    From: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: leżący SSD na półce
    Date: Sun, 27 Sep 2015 23:33:11 +0200

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 27 Sep 2015 22:28:16 +0200
    doszła do mnie wiadomość <mu9jhc$p1l$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    od elmer radi radisson
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> :

    >Nic nie trzeba podlaczac do pradu. Flash jest pamiecia nieulotna i
    >zachowuje swoj stan bez zaleznosci od zasilania.

    Niestety tak nie jest, każdy flash straci ładunek, mogą to być
    miesiące, mogą być lata, im mu cieplej, tym szybciej to przebiegnie.
    Przykładowo:
    https://users.ece.cmu.edu/~omutlu/pub/flash-memory-d
    ata-retention_hpca15.pdf
    http://www.pcworld.com/article/2921590/death-and-the
    -unplugged-ssd-how-much-you-really-need-to-worry-abo
    ut-ssd-reliability.html
    http://www.dobreprogramy.pl/SSD-nie-do-kopii-zapasow
    ych-wystarczy-fala-upalow-by-utracic-zapisane-dane,N
    ews,62920.html