  • Data: 2010-05-27 07:52:20
    Temat: Re: kupno używanej lustrzanki - jak podejść do tematu?
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 27 May 2010 09:45:05 +0200, shaman napisał(a):

    > Będzie to moja pierwsza lustrzanka.

    To pierwsze pytanie - dlaczego wlasnie lustrzanka?

    > Decyduję się na używany ze względów ekonomicznych.
    > Chcę wydać tak mało jak się da, ale nie mniej :)

    Kto tanio kupuje dwa razy kupuje. Jak nie znasz sprzedajacego i nie wiesz
    czy mozesz mu ufac to stapasz po cienkim gruncie.

    > Najchętniej zmieścił bym się w 1000zł, ale jak trzeba dołożyć to dołożę

    To dodaj do rozwazan nowego EOS 1000D zamiast uzywki. Masz gwarancje, masz
    LV, masz swietny wyswietlacz (lepszy niz w 550D), etc. etc.

    > A może lepiej moje oczekiwania spełni kitowy zestaw EOS 350d?

    Nie spelni. Brak LV, brak filmow, konstrukcja sprzed lat. Juz byl 400D,
    450D, 500D i obecnie jest 550D.

    > Poza tym nie wiem na co zwrócić uwagę przy zakupie lustrzanki - czy są
    > jakieś pułapki (a może nie ma :)). Wszyscy podają ilość klapnięć migawki
    > (o dziwo wszyscy sprzedający używali sprzętu amatorsko i zrobili tylko
    > 4-7tys zdjęć :)). Czy to jest główny parametr?

    Jest to wlasciwie jedyny element mechaniczny ulegajacy zuzyciu. Oczywiscie
    mozna zwrocic uwage na mocowanie obiektywu (bagnet) czy nie jest bardzo
    starty, etc. ale to jednak migawka jest tym kluczowym, pracujacym
    elementem. Jak kupujesz auto to istotniejsze jest dla Ciebie czy tapicerka
    jest wytarta czy patrzysz na przebieg silnika?

    > Ja bym raczej zwrócił uwagę na stan obudowy - rysy, obtarcia itp, ale może się
    mylę?

    Mylisz sie bo nawet sprzet o duzym przebiegu moze byc w calkiem niezlym
    stanie jesli uzytkownik nie traktowal go jak drwal siekiery i odwrotnie -
    mam kolezanke co robi zdjec niewiele ale aparat nosi w damskiej torebce.
    Sprzet wyglada na trzy razy bardziej zuzyty niz jest w rzeczywistosci.

    > Dotychczas miałem super zooma Canon S1 (padł), i maleńkiego Ixusa
    > SD1000. Z funkcjonalności pierwszego byłem zadowolony i często
    > korzystałem z manuala i trybów preselekcji.

    Ostatnio byly co najmniej dwa watki co zamiast lustrzanki tudziez co jako
    drugi aparat dla posiadacza lustrzanki. Przeczytaj je zanim zdecydujesz sie
    na lustrzanke.

    Kyniu