  • Data: 2009-01-23 09:33:25
    Temat: Re: lampowe stereo
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@a...control.slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik JanuszK napisał:

    > No i jeszcze były
    > No faktycznie, to było nieszczęście, często padała i nie do kupienia
    > i chyba podstawkę maiała inną bo im nóg brakło w standartowej '9' i to
    > chyba była 10 nóżkowa.

    Tak jest. Dziesięcionóżkowy cokół dekalowy. Przez pewien czas lampy te
    były w zasadzie niedostępne. Problem był na tyle poważny, że GZT wydało
    biuletyn opisujący układ zastępczy dla tej lampy zrobiony na dwóch
    BF258. Robiłem takie moduły i nawet to działało :). Wcześniej z
    powodzeniem wykorzystywałem pentodowe segmenty dwóch PCL84, których
    miałem pod dostatkiem. Wychodził z tego taki fajny "kicik" z dwiema
    podstawkami noval i szpilkami pasującymi do podstawki dekal. Musiałem
    tylko zmienić rezystor szeregowy żarzenia bo PFL200 miała Uż=17V, a dwie
    PCL84 potrzebowały 30V.

    Pozdrawiam
    Grzegorz