  • Data: 2009-03-01 07:42:48
    Temat: Re: ktoś chciał kwadratową matrycę?
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak Ci to wyszło z samych przekątnych?! :)

    A wyszło, że przekątna tej matrycy jest tylko o 10% większa od DX. Bez
    porównania mniej niż FF która jest większa o ponad 40%
    I problem dotyczy samych rogów kwadratu.

    > Zależy.
    >
    > Ciekawe co jak obiektyw będzie taki:
    > http://www.interfoto.com.pl/allegro/_MG_0045a.jpg
    >
    > Ile jest takich szkiełek u pentaksa? (w sonym akurat trochę, sam mam kilka
    > z taką dupką).

    Takich wynalazków nie widziałem.

    > Pomysł fajnie się będzie spisywał w przypadku fisheyów, ale poza tym...?
    > IMHO kadrowanie do kwadratu może mieć sens, jeśli optyka jest gotowa na to
    > i po drugie używa się tego do prostowania pionów i ewentualnej zmiany
    > proporcji zdjęcia. Niech robią takie coś, więcej Mpix i w ogóle pikseli
    > jest ok :)

    Sam pomysł kwadratowego kadru uważam za pomylony. Poza lustrzankami
    dwuobiektywowymi, które trudno było obrócić nie ma to chyba sensu. Potem
    jest tylko problem, czy uciąć komuś głowę czy nogi, bo nie kadruje się do
    3:2

    --
    Radosny