  • Data: 2009-01-20 23:09:19
    Temat: Re: lampowe stereo
    Od: " Wmak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(a):

    > Też. Ale nie koniecznie. Przełącznik wejść ma również pozycję MPX.

    W 1978 roku w Stockholmie trafił mi w ręce dokładnie ten, już wtedy
    zabytkowy odbiornik do renowacji i naprawy.
    Już nie pamiętam, czy była to wersja na 220V czy był do tego
    autotransformator.
    Po wymianie dwóch lamp i rozruszaniu przełączników, potencjometrów radio
    zagrało.
    Dekodera stereo nie było, bardzo się zdziwiłem, że jednoczesnie było słychać
    w jednym kanale FM a w drugim AM.
    Znalazł się Owner's Manual i wyjaśniło się - sprzęt przeznaczony był do
    odbioru dziwnych, jak dla mnie, bo "niesymetrycznych" transmisji stereo -
    jeden kanał FM drugi AM.
    Szwedzi o takich transmisjach u siebie nie słyszeli.
    Receiver miał stanąć na honorowym miejscu w dużym salonie Hi-Fi w
    Stockholmie.
    Wmak