eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebookaRe: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.neostrada.pl
    !unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.
    POSTED!not-for-mail
    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <m...@4...com>
    <hw_hs.24396$pg2.21542@fx18.am4>
    <o...@4...com>
    <c...@g...com>
    <5088f6de$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
    <5088f996$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
    <50890158$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
    Date: Thu, 25 Oct 2012 11:57:07 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
    Lines: 48
    Message-ID: <50890cfb$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.55.236.85
    X-Trace: 1351159035 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1219 80.55.236.85:22131
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:637150
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Ukaniu" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:50890158$0$26705$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości
    > news:5088f996$0$1215$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Dlaczego... przecież żelowe albo te inne bezobsługowe także mają bardzo
    >> podobnie podawane przez producentów wartości ładowania. Praca buforowa
    >> przyjmuje się zakres 13,5-13,8V. W kazdym UPSie tyle jest, i to jest
    >> napięcie pod którym kazdy ołowiowy akumulator może sobie wisieć nawet
    >> rok.
    >
    >
    > 14,5 != 13,6.

    Nie bardzo rozumiem co masz na myśli, jaki cel, dowodząc że są nie równe.
    Jedno jest najczęściej spotykanym napięciem instalacji samochodowej a drugie
    to napięcie z zakresu napięć pracy buforowej.

    > Najlepsze buforwe to jest 13,65 (20 st. C) - 3mV na cele na 1 stopień
    > różnicy od 20 to wynika z chemii.

    Tak ale w większości UPSów jest ustawione po prostu w zakresie 13,5-13,8.
    Czasem jest uwzględniona temperatura ale przeważnie nie. Wielu producentów w
    kartach swoich akumulatorów podaje nieznacznie się różniące zakresy napięć
    pracy buforowej i cyklicznej, aczkolwiek ogólnie jest to np. dla buforowej
    13,5-13,8.

    > Wyładowane AGM ciągnie się do 14,5 i po osiągnięciu puszcza na buforowe.

    No chyba ładowanie...

    W UPSach smartach jakie mam jest sobie zwykła przetwornica na sztywno
    ustawiona na sztywno na "jakieś" napięcie z podanego w/w zakresu, a w
    prostrzych to ja widywałem LM317 z PRkiem do podregulowania napięcia.

    > Albo ciagnie tylko do buforowego i trzyma, wtedy jednak dłużej dochodzi do
    > 100% naładowania.

    Mam w serwerowni przy UPSie 4 x 12V/100Ah. Od lat kilku są trzymane
    indywidualnie każdy swoim zasilaczem pod napięciem około 13,7V z
    ogranicznikiem prądowym na zwykłych żarówkach samochodowych.



    Marek
    Marek


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: