  • 1. Data: 2011-01-21 10:43:37
    Temat: atmega8, fuse bity, zewnętrzny kwarc
    Od: Kicer <...@...c>

    Witam

    Potrzebuję podpiąć do ATMegi8 kwarc 11MHz z hakiem. Zaglądam do dokumentacji
    no i troche zaskoczylem się ubogością informacji.
    Atmel podał ustawienie bitów CKSEL3..1 dla 3 przedziałów czestotliwości (od
    0,4M do 8M) i tyle. Jest też niewiele mówiaca informacja, że można
    zaprogramowac CKOPT i wtedy dla f>1MHz można ustawić jedna z 3 kombinacji
    CKSEL i tyle (http://www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/d
    oc2486.pdf
    tabelka 4 na str 27)

    Avrstudio umozliwia zaprogramowanie fuse bitów dla low, medium i high
    frequency, tylko skad mam wiedziec czy 11MHz to mało, średnio czy dużo?

    Czy ja czegoś nie widze w tej dokumentacji?

    pozdrawiam
    --
    Michał Walenciak
    gmail.com kicer86

  • 2. Data: 2011-01-21 15:40:29
    Temat: Re: atmega8, fuse bity, zewnętrzny kwarc
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > 0,4M do 8M) i tyle. Jest też niewiele mówiaca informacja, że można
    > zaprogramowac CKOPT i wtedy dla f>1MHz można ustawić jedna z 3 kombinacji

    Przecież w tekście masz wyraźnie napisane:
    "For resonators, the maximum frequency is 8 MHz with CKOPT unprogrammed
    and 16 MHz with CKOPT programmed. "

    Czyli żeby obsłużyć 11MHz, musisz zaprogramować CKOPT. Jedna uwaga!! W
    przypadku FUSEów ZAPROGRAMOWAĆ tzn. zmienić na 0 :/... taka głupia
    zasada :P... .
    No i wtedy masz podane, że dowolna z trzech wartości CKSEL3..1 jest
    odpowiednia... i tyle :)...

    Konop

  • 3. Data: 2011-01-21 17:41:21
    Od: Kicer <...@...c>

    Konop wrote:

    oc2486.pdf tabelka 4

    > Przecież w tekście masz wyraźnie napisane:
    > "For resonators, the maximum frequency is 8 MHz with CKOPT unprogrammed
    > and 16 MHz with CKOPT programmed. "

    tak to wiem

> [...]
    > zasada :P... .
    > No i wtedy masz podane, że dowolna z trzech wartości CKSEL3..1 jest

    tak, to też wiem, nie napisali jednak tego jasno - tzn ze mam ustawić
    dowolną wartość, sa po prostu 3, co sugeruje ze mają inne przeznaczenie.
    Ale ok, dzieki, niech będzie ;)

    pozdrawiam

    --
    Michał Walenciak
    gmail.com kicer86

  • 4. Data: 2011-01-22 12:43:11
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli żeby obsłużyć 11MHz, musisz zaprogramować CKOPT. Jedna uwaga!!
    > W przypadku FUSEów ZAPROGRAMOWAĆ tzn. zmienić na 0 :/... taka głupia
    > zasada :P... .

    Nie wydaje mi się że taka głupia. Po prostu taka niezaprogramowana
    komórka pamięci ma zawartość FF. To samo jest np. z EPROMami które po
    skasowaniu ultrafioletem przyjmują we wszystkich komórkach wartość FF.

    Marek