-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.87-205-38-178.dynamic.inetia.pl
!not-for-mail
From: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: ładowanie akku - problem diody
Date: Thu, 5 Sep 2024 20:18:55 +0200
Organization: A.P.Z.
Message-ID: <vbd0ol$11j2d$1@news.icm.edu.pl>
References: <X...@1...0.0.1>
<X...@1...0.0.1>
<1uf7okgljq5yw.18p5ngp3qxvbr$.dlg@40tude.net>
<a...@n...chmurka.net>
<4...@4...net>
<X...@1...0.0.1> <vbagip$tgfv$1@news.icm.edu.pl>
<X...@1...0.0.1> <vbblvd$vd5k$1@news.icm.edu.pl>
<X...@1...0.0.1>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 5 Sep 2024 19:28:21 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl;
posting-host="87-205-38-178.dynamic.inetia.pl:87.205.38.178";
logging-data="1100877"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Content-Language: pl
In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:793849
[ ukryj nagłówki ]W dniu 05.09.2024 o 18:33, PiteR pisze:
> in <news:vbblvd$vd5k$1@news.icm.edu.pl>
> user Pixel(R)?? pisze tak:
>
>>>> Hmm ale w tej przetwornicy to chyba nawet jest regulacja
>>>
>>> regulacja czego?
>>
>> Napięcia wyjściowego.
>
> jest
To se wyprowadź na zwykły potencjometr. Będziesz miał płynną regulację :)
>
>
>>>> i oczywiście jedna dioda już jest. Po co dałeś drugą?
>>>
>>> dla bezpieczeństwa, jasno widzę co mam, nie zgaduje co w
>>> skrzynce. mam też spadek na diodzie, informację o prądzie.
>>>
>> Ale druga dioda niczego nie zabezpiecza.
>
> No jak nie.
> Nie wiem jaki jest schemat skrzynki to daję diode. Po co mi ryzyko
> wprowadzania plusa akku do skrzynki? Dla zaoszczedzenia 10zł?
Wprowadzanie plusa niczego nie robi. OK, mogę się zgodzić, że dioda
zabezpiecza przed odwrotną polaryzacją, tzn, jak po pijoku podłączasz i
kable się pomylą, wtedy możesz wybuchnąć kondensator w zasilaczu :)
Prawdopodobnie specjalnie dałeś takie same kolory przewodów, żeby się
jebnąć...no i dioda w tym przypadku jest prawilna :P
>
>> Ale po co Ci spadek?
>> Informacja o prądzie będzie wtedy jak włączysz amperomierz
>> szeregowo.
>
> Trzeba go mieć. Pstrykać mi się nie chce co rusz.
Pisałem, potencjometr se wyprowadź i ja bym dołożył amperomierz...może
być z woltomierzem...ale jest jedno "ale". Skoro w samochodzie mamy
obecnie 14,1V : 14,2V i auto jedzie 10h i nic się nie dzieje, to ja bym
tak ustawił a co najwyżej dałbym przekaźnik, jak będzie napięcie wyższe
niż 14,2V, żeby to odłączył i żeby się nie gotowało bez sensu.
Są gotowce na Allegro za grosze.
--
Pixel(R)??
Następne wpisy z tego wątku
- 07.09.24 15:27 Janusz
- 04.09.24 22:29 PiteR
- 09.09.24 10:10 J.F
- 10.09.24 05:51 Rutkowski Jacek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=