    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: lampowe stereo
    Date: Tue, 20 Jan 2009 22:40:41 +0000 (UTC)

    Pan Tomasz Szczesniak napisał:

    > Owszem, ale tranzystory mocy wtedy były drogie, kiepskie i łatwopalne,
    > dobrych tranzystorów w.cz. w zasadzie nie było (pamiętaj - wtedy w
    > powszechnym uzyciu były fale krótkie).

    Bez przesady z tym powszechnym użyciem. W Związku Radzieckum, W USA, to
    tak. Ale w Polsce? Tylko do słuchania Wolnej Europy. A w wolnej Europie,
    to już do niczego.

    > A dekoder stereo - silne sygnały (zyli szumy masz gdzieś), małe
    > częstotliwości, - z tym sobie juz w latach 50-tych tranzystory
    > świetnie radziły. Do tego prościej zrobić moduł na małych elementach
    > niż na wielkich i grzejących się.

    Ale emisja stereo, to w Polsce pierwsza połowa lat '70, a w Europie
    trochę wcześniej. Wtedy z torem p.cz. problemów być nie mogło, a i z
    resztą AM również. Nawet z falami krótkimi.

    > Dokładnie tak.

    No to ja takiego nie widziałem.

    > A jestes pewien, że ów dekoder nie był modułem? Bo właśnie Telefunkeny
    > (i Saby, czyli chyba dwie najważniejsze na tym polu firmy z NRF) miały
    > taki moduł. Akurat stoi u mnie taka Saba, absolutnie topowy model.

    To była jakaś taka skrzynia all-in-one, jak starsze monofoniczne radia.
    Głośniki na bocznych ściankach. No i stereo było. Dekodera na zewnątrz
    nie miało.

    --
    Jarek