  • 1. Data: 2012-02-03 02:35:17
    Temat: RIGOL DS1052E vs OWON SDS 7102
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    No to teraz ja !

    Jeden z tych dwóch bym chciał...
    To, że owon ma większy ekran, no to niby fajnie , zawsze to lepsza widoczność,
    nawet
    przy założeniu że rozdzielczość taka sama.

    Ale - OWON ma fajną rzecz - wyjście VGA. Można sobie podłączyć monitorek i
    wygodnie
    spoglądać...No i jeszcze jedno - ztcw w OWONie można wypuścić zapamiętany
    przebieg
    na zewnątrz - to może być sympatyczny ficzer.

    No ale poza tym to wygląda na to, że funkcjonalnie jakby podobnie jest - czy
    może
    ktoś się bawił i wie ?

    Potrzebuję do niezbyt wymagającego audio, cyfrówki , i takie tam...
    Teraz mam starego analoga co to podobna ma 20Mhz, a może i nie.
    I daje jakoś radę, no ale zachciało mi się cyfrówki.
    Cenowo też podobnie stoją (owon nieco droższy).

  • 2. Data: 2012-02-03 06:50:33
    Temat: Re: RIGOL DS1052E vs OWON SDS 7102
    Od: Michal <m...@f...pl>

    W dniu 03.02.2012 03:35, sundayman pisze:
> [...]
    > I daje jakoś radę, no ale zachciało mi się cyfrówki.
    > Cenowo też podobnie stoją (owon nieco droższy).

    Koledzy, czemu się tak zachwycacie tymi ekranami?
    Dla mnie przy kupnie oscyloskopu ważne jest (poza pasmem oczywiście),
    jaką ma pamięć przebiegów, jakie tryby wyzwalania (w Owonie, którego
    trochę używałem u znajomego było z tym bardzo licho), czy wyzwalanie
    dobrze działa (z tym z kolei było licho we wczesnych modelach Rigola),
    wygoda i szybkość obsługi. Ekran też jest ważny, ale jeśli pozostała
    część nie działa dobrze, to nie ma co wyświetlać.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 3. Data: 2012-02-05 17:17:17
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > I daje jakoś radę, no ale zachciało mi się cyfrówki.
    > Cenowo też podobnie stoją (owon nieco droższy).

    Witam! Sam miałem/mam podobny problem ;). Generalnie, moje plany się
    znowu przesunęły ze względu na pilniejsze wydatki, ale ja w chwili
    obecnej biorę pod uwagę 2 oscyloskopy:
    - Hantek (albo Tekway) DSO5102B
    - właśnie OWON SDS7102
    Rigola odrzuciłem na starcie ze względu na słaby wyświetlacz - to jednak
    nie bajer tylko główny element oscyloskopu! Różnią się nie tylko
    wielkością, ale też rozdzielczością!! Tu jest duży plus.

    Natomiast porównanie Hantek/Owon nie wygląda już tak jasno ;). Owon jest
    niby lepszy hardware'owo. Ma lepszy przetwornik (prawdziwy 1GSa/s, a nie
    8szt. 125MSa/s), ma większą pamięć (10MSa), te bajery jak VGA i
    Ethernet... Za to Hantek jest szybszy (więcej "waveformów na sekundę") i
    ma w miarę rozsądne GUI, które w Owonie jest ponoć skopane do kwadratu
    (pod ekranem wybierasz funkcję, następnie wybierasz parametry po prawej
    stronie ekranu, a potem opcje pojawiają się po lewej stronie ekranu i
    wybierasz je gałką po prawej od tych przycisków ;)).

    To tak w skrócie, w necie są porównania tych oscyloskopów (Rigol, Owon i
    Hantek). Polecam obejrzeć nawet, jeśli nie jesteś w ogóle zainteresowany
    tym Hantekiem. Warto zoboaczyć oscyloskop w akcji przed zakupewm:
    http://www.eevblog.com/forum/product-reviews-photos-
    and-discussion/review-of-owon-sds7102/

    Gdzieś na tej stronie, albo na ich kanale na YT były jeszcze testy
    Hanteka/Tekwaya i Rigola...

    Konop