    Date: Mon, 08 Aug 2011 10:30:58 +0200
    From: Kosu <6...@e...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: kulisy robienia zdjęć żarcia (od pro)

    On 2011-08-08 08:57, JA wrote:
    > Wszystko piknie.
    > Powiedz mi tylko, dlaczego w czasach niezdrowego żarcia z polskiej wsi,
    > czyli tak ze 30 lat temu problem otyłości nie istniał. Byli grubasy to
    > oczywiste, ale nie był to prblem społeczny.

    O. Kluczowe zdanie. "Nie był to problem społeczny". Problem otyłości nie
    istniał, ponieważ nie był problemem tylko standardem. "Problem otyłości"
    na wsiach to nowy wynalazek - dopiero jest wprowadzany. "Problem
    otyłości" w miastach to przecież też dość nowe zjawisko. Moda na diety,
    fitnessy itp ma 10-15 lat. Dokładnie na tej samej zasadzie na wsiach do
    niedawna nie istniał "problem społeczny" próchnicy.

    Nie wiem czy widziałeś kiedyś polską wieś (taką typową: gospodarstwa
    małorolne, linia telefoniczna od 10 lat). Znaczna część kobiet po 40stce
    ma problem z nadwagą. A starsze kobiety? Np. 60-80 lat? Prawie nie ma
    chudych, a większość jakoś wyglądających to przyjezdne z miasta.

    To samo z facetami. Nie są otyli, bo wciąż dużo pracują w polu, ale
    każdy ma spory brzuch. Gdyby pracowali tyle samo, ale żywili się
    "miejsko" to każdy wyglądałby jak kulturysta. Wystarczy spojrzeć na
    pierwszej lepszej budowie w Warszawie - jak wyglądają 25-letni kolesie
    noszący worki z cementem. A pewnie żywią się właśnie w fastfoodach.

    pozdrawiam,
    PK