  • 11. Data: 2011-01-22 14:55:20
    Temat: Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 22 Jan 2011 15:48:20 +0100, zapinio wrote:
    >...a jeszcze lepiej 20A lub 50A.
    >I zeby koniecznie kosztowalo 5 zl.
    >Jak sie czlowiekowi spieszy to najpierw czlowiek powinien pomyslec.
    >Np. o skutkach swoich poczynan.

    A patrzyles ile kosztuje zasilacz do peceta ?

    J.

  • 12. Data: 2011-01-22 14:55:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <a...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > napieciem aby sie nie rozladowal).
    >
    > Macie jakies pomysly? Czy sa jakies gotowe zestawy AVT do polutowania,
    > co spelnia moje oczekiwania?
    >
    > Czy akumulator moze byc ladowany w samochodzie bez odlaczania klem?
    > Czyli stawiamy auto w garazu i podlaczamy ladowanie i ....kiedys tam
    > przychodzimy. Chodzi o to, ze musimy byc pewni, ze nic sie nie
    > stanie!!!
    >
    > ---
    > A przy okazji, to czy takie ladowarki impulsowe dostepne w sieci
    > (Allegro) w okolicach 70-80 zl sa warte zainteresowania czy to

    Bladzisz kolego...
    Sprawny samochód ze sprawnym akumulatorem NIE POTRZEBUJE
    doladowywania nawet w najzimniejsze mrozy. Zwlaszcza jak Ty
    parkujesz na noc w garazu. Jak masz problemy z zapalaniem to
    sprawdz uklad ladowania akumulatora w swoim aucie (alternator)
    lub sprawdz zywotnosc akumulatora i ewentualnie wymien go na
    nowy (po 3-4 latach uzywania sprawnosc akumulatora wyraznie spada).
    Taka wymiana sprawi ze na nastepne 4 lata bedziesz mial spokój
    a nie kosztuje to wiele.
    Wszelkie zabawy w ladowanie aku w garazu to niepowazna dziecinniada.

  • 13. Data: 2011-01-22 14:58:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Papkin" <s...@s...net> wrote in message
    > Prostownik ktory mam daje ok 17V w piku (kondziolek do zaciskow i mierze
    > napiecie na kondziolku bo truerms nie mam). To chyba zdrowe
    > dla AKU nie jest a prostownik daje 3A i wazy 3KG...

    Mierzyłeś nieobciążony?

  • 14. Data: 2011-01-22 14:59:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > O tyle do d* ze zapomnisz kiedys swiatla wylaczyc, zejdzie "do zera" i
    > co zrobisz ? Biec do sklepu po nowe aku czy po nowy prostownik ? :-)

    Odpalisz swoje auto od drugiego auta kablami i pojedziesz do domu.
    Zywotnosc aku spadnie w jakims tam ulamku ale przezyje.
    Co innego jak bedziesz co tydzien zapominal wylaczyc swiatel to
    taki aku nie pozyje dlugo.

  • 15. Data: 2011-01-22 15:05:58
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-01-22 15:55, Pszemol pisze:

> [...]
    > lub sprawdz zywotnosc akumulatora i ewentualnie wymien go na
    > nowy (po 3-4 latach uzywania sprawnosc akumulatora wyraznie spada).

    Czy w dobie projektowania samochodów przez księgowych można być pewnym
    że we współczesnych autach alternatory mają zapas mocy i akumulatory są
    doładowywane ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 16. Data: 2011-01-22 15:11:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello PeJot,

    Saturday, January 22, 2011, 4:05:58 PM, you wrote:

    > Czy w dobie projektowania samochodów przez księgowych można być pewnym
    > że we współczesnych autach alternatory mają zapas mocy i akumulatory są
    > doładowywane ?

    Na razie księgowi potrafią liczyć i wiedzą, że akumulator gwarancję musi
    wytrzymać. Dlatego rośnie moc malternatorów a maleje pojemność
    akumulatorów.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2011-01-22 15:48:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 22 Jan 2011 16:05:58 +0100, PeJot wrote:
    >Czy w dobie projektowania samochodów przez księgowych można być pewnym
    >że we współczesnych autach alternatory mają zapas mocy i akumulatory są
    >doładowywane ?

    Jakos tak mimo ksiegowych coraz mocniejsze alternatory wsadzaja.

    Osobiscie jednak nie bylbym taki pewny czy przy ciezkim zimnym starcie
    zdazy sie potem aku doladowac, jesli dystans maly, czesto na nim
    stoimy na jalowych obrotach, a wlaczone mamy swaitla, wycieraczki,
    dmuchawe i ogrzewanie dwoch szyb, lusterek i siedzen..

    J.

  • 18. Data: 2011-01-22 15:52:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Saturday, January 22, 2011, 4:48:29 PM, you wrote:

> [...]

    > stoimy na jalowych obrotach, a wlaczone mamy swaitla, wycieraczki,
    > dmuchawe i ogrzewanie dwoch szyb, lusterek i siedzen..

    Właśnie dlatego moc alternatorów rośnie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 19. Data: 2011-01-22 16:40:36
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-01-22 16:48, J.F. pisze:

    > Jakos tak mimo ksiegowych coraz mocniejsze alternatory wsadzaja.

    Że wsadzają mocniejsze, to widać, ale nie znaczy to że wystarczająco
    mocne na ciężkie warunki. Ciut za słaby alternator w lecie czy na
    długich trasach może dać radę, ale w zimie i mieście już niekoniecznie.
    Akumulator podstawową gwarancję na auto przetrzyma i to wystarczy.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 20. Data: 2011-01-22 16:45:17
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    > Na razie księgowi potrafią liczyć i wiedzą, że akumulator gwarancję musi
    > wytrzymać.

    Nie musi. Jakiś tam % napraw gwarancyjnych jeszcze nie psuje zysków
    wypracowanych z tańszych akumulatorów.

    > Dlatego rośnie moc malternatorów a maleje pojemność
    > akumulatorów.

    A i samochody na postoju bardziej prądożerne.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem