  • 21. Data: 2011-01-22 17:34:21
    Temat: Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 22 Jan 2011 08:55:45 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Bladzisz kolego...
    > Sprawny samochód ze sprawnym akumulatorem NIE POTRZEBUJE
    > doladowywania nawet w najzimniejsze mrozy. Zwlaszcza jak Ty

    Pod warunkiem, że samochód jest na tyle używany, że zniweluje to
    rozładowywanie akumulatora podczas długich postojów w garażu...
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 22. Data: 2011-01-22 18:20:48
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > O tyle do d* ze zapomnisz kiedys swiatla wylaczyc, zejdzie "do zera" i
    > co zrobisz ? Biec do sklepu po nowe aku czy po nowy prostownik ? :-)

    Auto piszczy lub gra melodyjke (zalezy ktore) jesli wysiadam a swiatla sa
    zapalone ;P
    A radio mam "po stacyjce".

  • 23. Data: 2011-01-22 18:23:37
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Pod warunkiem, że samochód jest na tyle używany, że zniweluje to
    > rozładowywanie akumulatora podczas długich postojów w garażu...

    Dokładnie. Takie A-M DB9 żre jak głupie na postoju, a nikt tam nie
    wkłada akumulatora z tir-a żeby, Ah wystarczyło.
    Nawet popularne marki mają z tym problem (przykładowo Volvo XC70).

    Miłego.
    Irek.N.

  • 24. Data: 2011-01-22 18:31:17
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Mierzyłeś nieobciążony?

    Raczej obciazony naladowanym juz aku, nie pamietam dokladnie. Nie obciazony
    pewnie ma za duzo ale przy naladowanym akumulatorze napiecie bedzie juz za
    duze, to stary selenowy prostownik (projektowany na 220 a moze jeszcze mniej),
    zawsze ladowanie odbywalo sie pod nadzorem wiec akumulatora zadnego nie zabil.
    Jest tak ze jesli musze naladowac akumulator to raz na kilka lat. Laduje raz,
    za kilka dni znow zrobi psikus to ide po nowy bo doladowywanie co chwile jest
    dobre dla emeryta i z ogrzewanym garazem. Wyciaganie tego akumulatora to horror
    (dlonie na mrozie) a w peugeot to juz w ogole schowany gleboko jak cholera
    +klemy zaciskowe. Rok temu, w zimie, raz doladowalem akumulator i wytrzymal do
    konca zimy i dalej az do tej, tj nastepnej, zimy. Teraz raz mi odmowil
    posluszenstwa to poszedlem po nowy. Czyli jedno doladowanie wystarczylo by nie
    wydac 300zl przez rok. Normalnie sukces ;P

    Nie mam czasu na zabawy z wyciaganiem gnoja co noc + pozniej zabawy z
    podlaczeniem. Taki prostownik z lidla podlacze sobie ewentualnie na noc juz w
    aucie bez rozlaczania i wyciagania akumulatora.

    No i prawda o ktorej kazdy chyba juz wie, mam kable rozruchowe made in china
    ale kupilem na duzy prad i wygladaly na bogate w [Cu]. Z dieslem nie daly sobie
    rady... poszedlem do sasiada i przyniosl kable z PRL - woz odpalil natychmiast.

  • 25. Data: 2011-01-22 21:03:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PeJot" <P...@o...pl> wrote in message news:ihf1a7$thg$1@news.onet.pl...

    > Że wsadzają mocniejsze, to widać, ale nie znaczy to że wystarczająco mocne
    > na ciężkie warunki. Ciut za słaby alternator w lecie czy na długich
    > trasach może dać radę, ale w zimie i mieście już niekoniecznie. Akumulator
    > podstawową gwarancję na auto przetrzyma i to wystarczy.

    Sprawny alternator z powodzeniem naładuje sprawny akumulator.
    Problemy zaczynają się gdy akumulator jest stary lub alternator niesprawny.

  • 26. Data: 2011-01-22 21:04:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "badworm" <n...@p...pl> wrote in message

    > Pod warunkiem, że samochód jest na tyle używany, że zniweluje to
    > rozładowywanie akumulatora podczas długich postojów w garażu...

    Jeśli obwiesiłeś samochód urządzeniami które biorą prąd
    to pewnie że będą problemy po miesiącu nieużywania...
    Ale samochód używany częściej nie powinien mieć problemów.

  • 27. Data: 2011-01-22 22:03:55
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > O tyle do d* ze zapomnisz kiedys swiatla wylaczyc, zejdzie "do zera" i
    > co zrobisz ? Biec do sklepu po nowe aku czy po nowy prostownik ? :-)

    Jest na to fajny patent, niech s'wiat?a sie; w?a;czaja; automatycznie po
    w?a;czeniu stacyjni i oczywis'cie gasna; po wy?a;czeniu tejz.e. Z.eby nie by?o
    dyskoteki przyk?adowo z ksenonami - w?a;cza sie; po pewnej chwili o
    przekre;cenia stacyjki :)

    Ciekawe, ile procent samochodów ma moz.liwos'c' automatycznego zapalania
    s'wiate?? Za to widze;, z.e byle fiii... mryga przeciwmgielnymi przy skre;cie :)

    Mi?ego.
    Irek.N.

  • 28. Data: 2011-01-23 11:31:58
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Jesli to to o czym mysle, to ma jedna wade - prad ladowania 3.6A.
    > Jak czlowiekowi sie spieszy, to przydaloby sie 10A.

    Ostatnio zostawiłem na weekend oświetlenie we wnętrzu auta i jak rano w
    poniedziałek próbowałem jechać to rozrusznik nawet nie puknął, po 15
    minutach ładownia odpaliłem bez problemu choć musiałem kręcić kilka
    sekund wiec nie jest tak źle.

  • 29. Data: 2011-01-23 11:56:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 23 Jan 2011 12:31:58 +0100, Padre wrote:

> [...]
    >poniedziałek próbowałem jechać to rozrusznik nawet nie puknął, po 15
    >minutach ładownia odpaliłem bez problemu choć musiałem kręcić kilka

    No ale przy 10A wystrczyloby 5 minut, a rano czas to pieniadz :-)

    J.

  • 30. Data: 2011-01-23 14:53:54
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 22 Jan 2011 15:04:51 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Jeśli obwiesiłeś samochód urządzeniami które biorą prąd
    > to pewnie że będą problemy po miesiącu nieużywania...
    > Ale samochód używany częściej nie powinien mieć problemów.

    1,5 roczna Kia Ceed SW, silnik 2.0 benzyna. Z dodatkowego wyposażenia
    mogącego brać jakiś prąd na postoju to chyba tylko autoalarm sprzężony z
    fabrycznym centralnym zamkiem. Dwa tygodnie postoju wystarczyły żeby
    samochód nie dał się uruchomić - choć fakt, ostatnia jazda przed tym
    dłuższym postojem mogła nie naładować akumulatora do pełna.