  • 41. Data: 2010-05-27 10:16:57
    Temat: Re: kupno używanej lustrzanki - jak podejść do tematu?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    John Smith napisał(a):

> [...]

    [...]

    > Jaki to ma związek z możliwością kreowania GO?
    >:-)

    Odniosłem się ogólnie do cytowanego wyżej fragmentu o ograniczeniach
    uniwersalnych szkieł.

    "Możliwość kreowania GO" - równie dobrze można dyskutować o możliwości
    fotografowania lewego jajka przelatującego komara ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 42. Data: 2010-05-27 10:22:37
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-05-27 11:47, l...@l...localdomain pisze:
    > W poście<htlem3$en5$1@news.telbank.pl>,
    > shaman nabazgrał:
    [ciach]

    > Może i uzyskasz delikatną nieostrość, ale przy f/5.6 na długim końcu
    > nie będzie to zbyt duża różnica. Kit nie da Ci klasycznego portretu,
    > niezależnie od dobrej woli. Z drugiej strony całkiem niezłe 50mm/1.8
    > dostaniesz i do Canona i do Nikona za jakieś dwie-trzy stówki. Żaden
    > kompakt nie da Ci takiej kontroli nad GO (nawet te nowe z wymiennymi
    > obiektywami nie mają jeszcze takich szkieł w systemach).

    ufff... :)

    > Oj nie. Filmowanie u Canona pojawiło się dopiero w 500D.

    :O BANG!! szczęka w dół.. to chyba jakiś żart..

    PZDR
    Shaman

  • 43. Data: 2010-05-27 10:22:53
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    shaman napisał(a):

    > nie załapię - próbowałem ale jestem beztalenciem - nie mam tego czegoś
    > co w fotografii jest odpowiednikiem muzycznego słuchu :) Trzymając się
    > muzycznej terminologii.. potrafię zagrać z nut "wlazł kotek na płotek"
    > ale o skomponowaniu symfonii nie ma mowy :)

    W takim razie zaprowadź szkraba do fotografa a zaoszczędzone pieniądze
    wpłać mu na polisę posagową ;) I koniec dyskusji ;)

    > Ja to wszystko wiem - czytam tą grupę (z dużym brakiem ciągłości) od
    > lat. Aparat jest mi potrzebny żeby osiągnąć pewien poziom techniczny -
    > bo niestety poziom artystyczny moich zdjęć pozostanie taki jaki jest i
    > niewiele tu mogę poradzić :)

    Poziom techniczny? To IMO takze znajomość ograniczeń sprzętu którego się
    używa i co za tym idzie nie porywanie się z motyką na słońce. Inaczej
    rzecz ujmująć polega to na tym, że kreujesz scenę tak, że sprzęt jakim
    dysponujesz dał sobie radę ;)

    > miałem na myśli świat fotografowany, nie świat fotografii :)

    Skoro tak, to kup sobie za 300 zł używaną lustrzankę analogową i już ;)

    > raczej nie da rady - mam teraz przygniatające wydatki i zero szczęścia w
    > lotto (ostatnio na 2 zakłady utrafiłem jedną liczbę)

    Oj, to sprzedaj nerkę ;) Cokolwiek, zastaw zone ;P, mieszkanie, samochod
    etc ;P

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 44. Data: 2010-05-27 10:25:03
    Od: Marcin <m...@w...zg.pl>

    shaman wrote:

> [...]
    > jakieś pułapki (a może nie ma :)). Wszyscy podają ilość klapnięć migawki
    > (o dziwo wszyscy sprzedający używali sprzętu amatorsko i zrobili tylko
    > 4-7tys zdjęć :)). Czy to jest główny parametr? Ja bym raczej zwrócił
    > uwagę na stan obudowy - rysy, obtarcia itp, ale może się mylę?
    >
    > Dotychczas miałem super zooma Canon S1 (padł), i maleńkiego Ixusa
    > SD1000. Z funkcjonalności pierwszego byłem zadowolony i często
    > korzystałem z manuala i trybów preselekcji. Ixus to zabawka, ale za to
    > nawet nie czuć go w kieszeni.
    >
    > Czekam na dobre rady i z góry dziękuję :)

    A może uzywany D40 i
    http://www.e-fotojoker.pl/product/nikkor/nikkor-af-s
    -35mm-f-1-8-g-dx/

    jak dobrze pojdzie zejdziesz ponizej 1200 za zestaw. :-)

    pozdrawiam

    Marcin

  • 45. Data: 2010-05-27 10:30:47
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marcin napisał(a):

    > A może uzywany D40 i
    > http://www.e-fotojoker.pl/product/nikkor/nikkor-af-s
    -35mm-f-1-8-g-dx/

    > jak dobrze pojdzie zejdziesz ponizej 1200 za zestaw. :-)

    Na gieldzie forum Pentaxa ktos oferuje Samsunga GX-10 z kitem za
    ok 1 tys zl, sprzet imo z co najmniej polki wyzej niz D40 ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 46. Data: 2010-05-27 10:33:59
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-05-27 11:59, John Smith pisze:

    > Oszukujesz się. :-)
    > Różnica jakaś tam będzie, ale nie będzie przełomu.
    > Lepiej pomyśleć o lepszej kompozycji, zawartości tła przy kadrowaniu,
    > tak aby mogło być ostre i nie przeszkadzało.

    podejrzewam (mam nadzieję), że Twoje oczekiwania odnośnie GO są o wiele
    większe niż moje amatorskie :)

    kompaktem popełniłem onegdaj takie fotki (Canon S1 i S2):
    http://picasaweb.google.com/lh/photo/1BTRoNgswHKxM3w
    IhFgqzA
    http://picasaweb.google.com/lh/photo/gqqOB3wGd2DMN-p
    wmrLY-w

    warunki wprawdzie szczególne (tło wyjątkowo daleko) ale nie wierzę, że
    lustro da gorsze efekty.

    PZDR
    Shaman

  • 47. Data: 2010-05-27 10:37:14
    Od: Marcin <m...@w...zg.pl>

    januszek wrote:

    -35mm-f-1-8-g-dx/

    > Na gieldzie forum Pentaxa ktos oferuje Samsunga GX-10 z kitem za
    > ok 1 tys zl, sprzet imo z co najmniej polki wyzej niz D40 ;)
    >
    > j.

    Z tego co czytałem wyżej zależy koledze na zabawie z GO :-)
    nie wiem jakie są ceny stałek do Samsunga...i jak z jakością.
    D40 miałem i ... działał :-D

    teraz mam d90 i 50/1.8 - i naprawdę warto było wydać na to kaskę :-D

    pozdroofka

    M.

  • 48. Data: 2010-05-27 10:40:14
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-05-27 12:22, januszek pisze:
    > shaman napisał(a):
    [ciach]

> [...]
    > używa i co za tym idzie nie porywanie się z motyką na słońce. Inaczej
    > rzecz ujmująć polega to na tym, że kreujesz scenę tak, że sprzęt jakim
    w takim razie pozostają mi landszafty :)

    > Skoro tak, to kup sobie za 300 zł używaną lustrzankę analogową i już ;)

    cóż za defetyzm :)

    > Oj, to sprzedaj nerkę ;) Cokolwiek, zastaw zone ;P, mieszkanie, samochod
    > etc ;P

    eh.. ja się zgadzam na kompromis - wiem że przy takim budżecie będzie to
    spory kompromis - chciałbym jedynie zmienić proporcje tego kompromisu -
    lub dowiedzieć się, że za takie pieniądze kompromis jest nie do
    zaakceptowania i nie warto sobie psuć nerwów

    PZDR
    Shaman

  • 49. Data: 2010-05-27 10:40:29
    Od: John Smith <u...@e...net>

    shaman napisał(a):

> [...]
    > większe niż moje amatorskie :)
    >
    > kompaktem popełniłem onegdaj takie fotki (Canon S1 i S2):

    To jest przykład zbliżenia, owszem możesz bardziej rozmyć lustrzanką,
    ale to zupełnie co innego niż standardowe kadry dzieci.

    > http://picasaweb.google.com/lh/photo/gqqOB3wGd2DMN-p
    wmrLY-w

    To jest przykład na bardzo długiej ogniskowej i z dużej odległości.
    Kitowy obiektyw lustrzanki kończy się już na lekkim tele i chyba nie da
    nawet takiego rozmycia jak w ww. przykładzie.

    > warunki wprawdzie szczególne (tło wyjątkowo daleko) ale nie wierzę, że
    > lustro da gorsze efekty.

    Poszukaj przykładów zdjęć kitem tutaj:
    http://www.pbase.com/cameras/canon/ef_s_1855_35

    Jeżeli znajdziesz tam przykłady rozmycia, które ci wystarczą, to OK.

    --
    Mirek

  • 50. Data: 2010-05-27 10:44:39
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marcin napisał(a):

    > Z tego co czytałem wyżej zależy koledze na zabawie z GO :-)
    > nie wiem jakie są ceny stałek do Samsunga...i jak z jakością.
    > D40 miałem i ... działał :-D

    Ten samsung to klon Pentaxa k10d. Więc stałek jak mrówków ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...