  • 21. Data: 2012-02-03 21:08:36
    Temat: Re: ladowanie akumulatora zima
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    news:af9ni7hevuc1fjhk9lcv0fv87243q5hhmg@4ax.com...
    > Czesc,
    >
    > ile km musi jechac samochod (lub stac na wlaczonym silniku), aby stan
    > akumulatora po rozruchu (1 krotnym) powrocil do tego samego poziomu
    > naladowania?

    Mozna to rozpatrywac dopiero, jak temperatura elektrolitu osiagnie +6, lub
    wiecej stopni oC. Reszta, jak w pozostalych odpowiedziach. Ponizej +6 aku
    sie nie naladuje. Niuans, istotny.

    --
    Pod zadnym pozorem nie zezwalam na wysylanie mi jakichkolwiek reklam,
    ogloszen, mailingów, itd., ani nawet zapytan o mozliwosc ich wysylki.

  • 22. Data: 2012-02-04 16:02:28
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 3 Feb 2012 22:08:36 +0100, "L501 aneryS"
    <s...@s...pl> wrote:

> [...]
    >wiecej stopni oC. Reszta, jak w pozostalych odpowiedziach. Ponizej +6 aku

    a jaka temperature ma akumulator (elektrolit), jak udalo ci sie
    odpalic auto i zaczynasz jechac. Na dworze np. -27 stopni i jedziesz,
    a uklad ladowania zaczyna ladowac akumulator, bo takie jest jego
    zadanie.

    Poza tym sa ladowarki do akumulatorow (takie impulsowe), co maja
    odpowiedni przycisk ladowania na mrozie (wtedy laduja przy troche
    wyzszym napieciu chyba 14.4V).

    --
    ThinkXtra

  • 23. Data: 2012-02-04 17:13:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <a...@p...pl> 0...@4...com

    > Poza tym sa ladowarki do akumulatorow (takie impulsowe), co maja
    > odpowiedni przycisk ladowania na mrozie (wtedy laduja przy troche
    > wyzszym napieciu chyba 14.4V).

    To poprawne napięcie instalacji w samochodzie, nie wyższe.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2012-02-04 18:02:16
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Uzytkownik "L501 aneryS" <s...@s...pl> napisal w wiadomosci

    > Ponizej +6 aku sie nie naladuje. Niuans, istotny.

    Skad ta teoria?

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 25. Data: 2012-02-04 18:12:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello L501,

    Friday, February 3, 2012, 10:08:36 PM, you wrote:

    > Mozna to rozpatrywac dopiero, jak temperatura elektrolitu osiagnie +6, lub
    > wiecej stopni oC. Reszta, jak w pozostalych odpowiedziach. Ponizej +6 aku
    > sie nie naladuje. Niuans, istotny.

    Dobrze, że akumulator w moim samochodzie nie czyta grup dyskusyjnych.
    Bo by się wczoraj nie naładował - wszak niejaka Syrena 105L zabrania.

    A tak naładował się, łaskawie dał energię na rozruch i mogłem pojechać
    po pieczywo do sklepu. Pomimo tego, że wcześniej przez ponad tydzień
    marzł w temperaturze pomiędzy -20 a -10 stopni. Godzinka marketowym
    prostownikiem przy prądzie ładowania 4A wystarczyła.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 26. Data: 2012-02-04 19:16:02
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > a jaka temperature ma akumulator (elektrolit), jak udalo ci sie

    Dobrze naladowany, przy sprawnym samochodzie, z butamodpala przy -20 i
    bardziej.

    > odpalic auto i zaczynasz jechac. Na dworze np. -27 stopni i jedziesz,
    > a uklad ladowania zaczyna ladowac akumulator, bo takie jest jego
    > zadanie.

    Ladowac zaczya, ale po próznicy, do momentu, gdy temperatura wzrosnie do +6.

    > Poza tym sa ladowarki do akumulatorow (takie impulsowe), co maja
    > odpowiedni przycisk ladowania na mrozie (wtedy laduja przy troche
    > wyzszym napieciu chyba 14.4V).

    Nobel za przelamanie praw fizyki/chemii :)

  • 27. Data: 2012-02-04 19:16:51
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Jd." <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Uzytkownik "L501 aneryS" <s...@s...pl> napisal w wiadomosci

    > Skad ta teoria?

    To nie teoria, to nauka. Było na fizie uważac :P

  • 28. Data: 2012-02-04 19:18:27
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > Dobrze, że akumulator w moim samochodzie nie czyta grup dyskusyjnych.
    > Bo by się wczoraj nie naładował - wszak niejaka Syrena 105L zabrania.

    Napisz coś jeszcze, chetnie posłucham.

> [...]
    > marzł w temperaturze pomiędzy -20 a -10 stopni. Godzinka marketowym
    > prostownikiem przy prądzie ładowania 4A wystarczyła.

    W jakich warunkach go ładowałeś?

  • 29. Data: 2012-02-04 19:35:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello L501,

    Saturday, February 4, 2012, 8:18:27 PM, you wrote:

    > Napisz coś jeszcze, chetnie posłucham.

    Prosisz się o PLONKa...

    > W jakich warunkach go ładowałeś?

    W samochodzie, na mrozie. Żeby w tym czasie podgrzać go do
    postulowanych +6 stopni, musiałbym doprowadzić znacznie więcej niż te
    ok. 50W, które doprowadzałem prostownikiem.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 30. Data: 2012-02-04 19:36:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello L501,

    Saturday, February 4, 2012, 8:16:02 PM, you wrote:

> [...]
    > Ladowac zaczya, ale po próznicy, do momentu, gdy temperatura wzrosnie do +6.
    > Nobel za przelamanie praw fizyki/chemii :)

    Kompromitujesz się.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl