  • 11. Data: 2024-09-02 15:30:03
    Temat: Re: ładowanie akku - problem diody
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 02 Sep 2024 15:09:33 +0200, Marek wrote:

    > Czemu to wszystko jest na pająku?

    Bo tak jest taniej :-)
    Ten pająk jest zresztą wyjątkowo porządny

    > Oczom nie wierzę... To jest produkt konsumencki??

    15A prostownik ... może nie.
    Ale jak kto ma kampera, czy rolnik do traktora ... to konsument? :-)

    Ale pokazywał gdzies mniejsze, i tam też pająki, tylko gorsze.

    wracając do 15A
    https://youtu.be/dUuHbVZ8flQ?t=1968

    zwróc uwagę na czas pracy na pełnym obciążeniu, temperaturę, i prąd
    dopuszczalny długotrwały :-)

    J.

  • 12. Data: 2024-09-02 17:13:58
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1uf7okgljq5yw.18p5ngp3qxvbr$.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > 2m czy 2*2=4m ?

    tak w sumie 4m

    > bo tak mi wychodzi, ze 2m powiniem miec opór 45mOhm, no, w sam raz
    > 0.8v na 4m i 9A ...
    > to nie były chinskie lampki na choinkę, chyba, ze wersja amerykańska
    > :-)

    włoskie

    > A tak to robią profesjonaliści
    >
    > https://youtu.be/AujuKud6O1I?t=596

    :)

    --
    Piter

    https://www.veracrypt.fr https://vivaldi.com
    https://www.irfanview.com https://handbrake.fr
    https://www.faststone.org https://www.xnview.com

  • 13. Data: 2024-09-03 23:23:21
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:118675k1zss0p$.17t3tywf0260y$.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Może i będzie.
    >
    > Uprzedzam tylko, ze takie "trupy" to mi potem padały dość
    > niespodziewanie w ostatnich latach.

    jako akku zapasowy ;)

    teraz w samochodzie jest nowa Varta 60Ah (większej nie było)

    Mało jeżdze a ten mondry samochód sporo pobiera.
    Rano 12.2v :/ zapłon 11.9v rozruch 10v

    niepokojące

    wspomaganie elektryczne fajne
    ale

    otwieram drzwi i już jakieś silniczki bzyczą.
    To nie jest samochód na Suwałki.

    zauważyłem, ze sam się zamyka po jakims czasie
    kluczyki przy dupie Piotrze.

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 14. Data: 2024-09-04 22:29:49
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:4d60zb5ltq6q.hq1dr9xeqacm.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Bo tak jest taniej :-)
    > Ten pająk jest zresztą wyjątkowo porządny

    mój pająk ostateczny ;)

    https://ibb.co/ysXNj30
    https://ibb.co/qgjYDjs
    https://ibb.co/0YrBPCV

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 15. Data: 2024-09-04 22:39:21
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.09.2024 o 22:29, PiteR pisze:

    > mój pająk ostateczny ;)
    >
    > https://ibb.co/ysXNj30
    > https://ibb.co/qgjYDjs
    > https://ibb.co/0YrBPCV

    Hmm ale w tej przetwornicy to chyba nawet jest regulacja...i oczywiście
    jedna dioda już jest. Po co dałeś drugą?

    --
    Pixel(R)??

  • 16. Data: 2024-09-05 01:16:26
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:vbagip$tgfv$1@news.icm.edu.pl>
    user Pixel(R)?? pisze tak:

    > Hmm ale w tej przetwornicy to chyba nawet jest regulacja

    regulacja czego?

    > i oczywiście jedna dioda już jest. Po co dałeś drugą?

    dla bezpieczeństwa, jasno widzę co mam, nie zgaduje co w skrzynce.
    mam też spadek na diodzie, informację o prądzie.

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 17. Data: 2024-09-05 09:17:30
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.09.2024 o 01:16, PiteR pisze:

    > regulacja czego?

    Napięcia wyjściowego.

    > dla bezpieczeństwa, jasno widzę co mam, nie zgaduje co w skrzynce.
    > mam też spadek na diodzie, informację o prądzie.

    Ale druga dioda niczego nie zabezpiecza. Ale po co Ci spadek? Informacja
    o prądzie będzie wtedy jak włączysz amperomierz szeregowo.
    Podaj model tego zasilacza (gdzieś powinien być) to się sprawdzi co to
    za cudo :)

    --
    Pixel(R)??

  • 18. Data: 2024-09-05 15:29:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 03 Sep 2024 22:23:21 +0100, PiteR wrote:
    > in <news:118675k1zss0p$.17t3tywf0260y$.dlg@40tude.net>

    > jako akku zapasowy ;)

    To się może nadać.

    > teraz w samochodzie jest nowa Varta 60Ah (większej nie było)
    >
    > Mało jeżdze a ten mondry samochód sporo pobiera.
    > Rano 12.2v :/ zapłon 11.9v rozruch 10v
    > niepokojące

    Niepokojące.
    Może warto zadbać o doladowanie?

    Jak nie jakies gniadko, to może panel słoneczny?

    > zauważyłem, ze sam się zamyka po jakims czasie
    > kluczyki przy dupie Piotrze.

    Gorzej, jak się zamknie, a ty kluczyki zostawiłeś w środku.
    Albo dasz mechanikowi do naprawy, i on zostawi w środku ...

    J.

  • 19. Data: 2024-09-05 18:33:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:vbblvd$vd5k$1@news.icm.edu.pl>
    user Pixel(R)?? pisze tak:

    > Napięcia wyjściowego.

    jest

    > Ale druga dioda niczego nie zabezpiecza.

    No jak nie.
    Nie wiem jaki jest schemat skrzynki to daję diode. Po co mi ryzyko
    wprowadzania plusa akku do skrzynki? Dla zaoszczedzenia 10zł?

    > Ale po co Ci spadek?
    > Informacja o prądzie będzie wtedy jak włączysz amperomierz
    > szeregowo.

    Trzeba go mieć. Pstrykać mi się nie chce co rusz.

    > Podaj model tego zasilacza (gdzieś powinien być) to się
    > sprawdzi co to za cudo :)

    https://uk.rs-online.com/web/p/switching-power-suppl
    ies/6448341

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 20. Data: 2024-09-05 20:18:55
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.09.2024 o 18:33, PiteR pisze:
    > in <news:vbblvd$vd5k$1@news.icm.edu.pl>

    > jest

    To se wyprowadź na zwykły potencjometr. Będziesz miał płynną regulację :)

    > No jak nie.
    > Nie wiem jaki jest schemat skrzynki to daję diode. Po co mi ryzyko
    > wprowadzania plusa akku do skrzynki? Dla zaoszczedzenia 10zł?

    Wprowadzanie plusa niczego nie robi. OK, mogę się zgodzić, że dioda
    zabezpiecza przed odwrotną polaryzacją, tzn, jak po pijoku podłączasz i
    kable się pomylą, wtedy możesz wybuchnąć kondensator w zasilaczu :)
    Prawdopodobnie specjalnie dałeś takie same kolory przewodów, żeby się
    jebnąć...no i dioda w tym przypadku jest prawilna :P

    > Trzeba go mieć. Pstrykać mi się nie chce co rusz.

    Pisałem, potencjometr se wyprowadź i ja bym dołożył amperomierz...może
    być z woltomierzem...ale jest jedno "ale". Skoro w samochodzie mamy
    obecnie 14,1V : 14,2V i auto jedzie 10h i nic się nie dzieje, to ja bym
    tak ustawił a co najwyżej dałbym przekaźnik, jak będzie napięcie wyższe
    niż 14,2V, żeby to odłączył i żeby się nie gotowało bez sensu.
    Są gotowce na Allegro za grosze.

    --
    Pixel(R)??