  • 61. Data: 2009-03-01 19:07:41
    Temat: Re: ktoś chciał kwadratową matrycę?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek Wyszomirski wrote:

    > A taki - http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/optio33w
    r.html -
    > może być?

    za mało kwadratowy :=]

  • 62. Data: 2009-03-01 20:21:48
    Temat: Re: kto? chciał kwadratow? matrycę?
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <5...@4...com>,
    Andrzej Popowski nabazgrał:

    > Jeżeli obiektyw się da podpiąć do kwadratu (Canon EF-S pewnie miałby
    > problemy z kwadratem), to powinien mechanicznie pasować do FF. Za taką
    > cenę to nawet nie zmartwi mnie winieta ;-)

    Wszystkie obiektywy cropowe wszystkich producentów poza Canonem
    pasują mechanicznie do pełnej klatki. Ale jakoś nie jest to popularne
    połączenie, nie? ;)

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 63. Data: 2009-03-01 20:38:05
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-03-01 21:21:48 +0100, l...@l...localdomain said:

    > Wszystkie obiektywy cropowe wszystkich producentów poza Canonem
    > pasują mechanicznie do pełnej klatki. Ale jakoś nie jest to popularne
    > połączenie, nie? ;)

    A te Canonowskie to nie pasują że aż boli.
    :)
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 64. Data: 2009-03-01 20:41:55
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    1 Mar 2009 20:21:48 GMT, l...@l...localdomain pisze:

    >Wszystkie obiektywy cropowe wszystkich producentów poza Canonem
    >pasują mechanicznie do pełnej klatki. Ale jakoś nie jest to popularne
    >połączenie, nie? ;)

    Nic dziwnego ;-)

    Ale wiele z tych obiektywów ma szanse działać, przynajmniej przy
    dłuższych ogniskowych. Takie przykłady:
    http://www.kenrockwell.com/tokina/11-16mm.htm#fx
    http://www.bobatkins.com/photography/reviews/tamron_
    55-200_review.html
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 65. Data: 2009-03-02 08:41:09
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-02-28, sob o godzinie 21:24 +0100, bakulik pisze:
    > Witam.
    >
    > Nie znalazłem niczego o tej plotce, więc wklejam:
    >
    > http://www.fotomaniak.pl/3490/plotki-pentax-k3d-z-kw
    adratowa-matryca/

    Mi się taki pomysł podoba. W sytuacji kwadratowej matrycy odpada
    potrzeba stosowania dodatkowych gripów do zdjęć pionowych. Czyli aparat
    może być mniejszy i nadal być wygodny. Przy okazji mamy większy wybór
    formatów.
    Ale faktycznie, jest to wymarzony format dla EVILi. bo tam można bardzo
    wygodnie pokazać różne formaty, a do zmiany formatu wystarczy jeden
    przycisk.

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy

  • 66. Data: 2009-03-02 19:41:03
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze grzybu:

> [...]
    > potrzeba stosowania dodatkowych gripów do zdjęć pionowych. Czyli aparat
    > może być mniejszy i nadal być wygodny. Przy okazji mamy większy wybór

    Tylko że mając zwykłe FF masz to samo + dodatkowe pole przy zdjęciach
    poziomych. A cena $2000 to tak jakby niewiele mniej niż $2200 za D700...
    Jeżeli ten aparat kosztowałby tak z $1500 to ma to sens...

  • 67. Data: 2009-03-02 20:45:03
    Od: m...@a...net.pl

    >Tylko że mając zwykłe FF masz to samo + dodatkowe pole przy zdjęciach
    >poziomych. A cena $2000 to tak jakby niewiele mniej niż $2200 za D700...
    >Jeżeli ten aparat kosztowałby tak z $1500 to ma to sens...

    Maksymalne wyzyskanie powierzchni kola obrazowego.
    Im blizej kwadratu tym lepsze, tu mamy maksimum.

    To nie jest konkurencja dla reporterow, to jest konkurencja
    dla studyjnych aparatow srednioformatowych.
    :-)

    Michal

  • 68. Data: 2009-03-02 21:00:29
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze m...@a...net.pl:

    > Maksymalne wyzyskanie powierzchni kola obrazowego.
    > Im blizej kwadratu tym lepsze, tu mamy maksimum.

    Ale to nie jest kwadrat wystający poza FF... To jest FF z urżniętymi
    bokami...

    > To nie jest konkurencja dla reporterow, to jest konkurencja
    > dla studyjnych aparatow srednioformatowych.

    Zawsze mówiłem, że 4:3 jest pr0!

  • 69. Data: 2009-03-02 22:10:00
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gohlpn$c6j$2@nemesis.news.neostrada.pl>,
    m...@a...net.pl nabazgrał:
    > Moze zainteresowac glownie tych, co chca miec lepiej niz APS-C,
    > ale rownoczesnie maja szkla "nie dajace rady z fulfrejmem".
    >
    > Swoja droga ciekawe ile takich bedzie, moze sie okazac ze
    > troche jest.

    W tym systemie? Większość tych, co budowali szklarnię w ostatnich latach.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 70. Data: 2009-03-02 22:12:44
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    m...@a...net.pl pisze:

    > Swoja droga ciekawe ile takich bedzie, moze sie okazac ze
    > troche jest.

    To ma zalety, gdy twoim ulubionym kadrom bliżej do kwadratu. Moim bliżej
    do 1:3, więc mnie nie ekscytuje taka matryca, bo kąt widzenia moich
    obiektywów w poziomie się nie zmienia. Wolę już ostrzej rysujący
    obiektyw i trochę więcej MPX, albo składanie panoramy tym co mam.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.