eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 57

  • 51. Data: 2011-01-27 11:35:14
    Temat: Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello janusz_kk1,

    Thursday, January 27, 2011, 12:08:46 PM, you wrote:

    >>> Max napięcie ładowanego non stop aku wynosi 13.75V,
    >> Szkoda tylko, że regulatory alternatorów tego nie wiedzą i uparcie
    >> pakują 14.4V... Ale one głupie są.
    > Taaa szczególnie głupie są firmy produkujące aku
    > które w pdf-ach zalecają takie właśnie napięcie.
    >> (tak, wiem - w nowszych samochodach jest już 13.8V)
    > Zauważ że w aukcie aku jest ładowany sporadycznie,
    > no chyba że u ciebie auto jezdzi 24h-365dni.

    Ale co z tego, że sporadycznie - za to jakim prądem.

    Jak robisz miesięcznie 3000 km ze średnią prędkością 100 km/h (ja tak
    miałem jeszcze niedawno), to masz 30 godzin ładowania - mało? A jak
    jeździsz wolniej, to jeszcze gorzej, bo czas się wydłuża.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 52. Data: 2011-01-27 14:17:16
    Temat: Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Desoft <N...@i...pl> napisał(a):

    >
    > Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > news:ihq376$66a$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > > Nie ładować trakcyjny ze zrodlą 14V tylko naladowany w 100 procentach moze
    > > byc
    > > podłączony pod 14V zeby nie tracił ladunku. Trakcyjne łąduje się ze źródla
    > > prądowego. Jak ma 1000Ah to 100A przez 11 godzin. Napiecie na tak
    > > ladowanym
    > > akumulatorze może mieć z 17 woltów i to mu nie szkodzi. Tak jak nie
    > > szkodzilo
    > > starym czarnym akumulatorom samochodowym.
    >
    > Z antymonem? przecież one gazowały jak postawiło się obok baterię płaską.
    >
    co "z antymonem" Masz jakąś mysl do przekazania to zrób to w taki sposób żeby
    inni też wiedzieli o co chodzi. Mnie jakoś nie gazowały. Zresztą specjalnie z
    życiu się akumulatrów nie naladowaem. Przez 30 lat kilka kilkanaście razy.
    Kazdy bęzdie gazowal jak się nie ma pojęcia o ładowaniu. Byli w usenecie tacy
    co tak ladowali aż bezobslugowe im porozrywało.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 53. Data: 2011-01-27 18:50:16
    Temat: Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-01-2011 o 12:35:14 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    napisał(a):

    > Hello janusz_kk1,
    >
    > Thursday, January 27, 2011, 12:08:46 PM, you wrote:
    >
    >>>> Max napięcie ładowanego non stop aku wynosi 13.75V,
    >>> Szkoda tylko, że regulatory alternatorów tego nie wiedzą i uparcie
    >>> pakują 14.4V... Ale one głupie są.
    >> Taaa szczególnie głupie są firmy produkujące aku
    >> które w pdf-ach zalecają takie właśnie napięcie.
    >>> (tak, wiem - w nowszych samochodach jest już 13.8V)
    >> Zauważ że w aukcie aku jest ładowany sporadycznie,
    >> no chyba że u ciebie auto jezdzi 24h-365dni.
    >
    > Ale co z tego, że sporadycznie - za to jakim prądem.
    >
    > Jak robisz miesięcznie 3000 km ze średnią prędkością 100 km/h (ja tak
    > miałem jeszcze niedawno), to masz 30 godzin ładowania - mało? A jak
    > jeździsz wolniej, to jeszcze gorzej, bo czas się wydłuża.
    >
    No ale to nadal nie jest to samo co w urządzeniach z podtrzymaniem
    gdzie taki aku jest ładowany ciągle i dla takich warunków podaje się
    b ezp max napięcie, a co do samochodów to sam widzisz że koncerny
    samochodowe doszły do tego że więcej się jezdzi jak kiedyś i nie trzeba
    tak mocno ładować aku.
    A co do autora wątku jak chce ładować ciągle aku to bezpieczniej dla
    aku utrzymywać te 13.75 niz jak niektórzy radzą więcej, bo to skróci
    jego żywotność.

    --
    Pozdr
    JanuszK


  • 54. Data: 2011-01-27 19:34:54
    Temat: Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    janusz_kk1 <j...@o...pl> napisał(a):

    > Dnia 27-01-2011 o 12:35:14 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> =
    >
    > napisa=C5=82(a):
    >
    > > Hello janusz_kk1,
    > >
    > > Thursday, January 27, 2011, 12:08:46 PM, you wrote:
    > >
    > >>>> Max napi=C4=99cie =C5=82adowanego non stop aku wynosi 13.75V,
    > >>> Szkoda tylko, =C5=BCe regulatory alternator=C3=B3w tego nie wiedz=C4=
    > =85 i uparcie
    > >>> pakuj=C4=85 14.4V... Ale one g=C5=82upie s=C4=85.
    > >> Taaa szczeg=C3=B3lnie g=C5=82upie s=C4=85 firmy produkuj=C4=85ce aku
    > >> kt=C3=B3re w pdf-ach zalecaj=C4=85 takie w=C5=82a=C5=9Bnie napi=C4=99=
    > cie.
    > >>> (tak, wiem - w nowszych samochodach jest ju=C5=BC 13.8V)
    > >> Zauwa=C5=BC =C5=BCe w aukcie aku jest =C5=82adowany sporadycznie,
    > >> no chyba =C5=BCe u ciebie auto jezdzi 24h-365dni.
    > >
    > > Ale co z tego, =C5=BCe sporadycznie - za to jakim pr=C4=85dem.
    > >
    > > Jak robisz miesi=C4=99cznie 3000 km ze =C5=9Bredni=C4=85 pr=C4=99dko=C5=
    > =9Bci=C4=85 100 km/h (ja tak
    > > mia=C5=82em jeszcze niedawno), to masz 30 godzin =C5=82adowania - ma=C5=
    > =82o? A jak
    > > je=C5=BAdzisz wolniej, to jeszcze gorzej, bo czas si=C4=99 wyd=C5=82u=C5=
    > =BCa.
    > >
    > No ale to nadal nie jest to samo co w urz=C4=85dzeniach z podtrzymaniem
    > gdzie taki aku jest =C5=82adowany ci=C4=85gle i dla takich warunk=C3=B3w=
    > podaje si=C4=99
    > b ezp max napi=C4=99cie, a co do samochod=C3=B3w to sam widzisz =C5=BCe =
    > koncerny
    > samochodowe dosz=C5=82y do tego =C5=BCe wi=C4=99cej si=C4=99 jezdzi jak =
    > kiedy=C5=9B i nie trzeba
    > tak mocno =C5=82adowa=C4=87 aku.
    > A co do autora w=C4=85tku jak chce =C5=82adowa=C4=87 ci=C4=85gle aku to =
    > bezpieczniej dla
    > aku utrzymywa=C4=87 te 13.75 niz jak niekt=C3=B3rzy radz=C4=85 wi=C4=99c=
    > ej, bo to skr=C3=B3ci
    > jego =C5=BCywotno=C5=9B=C4=87.
    >
    Nie wiesz nie pisz tylko czytaj tych co wiedzą. Ostatnim samochodem który mial
    ujemny bilans ladowania na wolnych obrotach był 126p, wersja z prądnicą. Żeby
    uzupełnic ubytek wynikajacy z rozruchu teoretycznie potrzeba do minuty pracy
    silnika benzynowego i trochę dłużej diesla. Ładowanie ze stacjomarnej
    ladowarki i z alterntora w samochodzie nie różni się niczym. Nie ma roznych
    gatunkow prądu stalego. Jak samochod jest pełnosprawny to przejechanie
    codziennie kilometra sprawia ze nie ma problemów z odpaleniem. Jak są problemy
    i trzeba akumulator ladować to znaczy że coś jest popsute, najczęsciej
    akumulator potem rozrusznik. Kreci ale bierze za duzo prądu. Prostownik
    potrzeby jest jedynie w sytuacjach kiedy samochód jest uzwany sporadycznie.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 55. Data: 2011-01-27 20:18:31
    Temat: Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>


    Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał

    >> > starym czarnym akumulatorom samochodowym.
    >>
    >> Z antymonem? przecież one gazowały jak postawiło się obok baterię płaską.
    >>
    > co "z antymonem" Masz jakąś mysl do przekazania to zrób to w taki sposób
    > żeby
    > inni też wiedzieli o co chodzi.

    co czarnym? czarny ołów?
    Pytałem o to co było dodawane do płyt ołowianych w tym akumulatorze.
    Bo przecież to nie były płyty z czystego ołowiu....
    A jeżeli nie kojarzysz antymonu lub wapnia w związku z akumulatorami
    samochodowymi, to przypomnę co napisałem dużo wcześniej: poczytaj jak działa
    akumulator.


    > Mnie jakoś nie gazowały. Zresztą specjalnie z
    > życiu się akumulatrów nie naladowaem. Przez 30 lat kilka kilkanaście razy.

    A świstak siedzi i zawija w sreberka...

    > Kazdy bęzdie gazowal jak się nie ma pojęcia o ładowaniu. Byli w usenecie
    > tacy
    > co tak ladowali aż bezobslugowe im porozrywało.

    Są w usenecie tacy, co właśnie tak radzą...

    --
    Desoft


  • 56. Data: 2011-01-27 20:40:20
    Temat: Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Desoft <N...@i...pl> napisał(a):

    >
    > Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał
    >
    > >> > starym czarnym akumulatorom samochodowym.
    > >>
    > >> Z antymonem? przecież one gazowały jak postawiło się obok baterię płaską.
    > >>
    > > co "z antymonem" Masz jakąś mysl do przekazania to zrób to w taki sposób
    > > żeby
    > > inni też wiedzieli o co chodzi.
    >
    > co czarnym? czarny ołów?
    > Pytałem o to co było dodawane do płyt ołowianych w tym akumulatorze.
    > Bo przecież to nie były płyty z czystego ołowiu....
    > A jeżeli nie kojarzysz antymonu lub wapnia w związku z akumulatorami
    > samochodowymi, to przypomnę co napisałem dużo wcześniej: poczytaj jak działa
    > akumulator.
    >
    >
    > > Mnie jakoś nie gazowały. Zresztą specjalnie z
    > > życiu się akumulatrów nie naladowaem. Przez 30 lat kilka kilkanaście razy.
    >
    > A świstak siedzi i zawija w sreberka...
    >
    > > Kazdy bęzdie gazowal jak się nie ma pojęcia o ładowaniu. Byli w usenecie
    > > tacy
    > > co tak ladowali aż bezobslugowe im porozrywało.
    >
    > Są w usenecie tacy, co właśnie tak radzą...
    >
    jebnięty nie jestem i z koniem się nie będę kopał. Masz rację.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 57. Data: 2011-01-27 21:10:41
    Temat: Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-01-2011 o 20:34:54 kogutek <s...@n...gazeta.pl>
    napisał(a):

    > janusz_kk1 <j...@o...pl> napisał(a):
    >
    >> Dnia 27-01-2011 o 12:35:14 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> =
    >>
    >> napisa=C5=82(a):
    >>
    >> > Hello janusz_kk1,
    >> >
    >> > Thursday, January 27, 2011, 12:08:46 PM, you wrote:
    >> >
    >> >>>> Max napi=C4=99cie =C5=82adowanego non stop aku wynosi 13.75V,
    >> >>> Szkoda tylko, =C5=BCe regulatory alternator=C3=B3w tego nie
    >> wiedz=C4=
    >> =85 i uparcie
    >> >>> pakuj=C4=85 14.4V... Ale one g=C5=82upie s=C4=85.
    >> >> Taaa szczeg=C3=B3lnie g=C5=82upie s=C4=85 firmy produkuj=C4=85ce aku
    >> >> kt=C3=B3re w pdf-ach zalecaj=C4=85 takie w=C5=82a=C5=9Bnie
    >> napi=C4=99=
    >> cie.
    >> >>> (tak, wiem - w nowszych samochodach jest ju=C5=BC 13.8V)
    >> >> Zauwa=C5=BC =C5=BCe w aukcie aku jest =C5=82adowany sporadycznie,
    >> >> no chyba =C5=BCe u ciebie auto jezdzi 24h-365dni.
    >> >
    >> > Ale co z tego, =C5=BCe sporadycznie - za to jakim pr=C4=85dem.
    >> >
    >> > Jak robisz miesi=C4=99cznie 3000 km ze =C5=9Bredni=C4=85
    >> pr=C4=99dko=C5=
    >> =9Bci=C4=85 100 km/h (ja tak
    >> > mia=C5=82em jeszcze niedawno), to masz 30 godzin =C5=82adowania -
    >> ma=C5=
    >> =82o? A jak
    >> > je=C5=BAdzisz wolniej, to jeszcze gorzej, bo czas si=C4=99
    >> wyd=C5=82u=C5=
    >> =BCa.
    >> >
    >> No ale to nadal nie jest to samo co w urz=C4=85dzeniach z podtrzymaniem
    >> gdzie taki aku jest =C5=82adowany ci=C4=85gle i dla takich
    >> warunk=C3=B3w=
    >> podaje si=C4=99
    >> b ezp max napi=C4=99cie, a co do samochod=C3=B3w to sam widzisz =C5=BCe
    >> =
    >> koncerny
    >> samochodowe dosz=C5=82y do tego =C5=BCe wi=C4=99cej si=C4=99 jezdzi jak
    >> =
    >> kiedy=C5=9B i nie trzeba
    >> tak mocno =C5=82adowa=C4=87 aku.
    >> A co do autora w=C4=85tku jak chce =C5=82adowa=C4=87 ci=C4=85gle aku to
    >> =
    >> bezpieczniej dla
    >> aku utrzymywa=C4=87 te 13.75 niz jak niekt=C3=B3rzy radz=C4=85
    >> wi=C4=99c=
    >> ej, bo to skr=C3=B3ci
    >> jego =C5=BCywotno=C5=9B=C4=87.
    >>
    > Nie wiesz nie pisz tylko czytaj tych co wiedzą.
    Ciebie na pewno nie będę czytał bo i tak g.. wiesz
    EOT

    --
    Pozdr
    JanuszK

strony : 1 ... 5 . [ 6 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: