  • Data: 2015-10-03 17:02:21
    Temat: Re: leżący SSD na półce
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-09-27 o 21:28, BQB pisze:
    > Czy jest gdzieś opisane, ile czasu może sobie "leżeć" SSD nie podpięte
    > do kompa i nie utracić danych?
    >
    > Chodzi mi o to, że leży sobie kopia dysku i w razie padnięcia tego który
    > jest w kompie podpinam drugi i komp działa dalej.
    >
    > Pendrive zdaje się trzeba podpiąć przynajmniej raz na rok, a jak z SSD?

    Odpowiadam wszystkim - dyski są dwa, jeden jako backup, drugi jako
    pracujący, dyski są identyczne. Dyski to intel 535 series (o ile dobrze
    pamiętam) o pojemności 120GB. Dysk działa w maszynie CNC w stolarni i
    chodzi o to, że jak siądzie jeden, to się podmienia na drugi. Maszyna
    nie jest podłączana do internetu, na niej uruchomione jest
    specjalistyczne oprogramowanie do obsługi sterownika. Oprogramowanie
    jest bardzo kapryśne i jako system jest tam XP Embedded bez żadnego SP,
    samo jądro systemu jest przerobione przez dostawcę maszyny, wiąże się to
    z wieloma problemami, np musiałem wyłączyć w biosie 1 rdzeń z procesora,
    gdyż inaczej wywala bluescreen, boot.ini nie jest standardowy - w nim
    właśnie jest wybierany specjalny plik jądra, który obsługuje procesory
    jednordzeniowe, jako, że ten system nie ma żadnego SP to problemem jest
    obsługa dysku o partycjach większych niż 127GB. Oczywiście można kupić
    większy dysk i zrobić mniejszą partycję - może nowe jądro nie będzie się
    o to czepiać, a jak będzie, to mamy dodatkowy niepotrzebny dysk w domu
    kupiony za własną kasę.
    Spróbujcie kupić _nowy_ dysk o pojemności 120GB lub mniejszej i nie SSD.
    To oprogramowanie ma jeszcze kilka ciekawych "problemów" ale z nimi się
    uporałem.