  • 1. Data: 2011-08-23 15:46:13
    Temat: warto lać droższego diesla?
    Od: McRella <n...@c...pl>

    Witam. Jak w temacie - czy warto lać droższe paliwo, mam na myśli np
    Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie
    stary klekot VW... Na pełnym zbiorniku to różnica kilkunastu złotych, a
    to już kilka litrów paliwa więcej :]

  • 2. Data: 2011-08-23 16:00:51
    Temat: Re: warto lać droższego diesla?
    Od: Tatanka <t...@w...pl>

    On 23 Sie, 15:46, McRella <n...@c...pl> wrote:
> [...]
    > Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie
    > stary klekot VW... Na pełnym zbiorniku to różnica kilkunastu złotych, a

    Z moich doswiadczen:
    1. Passat B3, '93, diesel 68 KM, 1Y
    2. Octavia II, '04, TDI-PD 105 PS, chyba BJB
    3. Kangoo, 1,5 dCi 85 KM - common rail

    Wynika ze we wszystkich przypadkach bylo (i jest) warto.
    Na tym lepszym paliwie chodzi ciszej i równiej, zwłaszcza jak zimny.
    Co do kosztów to tematu nie ma - tego lepszego paliwa po prostu pali
    nieco mniej, wychodzi na zero.
    A skoro wychodzi na zero to warto wg mnie lac ten lepszy, dla ciszej i
    rowniej oraz byc moze - czysciej - co zwlaszcza w przypadku PD i CR ma
    jednak zajebiste znaczenie.
    No i punktów na kartę lojalnościową często podwójnie ;-)

  • 3. Data: 2011-08-23 16:12:45
    Od: Paweł Muszyński <"pmuch.nospam"@bolinko.wytnijto.org>

    W dniu 2011-08-23 15:46, McRella pisze:
> [...]
    > Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie
    > stary klekot VW... Na pełnym zbiorniku to różnica kilkunastu złotych, a

    Do starego klekota VW (no nie taki stary - '99 AFN) to ja leję BIO100 na
    Orlenie.

    Paweł

  • 4. Data: 2011-08-23 16:28:10
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-08-23 13:46:13 +0000, McRella <n...@c...pl> said:

> [...]
    > Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie
    > stary klekot VW... Na pełnym zbiorniku to różnica kilkunastu złotych, a

    Probowałem w CR i nie zauważyłem różnicy. Ani w mocy, ani w spalaniu.
    Może analalizator spalin coś by powiedział, ale bawić się już nie
    chciałem zniechęcony wynikami prób...

    --
    Bydlę

  • 5. Data: 2011-08-23 16:41:45
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 11-08-23 15:46, McRella pisze:

> [...]
    > Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie
    > stary klekot VW... Na pełnym zbiorniku to różnica kilkunastu złotych, a

    Kompletnie nie warto. Zamiast wydawać bez sensu na supeł-vi-pałeł ON
    zalej raz na jakiś czas do tego common raila STP do czyszczenia
    wtryskiwaczy diesla a do starego klekota lej biodiesla albo jak lubisz
    'potestować' to spróbuj w lato 70% oleju jadalnego + 30% zwykły ON ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej

  • 6. Data: 2011-08-23 16:43:42
    Od: McRella <n...@c...pl>

    W dniu 2011-08-23 16:12, Paweł Muszyński pisze:
    j :]

    > Do starego klekota VW (no nie taki stary - '99 AFN) to ja leję BIO100 na
    > Orlenie.

    nie rozszczelniła się pompa, nie ciekną przewody?

  • 7. Data: 2011-08-23 16:49:55
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 23.08.2011 16:43, McRella pisze:
    > j :]

    > nie rozszczelniła się pompa, nie ciekną przewody?

    Moje stare auto z pompa VP37 Boscha juz 80000km przejechalo na BIO100 z
    Bliskiej. I jezdzi dalej. A teraz to juz 80gr roznicy, wiec jakby nie
    bylo okazja.

  • 8. Data: 2011-08-23 16:55:54
    Od: s2p <s...@o...pl>

> [...]
    > Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie
    > stary klekot VW... Na pełnym zbiorniku to różnica kilkunastu złotych, a

    Samochód spala BioEstra więcej, następuje oczywisty spadek mocy, stąd
    jego niższa cena. Co do rozszczelniających się pomp i rozpuszczanych
    przewodów, to pierdoły.

    Popychającym pierdoły o rozszczelnianiu pomp, radzę poczytać chodź by
    serwis www Orlenu. Bioestry dodawane są nawet do V-Powerów i Ultimatów w
    całej europie ze względu na dyrektywę unijną. Koncerny paliwowe są
    zmuszone stosować bioestry w paliwach, inaczej grożą im kary.

    http://www.parkiet.com/artykul/1037812.html

    Ja to lałem do samochodu ze względu na cudowny zapach frytki podczas
    jazdy:)

    Bioester wydaje mi się takim samym mitem Ekologicznym jak tramwaje które
    nie dymią;] tylko wszyscy zapominają że takie miejsca jak Bełchatów,
    Turów czasem więcej dymią niż potrzeba żeby zapewnić stałą dostawę prądu;]

  • 9. Data: 2011-08-23 17:15:31
    Od: McRella <n...@c...pl>

    W dniu 2011-08-23 16:55, s2p pisze:
    > W dniu 2011-08-23 15:46, McRella pisze:

    > Samochód spala BioEstra więcej, następuje oczywisty spadek mocy, stąd
    > jego niższa cena. Co do rozszczelniających się pomp i rozpuszczanych
    > przewodów, to pierdoły.

    może i tak, ale moje problemy z rozszczelnioną pompą i cieknącymi
    przewodami i wężykami przelewowymi zdarzały się akurat po dolaniu
    bioestra lub OR

> [...]
    > całej europie ze względu na dyrektywę unijną. Koncerny paliwowe są
    > zmuszone stosować bioestry w paliwach, inaczej grożą im kary.

    nie wiem, w każdym razie czytałem kiedyś na stronie VW, że stosowanie
    bioestrów czy dodatków oleju roślinnego do tego silnika bez przeróbek
    jest "no reccomended"
    Ostatnio byłem zmuszony w grudniu ub roku wlać toto i zaraz pociekł
    przewód od pompy do wtryskiwacza a podgrzany na głowicy biodiesel
    wydawał przedziwny zapach, dużo milszy niż zapach ON i to jedyna jego
    przewaga IMO ;)
    Poza tym rano miałem duże trudności z uruchomieniem busa.

  • 10. Data: 2011-08-23 18:20:22
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-08-23 14:55:54 +0000, s2p <s...@o...pl> said:

    > Ja to lałem do samochodu ze względu na cudowny zapach frytki

    Zboczeniec.

    <http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q
    =frytka+wiki&ie=UTF-8&oe=UTF-8>,
    pierwszy wynik.