  • Data: 2009-01-21 23:23:34
    Temat: Re: lampowe stereo
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Szkoda tylko, że "zapomniano" te szpule i taśmy do Polski sprowadzać...

    To była wtedy norma. Do pierwszych magnetowidów też zaimportowano tak ze
    dwie kasety na każdy egzemplarz. Chodzi mi o te francuskie, kwadrotowe.
    Raz się wstawiałem nawet u sekretarza KZ PZPR ZRK żeby dali trochę kaset
    do tego magnetowidu, co go wcześniej raczyli podarować studentom UW.

    > A system ten bodaj z Revoxa zgapiono.

    Revoksy takie szpule miały, ale nie tylko one. Ten "system" to przecież
    tylko diwajs do mocowania szpuli do talerzyka w pionowo ustawionym
    magnetofonie. Normalna szpula z trzema wcięciami, tylko duża.

    > Niezwykły był brak 15"/s. 7.5"/s to wcześniej miały
    > ZK240/245/246/M24xx.

    No i dobrze, bo kompatybilność była. A brak 15"/s niezwykły nie był.
    Ta prędkośc była w czasach Koncerta używana w studiach w zasadzie
    wyłącznie z powodu zgodności i zaszłości historycznych. Jakość nowych
    taśm była na tyle dobra, że 7,5"/s wystarczało. Za to Koncert miał
    zdaje się dwa wykonania -- dwuścieżkowy i czterościeżkowy. Oba stereo
    oczywiście. Jeden był kompatybilny ze sprzętem studyjnym, drugi np.
    z ZK246.

    > A co szkodziło zapewnić zgodność ze studyjnym sprzętem? Nawet
    > reporterska, szpulowa Nagra z maleńkimi, 13 cm szpulkami miała 15"/s.

    Nie miała. Ja miałem NAGRĘ E z takimi szpulami. Ona miała 7,5"/s.
    A i tak taśma na krótko starczała. Ale nagrywała pełnym śladem, więc
    można było odtworzyć na studyjnym bezszpulowcu. Źle piszę w czasie
    przeszłym -- ona jeszcze w pełni sprawna.

    --
    Jarek