  • 41. Data: 2011-08-27 21:00:38
    Temat: Re: kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-27 11:45, MadMan pisze:

    > Chętnemu mogę zaprezentować w dogodnym terminie na A1 Żory-Gliwice.

    Wiem, ze te silniki mialy bardzo duzy potencjal dlatego samochody te
    znajdowaly nabywcow wsrod amatorskich kierowcow do zabaw torowych, ale
    jednak wymagaly kilku przerobek.
    Szkoda, ze mam tak daleko do A1, ale moze ktos z grupy sie pokusi na
    prezentacje i nagra material chociazby komorka?

    --
    venioo
    GG:198909

  • 42. Data: 2011-08-27 21:32:18
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 27 Aug 2011 21:00:38 +0200, venioo napisał(a):

    > Szkoda, ze mam tak daleko do A1, ale moze ktos z grupy sie pokusi na
    > prezentacje i nagra material chociazby komorka?

    Może i ja nagram, tylko muszę namówić kogoś do trzymania aparatu, jedną
    ręką prowadził nie będę.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 43. Data: 2011-08-27 22:12:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "xs" <x...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Potwierdzam, Swift 1.3 68hp ma bezsensownie dluga skrzynie biegow, 2-ka do
    > 100km/h, trojka do 160km/h, na czworce byl vmax czyli licznikowe
    > 165-170km/h
    > w zaleznosci od wiatru, a piatka nie wiem po co byla,

    Może nadbieg. w celach wyłącznie poprawy ekonomii?

  • 44. Data: 2011-08-27 22:46:46
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    > ....jedną
    > ręką prowadził nie będę.

    no to byłoby straszne....

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 45. Data: 2011-08-27 23:13:09
    Od: "xs" <x...@W...gazeta.pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Może nadbieg. w celach wyłącznie poprawy ekonomii?

    Pewnie tak, ale przelozenie tego biegu bylo totalnie nieadekwatne do mocy i
    momentu obrotowego jaki produkowala jednostka 1.3 8v czyli ledwie 68hp i 100
    kilka Nm. Nawet male wzniesienie powodowalo koniecznosc wrzucania 4-ki aby
    utrzymac predkosc, nie mowiac o wyprzedzaniu. Chyba ktos nie przemyslal do
    konca tematu. Teraz mam auto majace 2x tyle mocy i 2x tyle Nm i skrzynia jest
    wyraznie krotsza ;)

  • 46. Data: 2011-08-28 00:12:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > kilka Nm. Nawet male wzniesienie powodowalo koniecznosc wrzucania 4-ki aby
    > utrzymac predkosc, nie mowiac o wyprzedzaniu.

    Generalnie do tego właśnie jest nadbieg.
    A raczej był, bo teraz już się takich patentów nie stosuje.

    >Chyba ktos nie przemyslal do
    > konca tematu. Teraz mam auto majace 2x tyle mocy i 2x tyle Nm i skrzynia
    > jest
    > wyraznie krotsza ;)

    Bo zapewne jest to skrzynia 5 biegowa, a nie 4+1 (albo odpowiednio 6 i 5+1).

  • 47. Data: 2011-08-28 09:34:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Aug 2011 00:12:53 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Generalnie do tego właśnie jest nadbieg.
    > A raczej był, bo teraz już się takich patentów nie stosuje.

    Niezaleznie jak sie nazywa, teraz jest to samo.
    Jedziesz sobie spokojnie 180 na 5 czy 6 biegu, trafia sie gorka i niestety
    silnik nie wyrabia. I redukujemy i dalej jedziemy 180 czy ile tam.

    Dla ciekawych z natury - po redukcji silnik wchodzi na wyzsze obroty i
    moment mu spada :-)

    > Bo zapewne jest to skrzynia 5 biegowa, a nie 4+1 (albo odpowiednio 6 i 5+1).

    A jakie sa przelozenia w skrzyni 5 biegowej, a jakie w 4+1 ?

    Bo to naprawde nie zalezy od tego jak nazwiesz.

    J.

  • 48. Data: 2011-08-28 10:42:02
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-27 21:32, MadMan pisze:

    > Może i ja nagram, tylko muszę namówić kogoś do trzymania aparatu, jedną
    > ręką prowadził nie będę.

    Przyczep aparat na trytki do zagłówka, powinno dać rade.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 49. Data: 2011-08-28 12:05:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Niezaleznie jak sie nazywa, teraz jest to samo.
    > Jedziesz sobie spokojnie 180 na 5 czy 6 biegu, trafia sie gorka i niestety
    > silnik nie wyrabia. I redukujemy i dalej jedziemy 180 czy ile tam.

    Generalnie nadbieg charakteryzuje się tym, że osiąga się te same prędkości
    co na niższym biegu, tylko że przy zmniejszonych obrotach silnika.

  • 50. Data: 2011-08-28 18:47:01
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 27-08-2011 11:21, venioo pisze:

    > Alfa pewnie podobnie, bo ja tylko do 120 sprawdzilem, ale zapas jeszcze
    > byl. Ale w Clio 1.4 jakos ciezko mi uwierzyc... Tak samo w SWIFTa z
    > silnikiem 1.3 bez przerobek.

    Ale silnik mitsu nie wymagał specjalnego traktowania :-)
    Zwykły olej, rozrząd wymieniany ani wcześniej ani później itp itd.

    Pozdrawiam
    Paweł