  • Data: 2011-01-07 19:57:10
    Temat: Re: [ot]ladowanie akumulatora w samochodzie
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-07 16:43 Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Tu sprawa jest prosta -- jeśli element systemu cyfrowego wprowadza
    > *przekłamania* (niekorygowalne w tym systemie), to jest do bani
    > i więcej nie ma o czym gadać. Należy odróżniać przekłamania (które
    > są albo ich nie ma) od zniekształceń (które można mierzyć).

    Przy sygnale cyfrowym wszystko jest jasne. Jeżeli odbiornik zrozumiał
    strumień danych inaczej niż to było np. zapisane na nośniku - to już
    jest problem. Przy połączeniu TCP/IP będzie retransmisja (np. gdy słaby
    kabelek Ethernetowy) i conajwyżej spadnie prędkość przesyłu danych, ale
    w HDMI wszystko idzie "na żywo" i z przekłamaniami odbiornik musi żyć.
    Zresztą sum kontrolnych całych linii/ramek obrazu tam nie ma więc
    najczęściej odbiornik nawet nie wie, że coś źle odebrał.

    Kodowanie 8->10 bitów jest po to, aby zrównoważyć ilość zer i jedynek
    przesyłanych kablem. A przy okazji po stronie odbiornika dekodowanie
    10->8 bitów jest w stanie wyłapać niewłaściwe kombinacje (jest możliwych
    tylko 256 z puli 1024) - i w takim przypadku odbiornik musi "wymyślić"
    własną wartość. Często oczywiście nie trafioną i już mamy przekłamanie.

    Przy transmisji analogowej jest dużo gorzej, bo nie istnieje kabel
    idealny i każdy produkowany na świecie ma jakąśtam określoną
    charakterystykę częstotliwościową (i co rzadziej zauważane także
    fazową). Oby była idealnie płaska w całym interesującym paśmie.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/