  • Data: 2009-07-26 13:15:22
    Temat: Re: kupno nowego cacka
    Od: "greenman" <e...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "XX YY" <j...@u...at> napisal w wiadomosci>
    17 mm czyli ekw 28 jest ta ogniskowa , przy ktorej znieksztalcenia
    perspektywiczne sa jeszcze akceptowalne.
    na krotszych bedzie szerzej ale i osoby znieksztalcone bardziej.
    daj komus serie takich znieksztalconych postaci - to mozna stracic
    aparat i zeby.
    nie chodzi o to zeby szerzej , tylko zeby dobrze - czyli odpowiednio.
    -------------
    W technice cyfrowej taki poglad to juz historia,
    proste programiki potrafia "wyciagnac" zniekksztalcenia z duzo
    szerszych szkiel.

    zalezy czego szuka - te 12 czyli ekw ok 20 mm sa niewdzieczne -
    najmniej uzyteczna ogniskowa,
    za szeroko dla osob , znieksztalcenia za duze , za waska jesli trzeba
    efekty specjalne - takie fifty - fifty.
    exw 24 mm to najkrotsza ogniskowa ktora w fotografii reportarzwej
    bywala jeszcze stosowana .
    -----------------------
    24 na FF, czyli 15mm dla aps-c.
    I tu zgoda - to klasyka i wybor dla FF jest tu bardzo duzy.
    Niemniej, jesli komus naprawde zalezy na szerokim,
    to i te 15mm na aps-c czesto beda za waskie.
    Moje 24mm na FF bardzo czesto czesto jest zbyt waski i brakuje
    tych kilku milimetrow.

    mam i klarownosc obrazu jest bez najmniejsztych zastrzezen.
    jesli obraz jest malo klarowny to wynika to z matrycy nie z obiektywu.
    optycznie to jest oibiektyw fenomenalny.
    jedynie na 17 mm troche winiety i dystorsji - ale to nie problem.
    -------------------------
    Obejrzalem kilka tysiecy fotek, tak je widzialem i wybralem Canona.

    Ja wiem . AF pracuje bez zarzutow , ostrzenia na MF nie ma
    najmniejszej potrzeby.
    Wogole na MF nie da sie zadnym obiektywem w oparciu o matowke ustawic
    bezblednie ostrosc .
    jesli to tylko przez przypadek - na wyczucie.
    Oczywista sprawa.

    L ki sa jeszcze drozsze a nie maja IS
    i miec nie beda. jak twierdzi canon w szerokich L kach nie beda
    budowac IS gdyz obiektywy byly za duze i za ciezki
    Niedlugo zamienie 17-55 na 17-40L
    i wcale nie bedzie mi zal ani jednej dzialki przyslony, ani IS.
    ---