eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaladowanie akumulatora w samochodzieRe: ladowanie akumulatora w samochodzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ladowanie akumulatora w samochodzie
    Date: Fri, 07 Jan 2011 01:57:13 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 93
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <2...@n...onet.pl>
    References: <n...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1294361833 4389 213.180.130.18 (7 Jan 2011 00:57:13 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 7 Jan 2011 00:57:13 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 109.243.102.205, 10.174.28.59
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13)
    Gecko/20101203 AskTbVD/3.8.0.12304 Firefox/3.6.13
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:602495
    [ ukryj nagłówki ]

    > On Tue, 04 Jan 2011 02:30:53 +0100,  kogutek wrote:

    > >Żeby przy -20 silnik zapalił jak latem to trzeba mieć

    > >1. pelnosprawny silnik.

    > >2. wyreguloany ospzręt.

    > >3. pełnosprawny akumulator.

    > >4. pełnosprawny rozrusznik.

    > >Jeśli sa spelnione te 4 punkty to silnik odpala od pierwszego zakręcenia.

    >

    > Co do pkt.3 sie mylisz.

    >

    > A co do 2 .. teraz juz nie ma co regulowac.

    >

    > >Przy

    > >prawidlowo podlączonej instalacji podgrzewania parownika i przy użyciu

    > >odpowiedniego plynu parownik nie ma prawa zamarznąć przy -20 stopniach.

    >

    > No coz, moj rzech ponizej -15 zapalal, ale gasl po 100m. A potem dlugo

    > nie chcial odpalac i sie przydawal pkt.3

    >

    > >Grzalki

    > >potrzebne są w rzęchach. W pełnosprawnym samochodzie nic nie dają. Efekt

    > >cieplego powietrza na szybę przy -20 nie istnieje. Pompa przez maly obieg i

    > >nagrzewnice przewali kilka litrów podgrzanych maksymalnie o kilka stopni. Przy

    > >mocy nagrzewnicy w granicach kilku kilowatow i wlaczonym wentylatorze

    > >natychmiast wystygnie. Zakladanie grzalek zwyczajnie nie ma sensu.

    >

    > Z jednej strony cos w tym jest, z drugiej - Szwedzi maja inne zdanie.

    >

    > >A tak przy

    > >okazji. Od dzisiaj jedzże na plynie skladającym się z ponad 90% glikolu i

    > >niecalych 10% tego co zostalo po spuszczeniu plynu. Jest idealnie. Silnik grzeje

    > >się dwa razy szybciej niż na typowym plynie. Fizyka to fizyka, jej się nie da

    > >oszukać. Jak coś ma dwa razy mniejsze cieplo wlasciwe niż woda to i dwa razy

    > >szybciej sie grzeje.  

    >

    > Ale obok jest jeszcze 100kg metalu.

    >

    > J.

    >

    >

    >

    Jak w ukladzie jest woda to te 100 kilo metalu nie ginie. Tez jest. Metal
    specjalnie nie nie ma wplywu na uklad chlodzenia. Ma male cieplo wlaściwe i dużą
    przewodnośc cieplną. Za chłodzenie w zasadzie odpowiada chlodziwo. woda ma dużo
    wad. Jej jedyną zaletą jest to ze się nie pali i opary nie są na przyklad
    trujące. Ma duże cieplo wlasciwe, czyli dlugo się grzeje i dlugo stygnie. Poza
    tym ma malą lepkość niewiele zależną od temperatury. Bardzo jestem zadowolony z
    zamiany zwyklego płynu na wysoko glikolowy. Silnik dzisiaj zagrzal się bardzo
    szybko. Zdecydowanie szybciej niż na starym płynie.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: