoidy napięcia
    > zniekształconych i przesuniętych przez filtry wejściowe stąd taki

    Dodatkowo należy wziąć pod uwagę dokładność pomiaru.

    Niedawno oglądałem licznik wytczkowy w Electro-World (produkcji
    Słowackiej). Prąd maksymalny 16A. Parametr "minimalny prąd pomiarowy"
    wynosił 0.06A.
    Być może przy małych, odkształconych prądach dokładność drastycznie
    spada.

    --
    Tomek

  • 26. Data: 2009-02-11 11:06:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Damian" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mniejsze niz bym zsumował poszczegolne pobory pradu? a jak tak
    > samo mierze
    > dla zarowek i telewizora razem to jest ok.?

    No to juz sobie sam odpowiedziales na ile dokladne jest to
    urzadzenie :-)

    Choc moga byc jeszcze niuanse ze np dekoder po wylaczeniu i
    ponownym wlaczeniu bierze wiecej lub mniej niz zasilany od dwoch
    dni..

    J.

  • 27. Data: 2009-02-11 11:29:19
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    gargamel wrote:

    > pokazywał prawidłowo w każych warunkach to powinien podwójnie całkować
    > mierzy inną prostszą metodą to wskazania są zależne od harakteru
    > to samo tyczy sie wspułczynnika mocy, też jest ważne jak go mierzy, bo np.
    > trudno mówić o wspułczynniku mocy, a analiza pomiaru mocy biernej jest

    przepraszam ze sie 'czepiam' ale ta konsekwencja...
    przyjaznisz sie moze ze "Stokrotka" ? ;)

    współczynnik :
    spół - społem, spółka, spółkowac, wespół, zespolić , zespolone,

    charakter, charakteryzacja, charakteryzator, charakterystyka,
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Charakter ?
    w odroznieniu od hara, hare kriszna, harować, harówka.

  • 28. Data: 2009-02-11 11:39:48
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Damian wrote:

    > Witam
    > Zakupiłem sobie licznik energii taki co można wpiąć do gniazdka, sprawdzam
    > pobór na 2 zarowkach 40W, pokazuje 83W i 97 wsp. mocy czyli ok.. Ale przy
    > sprawdzaniu telewizora 80W, pokazuje 42W i 60 wsp. mocy. Jak mam
    > interpretować te wyniki, czy są one prawidłowe na Wasze elektroniczne oko
    > :) ?
    >
    > pozdrawiam

    mam podobny wynalazek, bardzo wolno probkuje i instrukcja nic nie wspomina o
    metodzie mierzenia wspolczynnika mocy, zakladam wiec ze po prostu usrednia
    i nie zajmuje sie tym procesor ale czesc analogowa.

    wyniki mam podobne, komputer z zasilaczem 400W (amd64 1.8Ghz na nforce2 z
    dyskiem SSD i z jakas stara grafika nvidii) pobiera okolo 70W w
    stanie 'spoczynku' i 90-120W jak 'ma co robic' .
    telewizor (kolorowy neptun 24') konsumuje okolo 90W przy wspolczynniku mocy
    0.4 , lodowka konsumuje 150W przy wspolczynniku mocy 0.5.

    urzadzenia impulsowe , zwlaszcza z PFC potrafia skonfundowac miernik
    (pokazuje cuda typu wspolczynnik mocy 0.3, 0.8, i pobory rzedu 20W, 40W,
    100W) , trzeba im dodac jakis prosty filtr (wlaczenie UPS'a pomiedzy
    wystarcza zeby 'ustabilizowac' urzadzenie do wspolczynnika mocy 0.97 i
    umozliwic pomiar poboru , w w/w przypadku komputerek z core duo i
    zasilaczem 550W noname - efektywnie 80W w spoczynku , do 150W w trakcie
    pracy, zasilacz zdaje sie mial za slabe kondensatory, po zmianie na tagana
    o podobnej mocy ale lepszym wykonaniu i sprawnosci - 70W w spoczynku do
    120W w trakcie pracy, przez identyczny filtr )

  • 29. Data: 2009-02-11 11:55:37
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Damian wrote:

> [...]
    > mniejsze niz bym zsumował poszczegolne pobory pradu? a jak tak samo mierze
    > dla zarowek i telewizora razem to jest ok.?
    zwroc uwage ze 'wspolczynnik mocy' tez sie sumuje ;)
    i ze moc faktyczna pobierana przez urzadzenie silnie zalezy od wspolczynnika
    mocy.
    wg. mnie to powinno byc na odwrot, ale to zalezy od sposobu liczenia mocy
    przez licznik.

    gdy podlaczasz dwa urzadzenia pod ten sam przedluzacz, filtry korygujace
    wspolczynnik mocy dzialaja wspolnie. a ze sa zwykle obliczane na _pelna_
    moc urzadzenia, maja sporo 'zapasu' swoich 'zdolnosci filtrujacych'. taki
    filtr to zwykle po prostu rownolegle wpiety kondensator :) zalozmy w jednym
    urzadzeniu jest 0.1uF, w drugim 0.1uF, razem masz 0.2uF. wspolczynnik mocy
    sie poprawia, straty na transformatorach i przedluzaczu maleja, moc bierna
    maleje, moc czynna rosnie. miernik powinien wskazywac wiecej watow.
    chyba ze mierzy sume mocy biernej i czynnej, a moc bierna 'zgaduje' na
    podstawie wspolczynnika mocy. wtedy z racji poprawy wspolczynnika mocy
    zarejestruje mniej mocy biernej i mniej jej doda do wyniku . niby powinno
    byc tyle samo , ale miernik nie mierzy idealnie wspolczynnika mocy (tzn.
    urzadzenia typu telewizor nie pobieraja pradu 'liniowo' tak jak np. silnik)
    wiec ta korekta na moc bierna jest taka raczej 'zgrubna'.

    podlaczajac lepszy filtr (kondensator np.) mozesz lepiej zrozumiec jak
    licznik koryguje wskazania.
    moj np. jest prosty, nie koryguje ;) pokazuje tylko moc czynna.

  • 30. Data: 2009-02-11 12:04:49
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > CRT bierze jakies 45W, komputer z C2D podczas pracy nieobciazonego systemu
    > ok. 90-100W (plus monitor), a laptop IBM X31 z centrino... srednio cale

    A ile pobiera Twój komputer w trybie:
    1. stand-by?
    2. uśpienia systemu?

    Pozdrrr... Reksio