  • Data: 2009-07-27 14:58:27
    Temat: Re: kupno nowego cacka
    Od: XX YY <j...@u...at> szukaj wiadomości tego autora

    On 26 Jul., 21:28, "MZ" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "XX YY" <j...@u...at> napisał w
    wiadomościnews:3400033b-39ab-4a01-811e-158d4e378a0c@
    r27g2000vbn.googlegroups.com...

> [...]
    > rozdzielczosc.
    > Jedyna szczypta dziekciu to torche glosnawy AF  , co przeszkadzac moze
    > we wnetrzach gdzie wymagana bylaby dyskrecja , ale i tak halas jest
    > mniejszy niz od lustra - a wiec nie ma tragedii.
    >
    > Na przyslonie 2,8 obiektyw rysuje zajebiscie - mozna go uzywac na
    > imprezach , rozdzielczosc jest wyzsza niz na 4,0. - w odroznieniu od
    > elki gdzie  na 2,8 rozdzielczosc wyraznie spada.
    > XXX

    > 1) Dzieki za informacje. tamrona 17-50 / 2,8. Czy ten Tamron dobrze
    > wspolpracuje z Canon`em, chodzi mi glownie o Canona 450D.

    na to pytanie nie moge jednoznacznie odpowiedziec.
    moze wspolpracowac dobrze , moze zle

    ja mialem 450 d i bylem szczesliwy gdy sie z nim rozstalem
    ten aparat pracowal zle ze wszystkimi szerokimi katami.
    im dluzsza ogniskowa tym bylo lepiej. w zasadzie nie mielem zastrzezen
    tylko do wspolpracy z 400 mm.

    > 2) Slyszalem dzis w sklepie fotograficznym opinie faceta, ktory twierdzil,
    > ze z Sigmami sa czasami problemy (w zaleznosci od danego egzemplarza)
    > ze moga byc problemy z backfocusem i frontfocusem. Ten uprzejmy
    > Pan dodal, ze jeszcze gorzej jest z Tamronami.
    > Czy zgodzicie sie z ta opinia?

    Najlepiej dzialajacy Af mam wlasnie w tamronie.
    Ludzie opowiadaja wiele rzeczy na wyczucie.
    Mowie najlepiej dzalajacy , gdyz rozrzut jest najmniejszy.
    AF w 24-70 L w porownaniu do mojego tamrona to tragedia.
    Nie twierdze ze tak jest zawsze i wszedzie .

    > Roznica w cenie kusi i chcialbym miec pewnosc, ze nie wtopie.
    > Poza tym czy mozecie mi powiedziec w jaki najprostszy sposob
    > sposob sprawdzic zakupiony obiektyw, jak i front i back focus.

    Jesli chcesz te problem wykluczyc to musisz zmienic aparat - na co
    najmniej 50d.

    W kazdym obiektywie / aparacie nastepuje koniecznosc dostrojenia po
    zakupie w zakladzie.
    wiekszosc z tego sobie nie zdaje sprawy.
    Wielkosc odchylek nie jest regula. Jesli odchylki sa male , to przy
    odrobinie szczescia moze obejsc sie bez dostrojenia.
    W zasadzie w moich obiektywych tylko ten tamron 17-50 nie wymaga
    dostrojenia - dopiero dokladniejsze pomiary wykazaly , ze mozna
    wprowadzic pewna mala poprawke , ale rozdzielczosc tego obiektywu jest
    tak wysoka , ze nawet wskutek niewielkich bledow ostrzenia jest na
    tyle duza , ze zdjecie jest postrzegane jako ostre. A wiec pracuje bez
    poprawki.

    Dalbym gwarancje duchowa , ze bedzie dobrze ale z innym aparatem , z
    tym to jestem sceptyczny , ale z innymi obiektywami moze byc gorzej.

    L-ka na 24 mm z 450 d pracowala jak szklo butelkowe ..

    Mowa o AF w detekcji fazy , w detekcji kontrastu oczywiscie problemow
    sie nie przewiduje.