  • 11. Data: 2009-02-10 17:07:20
    Temat: Re: licznik energii pytania
    Od: "Damian" <d...@w...pl>

    dobrze ale powiedzcie jak obliczyc ta pobierana moc generalnie np. mamy 88W
    i Wsp.macy 33. jaka jest moc pobierana przez urzadzenie?
    Użytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gmsb1n$rsf$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości

  • 12. Data: 2009-02-10 17:17:27
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Damian" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > dobrze ale powiedzcie jak obliczyc ta pobierana moc generalnie np. mamy >
    88W i Wsp.macy 33. jaka jest moc pobierana przez urzadzenie?

    88W :)

    e.

  • 13. Data: 2009-02-10 17:28:30
    Od: "Damian" <d...@w...pl>

    juz nie wiem.... wpinam do komputera pisze 86W i Powerfactor 100, komputer
    nowy z dwurdzeniowym procesorem, nowa grafika itd., zasilacz 400W i bierze
    tylko 86W (razem z drukarka, komputerem i monitorem)?
    ????
    Użytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gmscfe$1sk$1@atlantis.news.neostrada.pl...

  • 14. Data: 2009-02-10 17:42:10
    Od: "ArturVF500" <atatur@_usun-to_o2.pl>

    Użytkownik "Desoft" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Wskazanie telewizora wydaje się być prawidłowe, natomiast zaciekawiło mnie
    > wskazanie żarówki: 97 wydaje mi się że za dużo.
    > Na moj gust powinno być 99-100.

    zmierz indukcyjnosc 40W zarowki; zdziwisz sie;)

    pozdrawiam
    Artur

  • 15. Data: 2009-02-10 17:59:38
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Damian wrote:
    > juz nie wiem.... wpinam do komputera pisze 86W i Powerfactor 100, komputer
    > nowy z dwurdzeniowym procesorem, nowa grafika itd., zasilacz 400W i bierze
    > tylko 86W (razem z drukarka, komputerem i monitorem)?

    Najlepiej poświęć się i włącz w domu _tylko_ ten komputer i policz
    obroty licznika energii na minutę - na liczniku powinno być podane ile
    takiemu obrotowi odpowiada. W razie czego porównaj obroty z włączonymi
    żarówkami.

    Mirek.

  • 16. Data: 2009-02-10 18:37:41
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > juz nie wiem.... wpinam do komputera pisze 86W i Powerfactor 100
    > komputer nowy z dwurdzeniowym procesorem, nowa grafika itd., zasilacz
    > 400W i bierze tylko 86W

    nie widzę sprzeczności, zasilacz pobiera tyle, ile aktualnie jest potrzebne,
    nie musi być to 400W, choć _maksymalnie_ może być coś w tych okolicach.
    Czy przypadkiem nie jesteś po lekturze artykułu w dość znanym piśmie
    komputerowym, w którym jakiś skończony palant wywodził, że 400W zasilacz
    musi zawsze pobierać 400W przy czym niepotrzebną resztę gdzieś sobie
    "wytraca" ?

    e.

  • 17. Data: 2009-02-10 19:24:48
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Damian wrote:
    > Ale przy sprawdzaniu telewizora 80W, pokazuje 42W i 60 wsp. mocy.
    > Jak mam interpretować te wyniki, czy są one prawidłowe na Wasze
    > elektroniczne oko :) ?

    Moim zdaniem tak.
    Niedawno kupilem podobny wynalazek z Lidla. Mierzy wszystko, co trzeba, a
    moc okresla wg dobrze znanego wzoru, uwzgledniajac cos fi. U mnie 21" TV
    CRT bierze jakies 45W, komputer z C2D podczas pracy nieobciazonego systemu
    ok. 90-100W (plus monitor), a laptop IBM X31 z centrino... srednio cale
    15W (przy naladowanym aku). :)
    Ucieszyly mnie wskazania po podlaczeniu automatu do pieczenia chleba -
    okazuje sie, ze caly proces pozera... 0,3kWh (trwa on 3h, w tym 2h
    wyrastania i sporadycznego mieszania ciasta oraz godzina pieczenia
    wlaczana termostatem grzalka 700W). Tak wiec nie zawsze nalezy sie bac
    napisow w stylu "700W" na opakowaniu/obudowie.

    k,

  • 18. Data: 2009-02-10 19:27:43
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 10 Feb 2009 19:37:41 +0100, entroper napisał(a):

> [...]
    > komputerowym, w którym jakiś skończony palant wywodził, że 400W zasilacz
    > musi zawsze pobierać 400W przy czym niepotrzebną resztę gdzieś sobie

    Możesz podać namiary na ten artykuł?

    --
    GLaF

  • 19. Data: 2009-02-10 20:05:54
    Od: mk <r...@m...remove>

    GLaF pisze:

    > Możesz podać namiary na ten artykuł?

    Prasa kolorowa "CHIP".

    pzdr
    mk

  • 20. Data: 2009-02-10 20:15:14
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "Damian" napisał:
    > Zakupiłem sobie licznik energii taki co można wpi?ć do gniazdka, sprawdzam
    > pobór na 2 zarowkach 40W, pokazuje 83W i 97 wsp. mocy czyli ok.. Ale przy
    > sprawdzaniu telewizora 80W, pokazuje 42W i 60 wsp. mocy. Jak mam
    > interpretować te wyniki, czy s? one prawidłowe na Wasze elektroniczne oko
    > :)

    może najpierw poczytaj sobie jaką metodą miernik liczy ową moc?:O) bo żeby
    pokazywał prawidłowo w każych warunkach to powinien podwójnie całkować (ale
    to droga zabawa i pewnie takiego miernika nie posiadasz?:O) jeśli mierzy
    inną prostszą metodą to wskazania są zależne od harakteru odbiornika mocy,
    przy żarówce pewnie ci pokazuje prawidłowo a przy telewizorze pewnie źle

    to samo tyczy sie wspułczynnika mocy, też jest ważne jak go mierzy, bo np.
    jeśli odbiornik pobiera moc w sposób nieciagły (zasilacz impulsowy) to
    trudno mówić o wspułczynniku mocy, a analiza pomiaru mocy biernej jest
    troszkę bardziej skomplikowana:O(