  • Data: 2009-01-21 22:49:57
    Temat: Re: lampowe stereo
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Jarosław,

    > Ja nie wiem czy ono było pierwsze i czy było polskie -- widziałem
    > _identyczny_ odbiornik produkcji japońskiej. Skośni robili to na
    > licencji Diory? No może, jak ktoś tak uważa, nie będę się spierał.
    > Ale były też radia w rodzaju DSTL-ileś (domowy stereofoniczny
    > tranzystorowo-lampowy). Nie wiem czy przed, czy po Elizabetch,
    > ale prawdopodobne, że po. Na zasadzie: pokazaliśmy, że umiemy jak
    > w Japonii, a teraz będziemy dalej po swojemu. Lampowe radia robiło
    > się długo, chyba przez całe lata siedemdziesiąte, jak nie dłużej.

    Absolutnie nie - ten słynny DSTL to był ostatni polski odbiornik
    lampowy. Mam gdzieś nawet zadołowany jego schemat. Charakterystyczna
    konstrukcja - jeden głośnik w obudowie radia, drugi luzem. O ile mnie
    skleroza nie mili - niklowany grill miały.
    Końcówka lat 70-tych, to już już Amator Stereo (dla biednych),
    Elizabeth HiFi, Meluzyna (potem Kleopatra) i Radmor. Z monofonicznych
    - cała seria Śnieżek, Śłązaków itp. masówki trzaskanej przez Diorę.

    > A telewizory czarnobiałe , to chyba do samego końca (to znaczy,
    > jak sprzedawano szwarcwajsy, to wśród nich był jakis lampowy)

    Ale do jakiego końca? W drugiej połowie lat 80-tych rynku pierwotnego
    telewizorów czarno-białych już nie było. Nawet mnie było stać na
    kolorową 20-calową ITT-Nokię kupioną od małego importera.
    Na początku lat 80-tych zaprzestano w Polsce produkcji telewizorów
    czarno-białych. Ostatnimi produkowanymi były potomki linii Libry.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl