  • 231. Data: 2009-02-09 14:15:45
    Temat: Re: ktore z "bezlustrzankowych" rozwiazan?
    Od: jerzy szczudlowski <j...@j...net.pI>

    j...@a...at wrote:
    > czy sa o tej samej ogniskowej?

    Tak.

    --
    http://www.flickr.com/jerzy_szczudlowski/

  • 232. Data: 2009-02-09 14:38:00
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    jerzy szczudlowski pisze:
    > Ochotę może mieć, ale w rzeczywistości np. mi światłomierz wbudowany w
    > aparat pokazuje różnicę między obiektywami FX i DX wynoszącą 0.5EV na
    > korzyść tego drugiego. To gdzie leży problem?[1]

    Nie mam niestety teraz cropowego obiektywu, ale sprawdziłem z
    pełnoklatkowym:
    + na cropie wskazania: 50mm f/1.7, 1/15s, iso400
    + na pełnej klatce: 50mm f/1.7, 1/13s, iso400
    Czyli całkiem podobne wskazania, oba się oczywiście delikatnie wahały,
    scena bez wielkich kontrastów.

    Przyznam, że te wyniki mnie nie zdziwiły, ale dziwią mnie Twoje. Byćmoże
    te pół działki jest związane z konkretnym obiektywem? To, że napisane na
    nim jest, że ma konkretną przysłonę niekoniecznie musi idealnie
    odpowiadać rzeczywistości. Straty mogą się pojawiać przy odbiciach na
    soczewkach itd. Stąd Twoje porównanie może nie być właściwe.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 233. Data: 2009-02-11 21:23:17
    Od: jerzy szczudlowski <j...@j...net.pI>

    dominik wrote:
> [...]
    > + na pełnej klatce: 50mm f/1.7, 1/13s, iso400
    > Czyli całkiem podobne wskazania, oba się oczywiście delikatnie wahały,

    Czyli 1/3EV różnicy, tyle że na plus... Jednak w tym przypadku nie wiadomo
    czy oba twoje światłomierze są tak samo skalibrowane.

> [...]
    > odpowiadać rzeczywistości. Straty mogą się pojawiać przy odbiciach na
    > soczewkach itd. Stąd Twoje porównanie może nie być właściwe.

    Takie rozbieżności mam ze wszystkimi (sztuk 4) obiektywami FF, które mogę
    porównać z DX. Na wszelki wypadek dziś znowu zrobiłem sobie test (jednym i
    tym samym światłomierzem): http://jedwab.zax.pl/~jerzy/misc/fx-dx/

    ISO100, F11 (aby zniwelować wpływ winiety), ogniskowa około 52mm (w EXIF są
    dane z systemu SR, a drugi obiektyw podaje f skokowo). Podgląd z RAW
    wyciągnięty dcraw i zmniejszony IM convert. W przypadku FF czas wyszedł 4s,
    a DX 2s, czyli prawie (biorąc pod uwagę minimalne przesunięcie kadru i
    histogramu) 1EV różnicy.

    --
    http://www.flickr.com/jerzy_szczudlowski/

  • 234. Data: 2009-02-11 21:53:16
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >Nie o?mieszaj si?. 4/3 daje znacznie mniejsze mo?liwo?ci sterowania GO i
    >ju? nieraz Ci to wypisywali konkretnie w cyfrach.

    Robie APS-C jak i 4/3 i nie zauwazylem aby GO byla zauwazalnie rozna
    co by mi klopot jakikolwiek robilo.

    Wydaje mi sie Dominiku, ze naprawde nie warto szarpac sie o GO.

    Na 4/3 tez da sie pieknie rozmyc tlo.

    Co do ograniczenia G1 w 4/3 to zauwaz, ze w
    kompaktach jest klopot z dobrym szerokim katem
    a tutaj bedziesz mial naprawde wysokiej jakosci obraz
    na calym zakresie pracy zooma, ktory jest niezlym obiektywem.
    Jedynie cena tego G1 jest moim zdaniem za duza, bo
    powyzej 1500 zl ;)

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.