  • 61. Data: 2010-05-27 11:13:23
    Temat: Re: kupno używanej lustrzanki - jak podejść do tematu?
    Od: John Smith <u...@e...net>

    m napisał(a):
    > Powiesz: zafiksować fokus. Wskażesz kompakt
    >
    > jasne - np olympus sp-350 sprzed jakichś 5 lat . wyświetla taką sprytna
    > miarke i pokazuje na ilu metrach blokujesz ostrosć...

    I po wyłączeniu i ponownym włączeniu aparat dalej trzyma tą samą
    odległość ostrzenia? Bo jak nie, to takie sobie fiksowanie. :-)

    No i jak spełnia pozostałe wymagania określone w wątku?
    (filmy, dobre wysokie ISO).
    --
    Mirek

  • 62. Data: 2010-05-27 11:15:41
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Jakub Jewuła napisał(a):
    > Zafiksowanie AF? Tradycyjnie odpowiem: CASIO :)

    Jakiś konkretny, czy dowolny w tej cenie?
    I czy trzyma odległość ostrzenia po wyłączeniu i ponownym włączeniu?

    --
    Mirek

  • 63. Data: 2010-05-27 11:20:00
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 27 May 2010 13:10:41 +0200, januszek napisał(a):

    > O! A co masz? ;)

    Wy mi nie wyglądacie na pętaksowca, januszek!

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

  • 64. Data: 2010-05-27 11:25:35
    Od: John Smith <u...@e...net>

    John Smith napisał(a):
    > Poszukaj przykładów zdjęć kitem tutaj:
    > http://www.pbase.com/cameras/canon/ef_s_1855_35
    >
    > Jeżeli znajdziesz tam przykłady rozmycia, które ci wystarczą, to OK.

    Sam Ci znalazłem:
    http://www.pbase.com/image/62357980

    To jest na najdłuższej ogniskowej kita i przy maksymalnie otwartej
    przysłonie. Jak podejdziesz bliżej (skadrujesz ciaśniej) to rozmyjesz
    jeszcze trochę bardziej. Przy szerszych kadrach (krótszych ogniskowych)
    rozmycie będzie szybko znikać.

    Coś takiego też uzyskasz kitem:
    http://www.pbase.com/cdrebel/image/58456062

    Ale to wszystko są dość ciasne kadry, jak będziesz chciał objąć parę
    zabawek dookoła to musisz odejść i rozszerzyć kadr i już rozmycia nie
    będzie.

    Wystarczy Ci coś takiego?

    --
    Mirek

  • 65. Data: 2010-05-27 11:26:10
    Od: "m" <e...@w...pl>

    Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > odległość ostrzenia? Bo jak nie, to takie sobie fiksowanie. :-)
    >
    > No i jak spełnia pozostałe wymagania określone w wątku?

    Tak, zapamiętuje twoje ustawienia (chyba 4 kombinacje).
    Pytałes o zablokowanie af - to napisałem:)
    Iso kiepskie juz na 200, 400 to makabra. filmy jakies robi ale nijak się to
    ma do współczesnych wynalazków.

  • 66. Data: 2010-05-27 11:26:21
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Olgierd napisał(a):

    > Wy mi nie wyglądacie na pętaksowca, januszek!

    Może KryptoPentaxiarz! ;-)

    --
    Mirek

  • 67. Data: 2010-05-27 11:28:48
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Wy mi nie wyglądacie na pętaksowca, januszek!

    k200d i k10d mamy w domu... ;P

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 68. Data: 2010-05-27 11:32:26
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-05-27 11:06, Jakub Jewuła pisze:
    > Tu oczywiscie wygrywa lustrzanka, ale i w kompakcie
    > jak zwiekszysz ogniskowa mozesz rozmyc tlo.
    hehehe
    jesli robisz fotke w domu i staniesz u sasiadow 2 klatki dalej na
    balkonie to moze rozmyjesz...

    > Dawniej robiono zdjecia aparatem bez AF, na kiepskich filmach
    > i powstalo kupe swietnych, pamiatkowych fot. Teraz masz do
    > wyboru lepszy sprzet...
    Dawniej panie to woda byla bardziej mokra, slonce lepiej grzalo i
    stetryczale staruszki takich glupot nie wygadywali.. ;)
    A prawda jest taka ze nieostrych czy zle naswietlonych klatek lab nawet
    nie wywolywal to i w albumie ich nie znajdziesz. A kompakty na klisze
    robily technicznie znacznie gorsze fotki niz wspolczesne kompakty cyfrowe.

    > Kupujac lustrzanke szybko przestaniesz ja zabierac na spacery
    > bo nie bedzie Ci sie chcialo nosic klamota. Kompakt mozesz
    > zawsze miec w kieszeni kurtki...
    szczegolnie na plazy

    Kup sobie lustrzanke najtansza jakakolwiek uzywana i potrenuj sam.
    Dziadkow z p.r.f.c nie sluchaj.
    Jak ci sie nie spodoba, odsprzedasz z niewielka strata i tyle.

    Nie sluchaj tez ze lustrzanka to studnia bez dna - owszem, ale tylko dla
    onanistow sprzetowych. Ja od roku nie kupilem nic do mojej lustrzanki i
    planuje sprzedac najdrozszy obiektyw poniewaz nie uzywam. Owszem, na
    poczatku przewinelo sie przez moje rece kilka obiektywow, ale minelo mi :)

    Lustrzanka jest duza - to niestety prawda, wiec oprocz lustrzanki
    posiadam kompakt ktory czesto mam ze soba. A jak nie mam kompakta to mam
    komorke z ktorej tez zdjecia wychodza, choc sa gorszej jakosci, ale
    kilka na papier przelalem i siedza w albumie. Poniewaz nie zawsze jakosc
    jest najwazniejsza...

    Marx

  • 69. Data: 2010-05-27 11:34:02
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Jakiś konkretny, czy dowolny w tej cenie?

    Mam EX-P700, to staruszek, wiec pewnie wszystkie
    nowsze tez tak maja.

    > I czy trzyma odległość ostrzenia po wyłączeniu i ponownym włączeniu?

    Oczywiscie :)

  • 70. Data: 2010-05-27 11:42:06
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-05-27 12:40, John Smith pisze:

    > Poszukaj przykładów zdjęć kitem tutaj:
    > http://www.pbase.com/cameras/canon/ef_s_1855_35
    >
    > Jeżeli znajdziesz tam przykłady rozmycia, które ci wystarczą, to OK.

    O! I to była genialna rada!

    coś takiego mi zupełnie wystarcza:
    http://www.pbase.com/image/94497723
    http://www.pbase.com/image/67032222
    http://www.pbase.com/image/24982825
    http://www.pbase.com/image/48852197
    http://www.pbase.com/image/51242199

    a tutaj Nikkor 18-105/3.5-5.6
    http://www.pbase.com/image/121889062
    http://www.pbase.com/image/123506855

    no i jak? mówiłem że nie wymagam cudów :)

    PZDR
    Shaman