-
51. Data: 2011-01-27 11:35:14
Temat: Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello janusz_kk1,
Thursday, January 27, 2011, 12:08:46 PM, you wrote:
>>> Max napięcie ładowanego non stop aku wynosi 13.75V,
>> Szkoda tylko, że regulatory alternatorów tego nie wiedzą i uparcie
>> pakują 14.4V... Ale one głupie są.
> Taaa szczególnie głupie są firmy produkujące aku
> które w pdf-ach zalecają takie właśnie napięcie.
>> (tak, wiem - w nowszych samochodach jest już 13.8V)
> Zauważ że w aukcie aku jest ładowany sporadycznie,
> no chyba że u ciebie auto jezdzi 24h-365dni.
Ale co z tego, że sporadycznie - za to jakim prądem.
Jak robisz miesięcznie 3000 km ze średnią prędkością 100 km/h (ja tak
miałem jeszcze niedawno), to masz 30 godzin ładowania - mało? A jak
jeździsz wolniej, to jeszcze gorzej, bo czas się wydłuża.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
52. Data: 2011-01-27 14:17:16
Temat: Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>
Desoft <N...@i...pl> napisał(a):
>
> Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> news:ihq376$66a$1@inews.gazeta.pl...
>
> > Nie ładować trakcyjny ze zrodlą 14V tylko naladowany w 100 procentach moze
> > byc
> > podłączony pod 14V zeby nie tracił ladunku. Trakcyjne łąduje się ze źródla
> > prądowego. Jak ma 1000Ah to 100A przez 11 godzin. Napiecie na tak
> > ladowanym
> > akumulatorze może mieć z 17 woltów i to mu nie szkodzi. Tak jak nie
> > szkodzilo
> > starym czarnym akumulatorom samochodowym.
>
> Z antymonem? przecież one gazowały jak postawiło się obok baterię płaską.
>
co "z antymonem" Masz jakąś mysl do przekazania to zrób to w taki sposób żeby
inni też wiedzieli o co chodzi. Mnie jakoś nie gazowały. Zresztą specjalnie z
życiu się akumulatrów nie naladowaem. Przez 30 lat kilka kilkanaście razy.
Kazdy bęzdie gazowal jak się nie ma pojęcia o ładowaniu. Byli w usenecie tacy
co tak ladowali aż bezobslugowe im porozrywało.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
53. Data: 2011-01-27 18:50:16
Temat: Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>
Dnia 27-01-2011 o 12:35:14 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
napisał(a):
> Hello janusz_kk1,
>
> Thursday, January 27, 2011, 12:08:46 PM, you wrote:
>
>>>> Max napięcie ładowanego non stop aku wynosi 13.75V,
>>> Szkoda tylko, że regulatory alternatorów tego nie wiedzą i uparcie
>>> pakują 14.4V... Ale one głupie są.
>> Taaa szczególnie głupie są firmy produkujące aku
>> które w pdf-ach zalecają takie właśnie napięcie.
>>> (tak, wiem - w nowszych samochodach jest już 13.8V)
>> Zauważ że w aukcie aku jest ładowany sporadycznie,
>> no chyba że u ciebie auto jezdzi 24h-365dni.
>
> Ale co z tego, że sporadycznie - za to jakim prądem.
>
> Jak robisz miesięcznie 3000 km ze średnią prędkością 100 km/h (ja tak
> miałem jeszcze niedawno), to masz 30 godzin ładowania - mało? A jak
> jeździsz wolniej, to jeszcze gorzej, bo czas się wydłuża.
>
No ale to nadal nie jest to samo co w urządzeniach z podtrzymaniem
gdzie taki aku jest ładowany ciągle i dla takich warunków podaje się
b ezp max napięcie, a co do samochodów to sam widzisz że koncerny
samochodowe doszły do tego że więcej się jezdzi jak kiedyś i nie trzeba
tak mocno ładować aku.
A co do autora wątku jak chce ładować ciągle aku to bezpieczniej dla
aku utrzymywać te 13.75 niz jak niektórzy radzą więcej, bo to skróci
jego żywotność.
--
Pozdr
JanuszK
-
54. Data: 2011-01-27 19:34:54
Temat: Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>
janusz_kk1 <j...@o...pl> napisał(a):
> Dnia 27-01-2011 o 12:35:14 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> =
>
> napisa=C5=82(a):
>
> > Hello janusz_kk1,
> >
> > Thursday, January 27, 2011, 12:08:46 PM, you wrote:
> >
> >>>> Max napi=C4=99cie =C5=82adowanego non stop aku wynosi 13.75V,
> >>> Szkoda tylko, =C5=BCe regulatory alternator=C3=B3w tego nie wiedz=C4=
> =85 i uparcie
> >>> pakuj=C4=85 14.4V... Ale one g=C5=82upie s=C4=85.
> >> Taaa szczeg=C3=B3lnie g=C5=82upie s=C4=85 firmy produkuj=C4=85ce aku
> >> kt=C3=B3re w pdf-ach zalecaj=C4=85 takie w=C5=82a=C5=9Bnie napi=C4=99=
> cie.
> >>> (tak, wiem - w nowszych samochodach jest ju=C5=BC 13.8V)
> >> Zauwa=C5=BC =C5=BCe w aukcie aku jest =C5=82adowany sporadycznie,
> >> no chyba =C5=BCe u ciebie auto jezdzi 24h-365dni.
> >
> > Ale co z tego, =C5=BCe sporadycznie - za to jakim pr=C4=85dem.
> >
> > Jak robisz miesi=C4=99cznie 3000 km ze =C5=9Bredni=C4=85 pr=C4=99dko=C5=
> =9Bci=C4=85 100 km/h (ja tak
> > mia=C5=82em jeszcze niedawno), to masz 30 godzin =C5=82adowania - ma=C5=
> =82o? A jak
> > je=C5=BAdzisz wolniej, to jeszcze gorzej, bo czas si=C4=99 wyd=C5=82u=C5=
> =BCa.
> >
> No ale to nadal nie jest to samo co w urz=C4=85dzeniach z podtrzymaniem
> gdzie taki aku jest =C5=82adowany ci=C4=85gle i dla takich warunk=C3=B3w=
> podaje si=C4=99
> b ezp max napi=C4=99cie, a co do samochod=C3=B3w to sam widzisz =C5=BCe =
> koncerny
> samochodowe dosz=C5=82y do tego =C5=BCe wi=C4=99cej si=C4=99 jezdzi jak =
> kiedy=C5=9B i nie trzeba
> tak mocno =C5=82adowa=C4=87 aku.
> A co do autora w=C4=85tku jak chce =C5=82adowa=C4=87 ci=C4=85gle aku to =
> bezpieczniej dla
> aku utrzymywa=C4=87 te 13.75 niz jak niekt=C3=B3rzy radz=C4=85 wi=C4=99c=
> ej, bo to skr=C3=B3ci
> jego =C5=BCywotno=C5=9B=C4=87.
>
Nie wiesz nie pisz tylko czytaj tych co wiedzą. Ostatnim samochodem który mial
ujemny bilans ladowania na wolnych obrotach był 126p, wersja z prądnicą. Żeby
uzupełnic ubytek wynikajacy z rozruchu teoretycznie potrzeba do minuty pracy
silnika benzynowego i trochę dłużej diesla. Ładowanie ze stacjomarnej
ladowarki i z alterntora w samochodzie nie różni się niczym. Nie ma roznych
gatunkow prądu stalego. Jak samochod jest pełnosprawny to przejechanie
codziennie kilometra sprawia ze nie ma problemów z odpaleniem. Jak są problemy
i trzeba akumulator ladować to znaczy że coś jest popsute, najczęsciej
akumulator potem rozrusznik. Kreci ale bierze za duzo prądu. Prostownik
potrzeby jest jedynie w sytuacjach kiedy samochód jest uzwany sporadycznie.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
55. Data: 2011-01-27 20:18:31
Temat: Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
Od: "Desoft" <N...@i...pl>
Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał
>> > starym czarnym akumulatorom samochodowym.
>>
>> Z antymonem? przecież one gazowały jak postawiło się obok baterię płaską.
>>
> co "z antymonem" Masz jakąś mysl do przekazania to zrób to w taki sposób
> żeby
> inni też wiedzieli o co chodzi.
co czarnym? czarny ołów?
Pytałem o to co było dodawane do płyt ołowianych w tym akumulatorze.
Bo przecież to nie były płyty z czystego ołowiu....
A jeżeli nie kojarzysz antymonu lub wapnia w związku z akumulatorami
samochodowymi, to przypomnę co napisałem dużo wcześniej: poczytaj jak działa
akumulator.
> Mnie jakoś nie gazowały. Zresztą specjalnie z
> życiu się akumulatrów nie naladowaem. Przez 30 lat kilka kilkanaście razy.
A świstak siedzi i zawija w sreberka...
> Kazdy bęzdie gazowal jak się nie ma pojęcia o ładowaniu. Byli w usenecie
> tacy
> co tak ladowali aż bezobslugowe im porozrywało.
Są w usenecie tacy, co właśnie tak radzą...
--
Desoft
-
56. Data: 2011-01-27 20:40:20
Temat: Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>
Desoft <N...@i...pl> napisał(a):
>
> Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał
>
> >> > starym czarnym akumulatorom samochodowym.
> >>
> >> Z antymonem? przecież one gazowały jak postawiło się obok baterię płaską.
> >>
> > co "z antymonem" Masz jakąś mysl do przekazania to zrób to w taki sposób
> > żeby
> > inni też wiedzieli o co chodzi.
>
> co czarnym? czarny ołów?
> Pytałem o to co było dodawane do płyt ołowianych w tym akumulatorze.
> Bo przecież to nie były płyty z czystego ołowiu....
> A jeżeli nie kojarzysz antymonu lub wapnia w związku z akumulatorami
> samochodowymi, to przypomnę co napisałem dużo wcześniej: poczytaj jak działa
> akumulator.
>
>
> > Mnie jakoś nie gazowały. Zresztą specjalnie z
> > życiu się akumulatrów nie naladowaem. Przez 30 lat kilka kilkanaście razy.
>
> A świstak siedzi i zawija w sreberka...
>
> > Kazdy bęzdie gazowal jak się nie ma pojęcia o ładowaniu. Byli w usenecie
> > tacy
> > co tak ladowali aż bezobslugowe im porozrywało.
>
> Są w usenecie tacy, co właśnie tak radzą...
>
jebnięty nie jestem i z koniem się nie będę kopał. Masz rację.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
57. Data: 2011-01-27 21:10:41
Temat: Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>
Dnia 27-01-2011 o 20:34:54 kogutek <s...@n...gazeta.pl>
napisał(a):
> janusz_kk1 <j...@o...pl> napisał(a):
>
>> Dnia 27-01-2011 o 12:35:14 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> =
>>
>> napisa=C5=82(a):
>>
>> > Hello janusz_kk1,
>> >
>> > Thursday, January 27, 2011, 12:08:46 PM, you wrote:
>> >
>> >>>> Max napi=C4=99cie =C5=82adowanego non stop aku wynosi 13.75V,
>> >>> Szkoda tylko, =C5=BCe regulatory alternator=C3=B3w tego nie
>> wiedz=C4=
>> =85 i uparcie
>> >>> pakuj=C4=85 14.4V... Ale one g=C5=82upie s=C4=85.
>> >> Taaa szczeg=C3=B3lnie g=C5=82upie s=C4=85 firmy produkuj=C4=85ce aku
>> >> kt=C3=B3re w pdf-ach zalecaj=C4=85 takie w=C5=82a=C5=9Bnie
>> napi=C4=99=
>> cie.
>> >>> (tak, wiem - w nowszych samochodach jest ju=C5=BC 13.8V)
>> >> Zauwa=C5=BC =C5=BCe w aukcie aku jest =C5=82adowany sporadycznie,
>> >> no chyba =C5=BCe u ciebie auto jezdzi 24h-365dni.
>> >
>> > Ale co z tego, =C5=BCe sporadycznie - za to jakim pr=C4=85dem.
>> >
>> > Jak robisz miesi=C4=99cznie 3000 km ze =C5=9Bredni=C4=85
>> pr=C4=99dko=C5=
>> =9Bci=C4=85 100 km/h (ja tak
>> > mia=C5=82em jeszcze niedawno), to masz 30 godzin =C5=82adowania -
>> ma=C5=
>> =82o? A jak
>> > je=C5=BAdzisz wolniej, to jeszcze gorzej, bo czas si=C4=99
>> wyd=C5=82u=C5=
>> =BCa.
>> >
>> No ale to nadal nie jest to samo co w urz=C4=85dzeniach z podtrzymaniem
>> gdzie taki aku jest =C5=82adowany ci=C4=85gle i dla takich
>> warunk=C3=B3w=
>> podaje si=C4=99
>> b ezp max napi=C4=99cie, a co do samochod=C3=B3w to sam widzisz =C5=BCe
>> =
>> koncerny
>> samochodowe dosz=C5=82y do tego =C5=BCe wi=C4=99cej si=C4=99 jezdzi jak
>> =
>> kiedy=C5=9B i nie trzeba
>> tak mocno =C5=82adowa=C4=87 aku.
>> A co do autora w=C4=85tku jak chce =C5=82adowa=C4=87 ci=C4=85gle aku to
>> =
>> bezpieczniej dla
>> aku utrzymywa=C4=87 te 13.75 niz jak niekt=C3=B3rzy radz=C4=85
>> wi=C4=99c=
>> ej, bo to skr=C3=B3ci
>> jego =C5=BCywotno=C5=9B=C4=87.
>>
> Nie wiesz nie pisz tylko czytaj tych co wiedzą.
Ciebie na pewno nie będę czytał bo i tak g.. wiesz
EOT
--
Pozdr
JanuszK